دستگاه ها برای ترویج نماز بین کارکنان و خانواده های آنها برنامه داشته باشند


دستگاه ها برای ترویج نماز بین کارکنان و خانواده های آنها برنامه داشته باشند

حجت الاسلام قاسمی ضمن تأکید بر اینکه اقامه نماز صرفاً برپایی نماز جماعت نیست، گفت: هر دستگاه وظیفه دارد به تناسب فعالیتی که انجام می دهد برای اقامه نماز و ترویج آن بین ارباب رجوع، خانواده، همکاران و فرزندان آنها برنامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام رضا قاسمی ظهر امروز (۳دی ماه) در نشست هم اندیشی ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد پیرامون فعالیت‌های نماز در این دستگاه ها، اظهار کرد: دستورالعمل های اجرایی دستگاه ها در زمینه نماز در سطح کشور و استان ها به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده که یکی از این موارد توجه به بحث ترویج و توسعه فرهنگ نماز در دستگاه‌های مختلف است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این دستورالعمل در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز دارای ۱۲ بند بوده و همه دستگاه ها موظف به اجرای آنها هستند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به نماز علاوه بر این که یک تکلیف دینی بوده، یک وظیفه حاکمیتی نیز محسوب می‌شود و ضرورت دارد که برنامه های لازم در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ نماز در نهادها و دستگاه های مختلف اجرایی به بهترین نحو مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام قاسمی ضمن تأکید بر اینکه اقامه نماز صرفاً برپایی نماز جماعت نیست، افزود: هر دستگاه وظیفه دارد در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز به تناسب فعالیتی که انجام می دهد برای اقامه نماز و ترویج آن بین ارباب رجوع، خانواده، همکاران و فرزندان آنها برنامه داشته باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: مقام معظم رهبری این جمله را در راس برنامه ها دیده و فرموده اند «مسئولان مومن در نظام اسلامی باید امکانات گسترده خود را در خدمت و دعوت به نماز به کار گیرند» که این بالاترین سند بالادستی برای اقامه فریضه نماز است.

وی از دستگاه ها خواست پیشنهادها و برنامه های ابتکاری خود را برای هر چه بهتر توسعه و ترویج فرهنگ نماز ارائه دهند.

گفتنی است، ائمه جماعت دستگاه های اجرایی شرکت کننده در این نشست به ارائه راهکار ها و پیشنهادهای خود در زمینه هرچه بهتر اقامه نماز در دستگاه ها پرداختند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر