سهم صنعت از تسهیلات بانکی چقدر است؟


سهم صنعت از تسهیلات بانکی چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در فروردین امسال در مجموع بیش از 140 هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های کشاورزی،...

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در فروردین امسال در مجموع بیش از 140 هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، ‌مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و سایر بخش‌های متفرقه پرداخت شده است.

در این میان تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن معادل 48 هزار و 250 میلیارد تومان بوده است. سهم تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن از کل تسهیلات پرداخت شده به بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، ‌ مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و سایر بخش‌های متفرقه در ماه اول امسال 33.8 درصد بوده است.

این در حالی است که طبق قانون برنامه ششم توسعه، بانک مرکزی (شورای پول و اعتبار) مکلف است سیاست های پرداخت تسهیلات بانکی را به گونه ای تنظیم کند که سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات پرداختی سالانه طی اجرای قانون برنامه حداقل 40 درصد باشد.

همچنین تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش بازرگانی نیز در در ماه نخست امسال حدود 12 هزار و 450 میلیارد تومان بوده که 30.1 سهم آن از کل تسهیلات پرداختی به بخش‌های یاد شده 8.7 درصد بوده است.

در این میان بیشترین تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش خدمات اختصاص یافته که در یک ماهه امسال سهم 39.6 درصدی از کل تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده که معادل 56 هزار و 520 میلیارد تومان بوده است.

بعد از بخش خدمات، صنعت و معدن و بازرگانی، به ترتیب بخش مسکن و کشاورزی 6.1 و 3.6 درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری را دریافت کرده‌اند. همچنین تسهیلات پرداختی به دو بخش مسکن و کشاورزی به ترتیب معادل 8670 و 5130 میلیارد تومان رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا