حضرت زهرا(س) کانون منقبت، عظمت و فضیلت الهی هستند


حضرت زهرا(س) کانون منقبت، عظمت و فضیلت الهی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه بیت حضرت زهرا(ع) محل علم آموزی و زهد بود گفت: حضرت زهرا(س) کانون منقبت، عظمت و فضیلت الهی و یک شخصیت ناشناخته شده برای ذهن بشر است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه امام خمینی (ره) در حضور رهبر معظم انقلاب و مشتقان اهل بیت(ع) و عزاداران به سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت زهرا(س) کانون منقبت، عظمت و فضیلت الهی و یک شخصیت ناشناخته برای ذهن بشر امروز است. حضرت زهرا(س) این بانوی بسیار جوان در همه عرصه های عبودیت، علم، جهاد، تربیت فرزند، همسرداری و فضایل فراوان دیگر کامل است.


حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با استناد به آیه ۳۶ سوره نور عنوان کرد: خداوند نور آسمان ها و زمین است و اجازه داده که بیت حضرت زهرا (س) و امیر مومنان امام علی (ع) هم به نور الهی نورانی شود و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه حضرت زهرا (ع) است. در زیارت جامعه کبیره می فرماید شما اهل بیت(ع) نور هستند و بیت شما محل نورافشانی به همه عالم است.

این استاد اخلاق درباره ویژگی های خانه امیر مومنان امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این بیت محل حضور ۵ تن آل عبا، قدمگاه معصوم، محل نزول سوره هل اتی، آیه تطهیر و حضور ملائکه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه بیت حضرت فاطمه(س) دارالعبادة است، گفت: حضرت زهرا(س) بسیار عابد بودند تا جایی که پاهای ایشان از شدت ایستادن در محراب ورم می کرد، حضرت شب عروسی ابتدا نماز می خواندند و همواره از خداوند درخواست می کنند که توفیق عبادت پیدا کنند. در اوج بلا و مصیبت راضی به رضای الی بودند بر خداوند توکل داشتند.

وی افزود: خانه حضرت زهرا محل عبادت بوده است، ما نیز در این زمینه مراقب باشیم زیرا فرزندان از ما الگو می گیرند، اهمیت دادن به نماز و روزه، قرائت قرآن، دادن حق خداوند از اموال مثل خمس و زکات و فروغ دین از جمله عبادات است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه خانه حضرت زهرا (س) محل تربیت انسان های بزرگ و بی نظیر در تاریخ بشریت بوده است، ابراز کرد: اهل بیت(ع) در اوج بندگی برای خداوند از دشمنان کوچکترین ترس را نداشتند. امام حسن(ع) هر شب به مسجد می رفتند و هنگام بازگشت هر آنچه آموخته بودند را برای مادر نقل می کردند. این نوعی تربیت فرزند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه خانه حضرت زهرا(س) محل جهاد و برائت از دشمنان خداوند و رسول او است، عنوان کرد: تاریخ شما را قضاوت می کند، درباره حفظ اسلام و دین الهی همه ما مسوول هستیم، صرفا محبت قلبی داشتن نسبت به اسلام و اهل بیت (ع) کافی نیست باید از آنها دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه بیت حضرت زهرا(س) محل دفاع از ولایت و برائت از دشمنان خداست، گفت: همچنین بیت حضرت زهرا(س) محل کرامت و ایثار است، اهل بیت حضرت زهرا(س) و امیر مومنان امام علی(ع) از غذای خود ایثار کرده و به دیگران هدیه می کردند.


این استاد اخلاق با بیان اینکه بیت حضرت زهر(س) محل ساده زیستی بود، خاطرنشان کرد: جوانان مقداری الگو بگیرند و کمی ازدواج و زندگی خود را ساده بگیرند. افزون بر این که بیت حضرت زهرا(ع) محل علم آموزی و زهد بود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند