ایجاد بازار مشترک اسلامی از مؤلفه های عملی برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی است


مدیر مجتمع دینی سلطان العلمای بندر لنگه اظهار داشت: با لغو روادید بین کشورهای اسلامی،  خط‌کشی ها و دیوارهای بی اعتمادی بین آنها از بین می رود و می توانند از ظرفیتهای یکدیگر در زمینه های مختلف از جمله گردشگردی استفاده کنند.

ایجاد بازار مشترک اسلامی از مؤلفه های عملی برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی است
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، شیخ محمدعلی امینی، مدیر مجتمع دینی سلطان العلمای بندر لنگه در وبینار دهم سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن تبریک ایام هفته وحدت به آیه«و ان هذه امتکم و امه واحده و انا ربکم فاعبدون» اشاره کرد و گفت: امت اسلامی همان‌گونه که از نظر فکری و اعتقادی، با همدیگر اتفاق دارند، از نظر رفتاری و تعامل هم باید با هم متحد باشند.

وی تصریح کرد: هفته وحدت، فرصت بسیار خوبی است تا دیدگاه هایمان را در رابطه با وحدت امت اسلامی بیان کرده و راهکارهای عملی، جهت تحکیم وحدت و تقویت همبستگی و هم افزایی امت اسلامی را بیان نماییم.

شیخ امینی گفت: در کشور ما هم بحمدالله نگاه مسئولین، شخصیت های برجسته نظام، روحانیت معزز، دانشگاهیان فرزانه و اندیشمند و دلسوز و در رأس همه این ها، رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی، به مسئله وحدت امت اسلامی و حفظ و تقویت آن بر احدی پنهان و پوشیده نیست. به جرات می توانیم بگوییم، تنها صدای رسایی که برای وحدت امت اسلامی به گوش می رسد، از جانب رهبر فرزانه مان است که هر جا لازم بوده توصیه و سفارش لازم را کرده و خطوط قرمز را برای همه بیان فرموده اند، تا هیچ احدی به خود اجازه دست اندازی به این مرزها و وحدت شکنی و سر دادن ندای تفرقه را ندهد.

وی ادامه داد: امیدواریم کشور ما سرمشق و الگویی برای دیگران باشد و در این شرایط حساس، به رسالتمان و به مسئولیت سنگینی که بر عهده تک تک ما مسلمان هاست، به نحو احسن و شایسته عمل کنیم.

شیخ امینی تأکید کرد: هیچ کس نباید به خود اجازه دهد، حرکتی انجام دهد و یا سخنی به زبان آورد که خدشه ای بر وحدت امت اسلامی وارد کرده و آب به آسیاب دشمن بریزد. مسلمانان برای تقویت وحدت و الفت بیشتر بین خودشان برنامه های عملی زیادی می توانند داشته باشند که متاسفانه کمتر مورد توجه و عنایت قرار گرفته است.

وی با بیان این مطلب افزود: اگر ما به برنامه های عملی که در اختیار داریم، به عنوان یک ظرفیت و یک مؤلفه ی بسیار کارآمد و کارساز توجه داشته باشیم، قطعا دشمن نمی تواند در صفوف ما مسلمان ها رخنه کرده و باعث ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمان ها باشد، این راهکارها به طور اختصار و فهرست وار در ادامه می آید:
1. ایجاد بازار مشترک اسلامی؛ مسلمانان الحمدلله دارای بهترین موقعیت از نظر بنادر، زمین‌های حاصل‌خیز، جزایر و ... یرای تامین مایحتاج خودشان هستند.
2. لغو روادید بین کشورهای اسلامی؛ با لغو روادید بین کشورهای اسلامی، خط کشی ها و دیوارهای بی اعتمادی بین آنها از بین می رود و می توانند از ظرفیتهای یکدیگر در زمینه های مختلف از جمله گردشگردی استفاده کنند.

شیخ امینی خاطر نشان کرد: شخصیتها و متفکرین اسلامی می توانند با دید و بازدیدهای هدفمند، همدیگر را بهتر بشناسند؛ با هم جلساتی برگزار کنند و راهکارهای عملی برای موانع وحدت ارائه نمایند.

وی افزود: مسلمانات در عرصه های فناوری هم حرفهای زیادی برای گفتن دارند و می توانند در این زمینه به همدیگر کمک برسانند تا سایر کشورها ازاین پیشرفت هایی که بعضی کشورهای اسلامی دارند، بهره مند و برخوردار باشند.

مدیر مجتمع دینی سلطان العلمای بندر لنگه گفت: بورسیه دانشگاهی برای علاقه مندان به تحصیل در کشورهای اسلامی هم می تواند در میان خود کشورهای اسلامی تسهیل شود. به این ترتیب جلوی فرار مغزها گرفته شده و مسلمان ها می توانند با آموزش دادن نیروهای انسانی به خودکفایی برسند و اگر منازعه و مخاصمه ای بین آنان پیش آمد، خود آنها برای حل این منازعات پیش قدم شوند.

وی در پایان تأکید کرد: ما مسلمان ها برای تقویت وحدت و همبستگی، مولفه های زیادی در اختیار داریم که متاسفانه به آن توجه نشده است. می توان از هفته وحدت به عنوان یک فرصت و یک ظرفیت، برای تنظیم برنامه های عملی و ارائه نمودن آن به کشورهای اسلامی و به علما و متفکران این کشورها بهره برد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)