ایران اسلامی مسأله فلسطین را در جهان مطرح کرد/انقلاب اسلامی؛ بنیان گذار وحدت و برادری در ایران و جهان


حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از فلسطینیان، بیان داشت: ایران اسلامی پس از انقلاب هزینه‌ای که در دفاع از فلسطین داد، بیشتر از دفاع از شیعیان جهان بود.

ایران اسلامی مسأله فلسطین را در جهان مطرح کرد/انقلاب اسلامی؛ بنیان گذار وحدت و برادری در ایران و جهان
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در برنامه تجدید میثاق میهمانان کنفرانس وحدت با آرمانهای امام خمینی(ره) ضمن خوشامدگویی ‌به میهمانان این کنفرانس طی سخنانی گفت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام راحل بنیان گذار وحدت و برادری در ایران و جهان شد.
وی گفت: پس از انقلاب اسلامی، ایران بحث فلسطین را به عنوان یک موضوع مهم به دنیا نشان داد و پس مدتی مسأله فلسطین تبدیل به یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی نیز شد.
یادگار امام تأکید کرد: هزینه‌ای که ایران اسلامی برای دفاع از فلسطین داده بسیار بیشتر از چیزی بوده که برای شیعیان داده است، زیرا ایران نگاه اسلامی به این موضوع دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین خمینی با اشاره به نقش مهم علمای دین، بیان داشت: وظیفه ما به‌عنوان عالمان دینی در دنیای امروزی خاموش کردن آتش تفرقه و گفتگو ما با یکدیگر است.
وی با تشریح اهمیت برگزاری کنفرانس وحدت، ابراز داشت: این نشست بستری برای گفتگو است. البته اولین چیزی که لازمه این گفتگو است، به دنبال حقیقت مشترک بودن است.
وی ادامه داد: دومین شرط گفتگو، همسطح بودن است. سومین شرط نیز این است که، قرار بر مجاب کردن هم نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین خمینی بیان داشت: توهین، تخریب، و ادعاهای بی مورد نفعی ندارد. به همین دلیل یکی دیگر از شروط مهم در گفت‌وگو عدم توهین به همدیگر است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه جمهوری اسلامی ایران داشتن دلهای پاک است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج