مسابقات بین المللی قرآن کریم گامی در جهت تعامل فرهنگی کشورهای اسلامی است


مسابقات بین المللی قرآن کریم گامی در جهت تعامل فرهنگی کشورهای اسلامی است

خطیب با اشاره به اینکه مسابقات بین المللی قرآن کریم جوامع اسلامی را حول محور کتاب الهی گردهم آورده است،گفت:برگزاری مسابقات قرآن کریم می تواند زمینه ساز تعامل نخبگان قرآنی جهان اسلام شود.

«سیده مریم خطیب»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اثرگذاری برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در حفظ اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی، گفت: مسابقات بین المللی قرآن کریم، کشورهای اسلامی را حول کتاب قرآن گردهم آورده است.

داور وقف و ابتدا بخش خواهران سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بیان کرد: در آیه ۳۲ سوره حج آمده است:«وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ،هر کس شعائر خدا را بزرگ و محترم دارد، این از صفت دلهای باتقواست». تعظیم شعائر الهی به نوعی از تقوای قلب ها است، بنابراین برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم می تواند زمینه ساز تعامل و همکاری نخبگان کشورهای اسلامی شود.

این داور مسابقات بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که در این دوره از مسابقات از کشورهای آسیایی،اروپایی شرکت کرده اند و حول محور مسابقات قرآن کریم و تلاوت قرآن کریم با هم آشنا می شوند،از اینرو این مسابقات ضمن ایجاد تعامل فرهنگی میان کشورهای اسلامی به طور قطع در ارتقای سطح فرهنگی آنها هم اثرگذار است.

خطیب خاطر نشان کرد: در جریان برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم می توان زمینه گفت و گو، تعامل و رفع مشکلات نخبگان قرآنی جهان اسلام را هم دنبال نمود.

پایان پیام/40

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش