مسئولان مترصد رفع مشکلات مردم باشند


مسئولان مترصد رفع مشکلات مردم باشند

جهرم- امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات داخل کشور باید حل شود گفت: مسئولان مترصد رفع مشکلات مردم باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین مدبر، در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر جهرم با گرامی داشت میلاد با سعادت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: روز قیامت همه انسان‌ها را با امام شأن به محشر می‌آورند و امیدواریم که مقتدا و امام ما در روز قیامت ائمه اطهار (ع) باشند.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه پیامبر اعظم (ص) در روز قیامت دغدغه امت خود دارد، افزود: باید به داشتن چنین پیامبری افتخار کرد.

وی با اشاره به فصل برداشت خرما در شهرستان جهرم، به ضرورت پرداخت زکات از سوی نخلداران تاکید کرد و گفت: نخل دارانی که ۸۴۸ کیلوگرم محصول داشته باشند مشمول زکات می‌شوند؛ البته باید مخارج و هزینه‌ها نیز کسر شود و ما بقی هر چه بماند یک بیستم آن به عنوان زکات در راه خیر و برای رضای خدا به فقرا پرداخت شود.

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: پیامبر (ص) نیز در روایتی می‌فرمایند چنانچه می‌خواهید اموالتان بیمه شود، اهل زکات باشید چرا که خداوند بلاها را از زکات دهنده دفع می‌کند.

وی همچنین با اشاره به روز «عصای سفید» نسبت به رسیدگی مطالبات روشندلان تاکید کرد و از مسئولان خواست نسبت به سرکشی از این شهروندان و رفع نیازهای آنان همت بگمارند.

امام جمعه جهرم با اشاره به روز ملی «غذا» در هفته آینده نقش غذا در سلامتی انسان را مهم برشمرد و گفت: بسیاری از بیماری‌ها به مشکلات غذاها مربوط می‌شود که باید بر مسئله سالم بودن انواع غذاها اهتمام داشت.

وی با اشاره به آشوب‌ها و اغتشاشات هفته‌های گذشته اظهار کرد: معتقدیم مادامی که مردم در صحنه هستند و پشتیبان انقلاب اند روزهای تلخ تمام شدنی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است