نیاز محوری و استاد محوری باید در راس نظام آموزشی قرار گیرد


نیاز محوری و استاد محوری باید در راس نظام آموزشی قرار گیرد

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: مجموعه دانشگاهی ما باید از ۴۰ سال گذشته فاصله بگیرد. طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری، نیاز محوری و استاد محوری باید در راس نظام آموزشی قرار گیرد.

نیاز محوری و استاد محوری باید در راس نظام آموزشی قرار گیرد

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر قاسم عموعابدینی در بازدید از دانشگاه صنعتی قم گفت: مجموعه دانشگاهی ما باید از ۴۰ سال گذشته فاصله بگیرد. طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری، نیاز محوری و استاد محوری باید در راس نظام آموزشی قرار گیرد.

وی افزود: با اجرای این طرح فناوری های آینده جمهوری اسلامی ایران تامین می شود و استقلال کشور عزیزمان در حوزه علم و فناوری حفظ می شود. البته که مسیر دشواری را پیش رو داریم ولی حضور جوانان نخبه و انقلابی این مسیر را هموار می کند.

دکتر عموعابدینی ادامه داد: با طرح تحول، دانشگاه های ما به دانشگاه های تمدن ساز تبدیل می شوند که شعار آن ها حمایت از ارکان خانواده است.

معاون آموزشی وزیر علوم بیان کرد: دانشگاه صنعتی قم بسیار جوان و خلاق است و این یک فرصت طلایی هم برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هم برای شهر مقدس قم محسوب می شود.

وی با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی، حضور علما و فضلا و همچنین صنایع رو به رشد استان قم گفت: شهر مقدس قم به یک دانشگاه قدرتمند صنعتی نیاز دارد. البته دانشگاه صنعتی قم با مدیریت کارآمد گام های موثر و مثبتی را برای رشد صنعت استان برداشته شده است. به عنوان مثال طرح همیار صنعت که طرح ابتکاری این دانشگاه است و دانشجویان را از زمان تحصیل به بازار کار معرفی می کند بسیار مفید است و باید در طرح تحولی آموزشی مورد استفاده و حمایت قرار گیرد.

وی با توجه به رشد صنعت کفش در استان قم گقت: با اخذ مجوز پذیرش دانشجو در رشته متالورژی در دانشگاه صنعتی قم موافقت می شود تا اینگونه دانشگاه صنعتی قم بتواند بازوی کمکی قوی تری برای صنعت استان باشد.

دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم نیز ضمن اشاره به تاریخچه این دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی قم به عنوان دانشگاهی در مسیر اقتصاد دانش بنیان هم اکنون در زمره ۱۵ دانشگاه برتر صنعتی کشور قرار دارد.ارتقای ۱۰ پله ای رتبه دانشگاه براساس رتبه بندی (ISC)، کسب رتبه اول و نهم اشتغال در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بر اساس اعلام دفتر ارتباط با صنعت وزارت عتف، اخذ مجوز جذب دانشجویان بین المللی و تبدیل شدن به یک دانشگاه بین المللی، کسب رتبه ۱۳ کشوری در برگزاری دوره های مهارت افزایی دانشجویان برخی از موفقیت های این دانشگاه است.

وی افزود: یکی از مهمترین عامل پیشرفت و رشد این دانشگاه جوان،همکاری و همدلی بی نظیر مسئولین، اساتید، کارکنان و دانشجویان است. بعنوان مثال در پیاده روی اربعین جامعه دانشگاهی صنعتی قم با همکاری و همدلی یکدیگر موکب المعصومه الکریمه دانشگاه صنعتی قم را در کربلای معلی برپا کردند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، حجت الاسلام‌ و المسلمین دکتر قربانی مبین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم نیز در این جلسه گفت: نگاه نوآورانه و تحولی که آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیش گرفته است بسیار امیدوار کننده می باشد و ماهم برای پیشبرد اهداف این طرح همکاری های همه جانبه ای را با مسئولین مربوطه خواهیم داشت.وی افزود: دانشگاه صنعتی قم به عنوان یک دانشگاه جوان پتانسیل این را دارد که هم از لحاظ علمی و فرهنگی سرآمد جامعه ی دانشگاهی کشور باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟