دشمن با موضوع حجاب و عفاف به دنبال تفرقه افکنی در جامعه است


دشمن با موضوع حجاب و عفاف به دنبال تفرقه افکنی در جامعه است

کرمانشاه- نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن با موضوع حجاب و عفاف به دنبال تفرقه افکنی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رشیدی در همایش دختران و زنان نبوی که ظهر چهارشنبه در آستانه ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و در محکومیت اغتشاشات اخیر و توهین به مقدسات مقدسات دینی به ویژه قرآن و حجاب بانوان با حضور پرشور دختران و بانوان کرمانشاهی برگزار شد، اظهار کرد: حجاب به عنوان بحثی که این روزها گاهی تعاریف و نشانه‌های غلطی از آن بیان می‌شود، حکم قطعی قرآن برای حفظ کرامت و عفت بانوان است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: حجاب برای بانوان مصونیت و آرامش ایجاد می‌کند و التهاب و تحریک‌های منفی را از جامعه دور می‌کند.

رشیدی با تاکید بر اینکه باید دین، ایمان و حجاب قلبی باشد، خاطرنشان کرد: حجاب به عقلانیت و کار فرهنگی نیاز دارد و کار فرهنگی نیز لطافت، صبر و استمرار می‌خواهد.

وی بر اخلاق مداری و کار فرهنگی در مقوله حجاب و عفاف جامعه تاکید کرد و ادامه داد: نمی‌توان مردم را با زور و فشار با حجاب کرد، چرا که جامعه اجبار را نمی‌پذیرد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در نحوه ارشاد و امر به معروف کار اشتباهی شده است باید اقرار کنیم و آن را تصحیح کنیم چرا که پذیرش اشتباه نشانه عقلانیت جامعه و قدرت پذیرش در مسئولین است.

رشیدی با بیان اینکه باید برای مقوله حجاب و عفاف، کارهای فرهنگی و دینداری در جامعه تلاش کنیم، افزود: آموزش و پرورش نوک پیکان کارهای فرهنگی است.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه تزکیه مقدم بر تعلیم است، گفت: کار فرهنگی در آموزش و پرورش بر علم و دانش افزایی بسیار ارجحیت دارد و نیازمند کمک و همراهی همگان است چرا که شخصیت فرزندان این سرزمین در مدارس و محیط‌های آموزشی ساخته می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به حضور پر شکوه و گسترده دانش آموزان در این همایش اشاره کرد و افزود: در دنیای امروزی که فرزندان ما با وجود تلفن‌های همراه با دنیا در ارتباط هستند و محتواهایی را از سراسر دنیا می‌بینند باید برای این نسل ایجاد محتوای به‌روز و نمایش بسیار جذابی از آن داشته باشیم.

رشیدی با تاکید بر برنامه ریزی برای ایجاد محتوای به‌روز برای نسل نوجوان و جوان کشور، خاطرنشان کرد: متأسفانه در این زمینه غفلت داشته‌ایم و چوب این غفلت را نیز خورده‌ایم.

وی به فوت مرحومه مهسا امینی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری و همه مسئولین و مردم از فوت خانم امینی ناراحت و دل سوخته شدند چرا که او دختر جوانی از این کشور، دختر و عزیز همه ما بود اما وقایع اخیر و ایجاد صف بندی اصلاً ربطی به مسئله حجاب نداشت.

رشیدی با تاکید بر اینکه مسئله حجاب و فوت خانم امینی تنها بهانه‌ای برای روشن کردن آتش یک فتنه بود، تصریح کرد: دختر کم حجاب و حتی بی‌حجاب هم دختر ماست اگر این دختر بی‌حجاب است ما مسئولین مقصر هستیم که کار فرهنگی نکرده‌ایم و مسئله حجاب و عفاف را با تبیین و راهنمایی در جامعه جا بیندازیم.

وی با اشاره به اینکه پشت همه این حوادث استکبار جهانی و خصوصاً صهیونیست است، تصریح کرد: پس از پایان جنگ جهانی دوم با فاصله سه سال اسرائیل با همکاری و کمک بلوک شرق و غرب تشکیل شد اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها کشوری که در مقابل این رژیم غاصب قرار داشت، جمهوری اسلامی ایران بود.

رشیدی افزود: ۴۳ سال است که استکبار جهانی با روش‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، تحریم‌های مختلف، طرح‌های براندازی و… به دنبال حذف جمهوری اسلامی به‌عنوان یک اقتدار در مقابل اسرائیل است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر وحدت و اتحاد جامعه تاکید کرد و متذکر شد: باید مواظب بود در بین مردم صف بندی به وجود نیاید چرا که با اتحاد و همدلی مردم دشمن نمی‌تواند هیچ کاری پیش ببرد.

وی بابیان اینکه دشمنان می‌خواستند در دل جوانان و نوجوانان موجی از تفرقه راه بیندازند، گفت: بسیاری از افرادی که در ناآرامی‌های اخیر حضور داشتند دشمن نیستند و تنها به دلیل ناآگاهی در این ناآرامی‌ها حضور داشتند که سیستم امنیتی ما به دقت این موارد را تشخیص داد و بیش از ۹۰ درصد افراد دستگیر شده، آزاد شدند.

رشیدی تاکید کرد: باید خط اعتراض و اغتشاش را از هم جدا کرد، چرا که اعتراض حق طبیعی مردم است و مردم باید مشکلاتشان را بیان کنند و مسئولین با گوش شنوا برای حل این مشکلات برنامه داشته باشند و کار کنند.

وی با بیان اینکه هر حرکتی که موجب چند دستگی در کشور شود غلط است، گفت: دشمنان سعی در هدف قرار دادن وحدت بین مردم هستند، چرا سال‌ها است اقوام، مذاهب و ادیان مختلف در کنار هم در این کشور با وحدت زندگی می‌کنند و دشمنان با تفرقه افکنی سعی در بر هم زدن این وحدت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟