ضرورت تخصیص 150 میلیارد برای به روز رسانی ماشین آلات راهداری


ضرورت تخصیص 150 میلیارد برای به روز رسانی ماشین آلات راهداری

الیگودرز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بر ضرورت تخصیص ۱۵۰ میلیارد برای به روز رسانی ماشین آلات راهداری و همچنین تامین قیر مورد نیاز پروژه‌های راه‌سازی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز چهارشنبه در وبینار تخصصی بررسی وضعیت راه‌های شهرستان الیگودرز با تاکید بر اینکه خدمت به مردم را افتخاری بزرگ می‌دانیم، گفت: با توجه به شرایط خاص استان و پایین بودن ضریب برخورداری از راه‌های روستایی، اولویت استان بر ساخت متمرکز شد اما در حوزه نگهداری نیازمند توجه ویژه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در اجرای آسفالت‌های حفاظتی و زودبازده هستیم.

وی خواستار پیگیری تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی به روز رسانی ماشین آلات راهداری و راهسازی و تخصیص قیر مورد نیاز پروژه‌های آسفالت شد و گفت: در حال حاضر پروژه‌های احداث و آسفالت راه روستایی از جمله محور «بزنوید» به امامزاده در دست اجرا است، سال گذشته ۱۴ کیلومتر این مسیر آسفالت شده و امسال نیز ۱۰ کیلومتر دیگر اجرایی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از پیشرفت قابل ملاحظه پل «موس گله یار» خبر داد و افزود: «رادیه» و «برید»، پل «موس گله یار» اجرا شده و عرشه و دال‌های آن آماده انتقال به محل هستند که با بهره برداری از این پل مشکل ارتباطی روستاهای این منطقه برای همیشه حل می‌شود.

شیروانی با بیان اینکه از مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی تاکنون تنها ۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است، گفت: با توجه به بالا بودن هزینه ساخت راه در مناطق کوهستانی و صعب العبور معمولاً رغبت پیمانکاران به شرکت در مناقصات پروژه‌های این مناطق کم است از این رو مجبور به استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی کم توان هستیم که باعث کندی روند پروژه‌ها می‌شود.

وی از پیشرفت ۵۰ درصدی پل «سه سوک» خبر داد و گفت: در حال حاضر کوله‌ها احداث شده است و به محض تکمیل نسبت به نصب عرشه اقدام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: نگاه مجموعه راهداری توزیع عادلانه اعتبارات و تعریف پروژه‌ها بر اساس شاخص‌های مورد نظر در سراسر استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک