آغاز مهمترین و بزرگترین رزمایش آمریکا و رژیم صهیونیستی


آغاز مهمترین و بزرگترین رزمایش آمریکا و رژیم صهیونیستی

به گزارش شفاف، به نقل از روزنامه رأی الیوم، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمایش دریایی، زمینی و هوایی نیروهای آمریکایی و اسرائیلی در اراضی اشغالی و مدیترانه شرقی با عنوان رزمایش juniper oak (درخت بلوط همیشه سبز) از...

آغاز مهمترین و بزرگترین رزمایش آمریکا و رژیم صهیونیستی

به گزارش شفاف، به نقل از روزنامه رأی الیوم، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمایش دریایی، زمینی و هوایی نیروهای آمریکایی و اسرائیلی در اراضی اشغالی و مدیترانه شرقی با عنوان رزمایش juniper oak (درخت بلوط همیشه سبز) از دوشنبه آغاز شده و تا جمعه ادامه دارد. این رزمایش آمادگی نیروهای دو طرف را تقویت کرده و «در ثبات و امنیت منطقه‌ای نقش دارد.»

این رزمایش با مشارکت بیش از ۱۴۰ جنگنده و ۱۲ یگان دریایی و سامانه‌های موشکی و سکوی پرتاب موشک برگزار می‌شود.

یک مسؤول دفاعی آمریکایی به شبکه ان بی سی با بهانه قرار دادن ایران برای مداخله و حضور نظامی در منطقه گفت: هدف از این رزمایش‌ها این است که به دشمنانی مثل ایران گفته شود حمله روسیه به اوکراین و تهدیدات چین برای گردهم آوردن نیروی نظامی گسترده حواس آمریکا را پرت نمی‌کند.

این مقام افزود: رزمایش‌ها با هدف ارزیابی توانمندی ما برای انجام اقداماتی در این سطح در کنار اسرائیلی‌ها در مقابله با مجموعه گسترده‌ای از تهدیدات مختلف است.

این رزمایش‌ها شامل شلیک‌هایی با سلاح‌های واقعی است و در آن ۶۴۰۰ سرباز آمریکایی حضور دارند که اکثر آنها با ناو هواپیمابر جورج اچ دبلیو بوش منتقل شده‌اند. در عین حال این مقام گفت، حدود ۱۱۰۰ نیرو از طرف اسرائیل در این رزمایش حضور دارند.

به گفته این مقام، برخلاف بمب‌افکن‌های بی -۵۲ جنگنده‌های مشارکت‌کننده در این رزمایش شامل اف-۳۵ ، اف-۱۵ ، اف-۱۶ و اف-۱۸ هستند. این رزمایش‌ها و تمرین‌ها در مساحت‌های گسترده در میدان در زمین، هوا و فضا برگزار می‌شوند. همچنین سی ان ان گزارش داد، این رزمایش شامل ۱۰۰ جنگنده آمریکایی از جمله هواپیماهای نظامی و سوخت‌گیری است در حالی‌که ۴۲ هواپیمای نظامی اسرائیلی نیز در کنار آنها هستند.

برنامه‌ریزی برای این رزمایش از دو ماه پیش آغاز شده یعنی قبل از روی کار آمدن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت:‌ آمریکا متعهد به امنیت اسرائیل است و این مساله تغییر نمی‌کند.

او افزود: دولت‌های اسرائیل می‌آیند و می‌روند؛ اما این تعهد ما نسبت به امنیت اسرائیل به قوت خود باقی است. بنابراین ما به حمایت از اسرائیل در شرایطی که منطقه شاهد بسیاری از بی‌ثباتی‌ها و تنش‌هاست ادامه خواهیم داد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی