‌فارس من| درخواست اختصاص سهمیه در قرعه‌کشی ‌به افراد فاقد خودرو‌


‌فارس من| درخواست اختصاص سهمیه در قرعه‌کشی ‌به افراد فاقد خودرو‌

برخی کاربران سامانه «فارسِ من» از مسئولان وزارت صمت خواسته‌اند که در قرعه‌کشی خودرو سهمیه‌ای برای افرادی که تاکنون از خودروسازان خودرویی خریداری نکرده‌اند، در نظر بگیرند، البته در شرایط ثبت‌نام برای قرعه‌کشی نداشتن پلاک فعال لحاظ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس کاربران سامانه «فارس من» به تازگی با ثبت پویشی با عنوان «خودرو نگرفته‌ها در اولویت قرعه‌کشی خودروسازها باشند» مدعی شده‌اند که در همه مکانیزم‌های خدمات‌دهی به مردم توسط دولت و سازمان‌های وابسته مانند ایران خودرو و سایپا، بی‌عدالتی و تبعیض موج می‌زند.

آنها عنوان کرده‌اند که در شرایطی که واردات خودرو انجام نمی‌شود، خودروسازان داخلی باید در قرعه‌کشی خودرو اولویت را به افرادی بدهند که تاکنون هیچ خودرویی از خودروسازان داخلی خریداری نکرده‌اند، اما متاسفانه ایران خودرو در اقدامی غیرمنصفانه به جای آنکه خودروهای خود را به افرادی که تاکنون خودرو دریافت نکرده‌اند اختصاص دهد، برای افراد دارای خودروی مستهلک سهمیه قرار داده است، لذا از مسئولان خواستاریم تا شرایطی فراهم آوردند که در قرعه‌کشی‌ها اولویت با کسانی باشد که تاکنون خودرویی از خودروسازها خریداری نکرده‌اند.

* جزئیات اختصاص سهمیه‌ها‌ به خریداران خودرو از زبان سخنگوی وزارت صمت

در ارتباط با این موضوع، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت به خبرنگار فارس گفت: اینطور نیست که سهمیه‌ای برای کسانی که تاکنون خودرو خریداری نکرده‌اند تعلق نگرفته باشد.

وی با اشاره به شروط ثبت‌نام برای خرید خودرو از طریق قرعه‌کشی بیان داشت: یکی از شروط ثبت نام برای خرید خودرو آن است که حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت‌نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایر خودروسازان 48 ماه باشد.

سخنگوی وزارت صمت اضافه کرد: بنابراین این شرط فرصت ثبت‌نام برای خرید خودرو از طریق قرعه‌کشی را از دارندگان خودرو می‌گیرد و در مقابل امتیاز برای افرادی محسوب می‌شود که تاکنون خودرویی از خودروسازان به قیمت کارخانه‌ای خریداری نکرده‌اند.

وی بیان داشت: اختصاص سهمیه‌هایی به خریداران خودرو در طرح حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت یا طرح جایگزینی خودروهای فرسوده‌ نیز براساس قانون است و وزارت صمت ملزم به رعایت و اجرای قانون است.

پایان پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها