تورم شاخص کل چهارمحال و بختیاری در رتبه 12 کشور قرار گرفت


تورم شاخص کل چهارمحال و بختیاری در رتبه 12 کشور قرار گرفت

شهرکرد- رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی چهارمحال وبختیاری گفت: براساس نتایج طرح آمارگیری از قیمت کالاها و خدمات مصرفی، این استان از نظر تورم شاخص کل رتبه ۱۲ را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

علی شهریارپور در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: براساس نتایج این طرح که در شهریورماه سال‌جاری انجام شده، نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۱ براساس شاخص کل در چهارمحال و بختیاری ۴۴.۸ درصد و در سطح کشور ۴۲.۱ بوده است.

وی افزود: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۱ برای شاخص قیمت گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در استان ۵۵.۲ درصد اعلام شد.

شهریارپور تصریح کرد: همچنین نرخ تورم نقطه به نقطه برای شاخص کل ۵۵.۳ درصد و برای گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۷۴.۷ درصد محاسبه شده است.

وی یادآور شد: در ۱۲ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۱ بیشترین نرخ تورم مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۴۷.۹ درصد و کمترین آن مربوط به استان خوزستان با ۳۷.۹ درصد بوده است.

شهریارپور تأکید کرد: متفاوت بودن نرخ تورم در گروه‌های مختلف کالاها و خدمات در کنار تفاوت ترکیب سبد مصرفی خانوارها در استان‌های کشور مهم‌ترین علت یکسان نبودن نرخ تورم در استان‌ها و مناطق مختلف کشور به‌شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه