فروش53 میلیون دلاری آواتار در روز اول اکران


فروش53 میلیون دلاری آواتار در روز اول اکران

آواتار در روز اول اکران خود در آمریکا، ۵۳ میلیون دلار فروش داشت و پیش‌بینی می‌شود این رقم در پایان هفته به بیش از ۱۳۰ میلیون دلار در آمریکا و ۱۸۰ میلیون دلار در جهان برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آواتار در روز اول اکران خود در آمریکا، ۵۳ میلیون دلار فروش داشت و پیش‌بینی می‌شود این رقم در پایان هفته به بیش از ۱۳۰ میلیون دلار در آمریکا و ۱۸۰ میلیون دلار در جهان برسد.

«آواتار: راه آب» استودیوی دیزنی با فروش ۵۳ میلیون دلاری از ۴۲۰۲ لوکیشن در روز افتتاحیه خود در باکس آفیس، فروش ۵۳ میلیون دلاری داشت و رتبه ششم پرفروش‌ترین‌ها در روز افتتاحیه را بدست آورده که با این حساب، پایین‌تر از آثاری چون؛ «دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی»، «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد»، «ثور: عشق و تندر»، «دنیای ژوراسیک» و «بتمن» قرار گرفته است. هرچند که اکران افتتاحیه امسال «آواتار» در مقایسه با سال ۲۰۰۹ فروش بیشتری را بدست آورده است.

منابع دیزنی از ثبت فروش حدود ۵ میلیون دلاری «آواتار» در چین خبر می‌دهند و بدون شک، این رقم افزایش خواهد داشت.

«آواتار: راه آب» جدیدترین اثر «جیمز کامرون» و تهیه کنندگی «جان لاندو» است که در ۱۶ دسامبر برابر با ۲۵ آذرماه به اکران درآمد.

«جیمز کامرون» پیش از این به تغییرات مهم تازه‌ترین کار خود اشاره کرده و گفته بود که جلوه‌های سه بعدی و بصری در دنباله‌های بعدی «آواتار» بسیار زیبا و خیره کننده خواهند بود و اثرش را کاری فوق العاده و شگفت انگیز خوانده بود.

همچنین، اینترتینمنت ویکی هم نوشته بود: به همان اندازه که جلوه‌های بصری برای «کامرون» و «آواتار» از اهمیت زیادی برخوردار است، داستان سرایی نیز، مهم‌ترین عنصر هر فیلمی به شمار می‌آید و «جیمز کامرون» گفته است که اهمیتی ندارد فیلم تا چه اندازه زیبا باشد، بلکه مهم این است که چقدر، جلوه‌های بصری نفس گیر داشته باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین