جشنواره کوچ عشایر بین‌المللی برگزار می‌شود


جشنواره کوچ عشایر بین‌المللی برگزار می‌شود

بیله‌سوار- فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: جشنواره کوچ عشایر بیله‌سوار در گستره بین‌المللی و با هدف معرفی آداب و رسوم ایل بزرگ شاهسون برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبعلی اصغری ظهر چهارشنبه در نشست با معاون گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: برگزاری بین‌المللی جشنواره کوچ عشایر با توجه به سابقه برگزاری ملی این جشنواره و استقبال از آن ضروری است.

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود در راستای معرفی این جشنواره و آداب و رسوم عشایر منطقه به ویژه ایل شاهسون به صورت بین‌المللی برگزار شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: به دلیل شیوع کرونا در سه سال گذشته جشنواره ملی کوچ عشایر در شهرستان بیله‌سوار برگزار نشد که در نظر داریم در صورت برقرار بودن مقدمات، این جشنواره به صورت بین‌المللی سال آینده در منطقه برگزار شود.

اصغری افزود: به دلیل معرفی اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو برای سال ۴۰۲۳ این فرصت فراهم است تا رویکرد جشنواره کوچ عشایر به صورت بین‌المللی با دعوت از کشورهای عضو انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره در شهرستان در کنار معرفی ظرفیت‌های منطقه، به رونق اقتصادی و توسعه اجتماعی منطقه کمک می‌کند.

اصغری اضافه کرد: جشنواره شتر دوکوهانه، گیاهان دارویی و جشنواره ورزش‌های بومی و محلی و پاراگلایدر در دستور کار تقویم سالی قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: دوره آموزشی توانمندسازی دهیاران در حوزه معرفی ظرفیت‌های گردشگری، دوره آموزشی برای فعالان گردشگری و دوره تشریفات برای کارکنان در دستور کار است که امسال برگزار خواهد شد.

اصغری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حوزه توریسم سلامت آماده دریافت پیشنهادات و حمایت از سرمایه‌گذاران در این زمینه هستیم.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار به افزایش اعتبارات حوزه گردشگری در شهرستان اشاره کرد و گفت: پیگیر معرفی چندین روستای گردشگری و افزایش قابلیت‌های منطقه به ویژه در حوزه گردشگری در منطقه بیله‌سوار خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام