طرز تهیه سس لیمو خوش طعم برای استفاده در انواع غذاهای ایرانی و فرنگی


داشتن سس های طعم دهنده خانگی کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در این بخش طرز تهیه سس لیمو که یک س متنوع است را مطالعه می کنید. این سس با پیتزا و کباب قابل سرو می باشد.

یکی از انواع سس های محبوب و پرطرفدار که با انواع غذاها سرو می شود، سس لیمو است. این سس برای انواع کباب و سالاد گزینه مناسبی می باشد. شما می توانید طرز تهیه سس لیمو را در این بخش از آرگا مطالعه کنید.

داشتن سس های خوشمزه و متنوع بسیار ساده است. شما می توانید در آرگا طرز تهیه سس تاباسکو و سس بلال کبابی را مطالعه کنید. این نوع سس های خانگی در کنار انواع غذاها سرو شده و طعم و مزه ای فوق العاده به غذای شما می دهند.

طرز تهیه سس لیمو خوش طعم برای استفاده در انواع غذاهای ایرانی و فرنگی

مواد اولیه:

  • آب لیموترش: ۱/۲ پیمانه
  • ترشی سیر: ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: ۱/۲ پیمانه
  • نمک: به میزان لازم
  • پونه کوهی: ۱ قاشق غذاخوری
  • سرکه سیب: ۱ قاشق مرباخوری
  • فلفل قرمز: ۱/۴ قاشق چای خوری

طرز تهیه سس لیمو:

ابتدا باید لیمو ترش را با دست خوب ماساژ دهید. این کار موجب شده تا آب بیشتری تهیه کنید. لیموها را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و با کمک آب مرکبات گیر آب لیمو ترش را بگیرید. همه مواد را با لیمو ترش درون کاسه ای بریزید و با همزن دستی ترکیب کنید. بعد از ترکیب شدن مواد را درون بلندر زده و میکس نمایید.

طرز تهیه سس لیمو خوش طعم برای استفاده در انواع غذاهای ایرانی و فرنگی

حالا آب لیمو ترش ها آماده شده است. سس را درون شیشه ای تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید. این سس به دلیل نداشتن مواد افزودنی باید زود به زود سرو شود. شما می توانید از این سس برای پیتزا نیز استفاده کنید.

همانطور که دیدید، تهیه این سس بسیار ساده است و در کمترین زمان ممکن می توانید آن را تهیه کنید. این سس همچنین برای انواع غذاها و فست فودها نیز سرو می شود. شما علاقه مندان در آرگا با طرز تهیه انواعی دیگر از سس های خانگی نیز آشنا می شوید.

طرز تهیه سس لیمو خوش طعم برای استفاده در انواع غذاهای ایرانی و فرنگی

شما علاقه مندان در طرز تهیه سس لیمو می توانید از مواد دلخواه دیگر نیز استفاده کنید. نگهداری این مواد در شیشه موجب شده تا در مدت زمان طولانی نیز از آن استفاده نمایید. در صورتی که ترشی سیر ندارید، می توانید از سیر تازه پوست شده استفاده کنید.

فلفل قرمز در این سس کاملا ذائقه ای بوده و کم و زیاد آن بستگی به شما دارد. در صورتی که طعمی ملس دوست دارید، می توانید از مقداری شکر در این سس نیز استفاده کنید. افزودن جعفری و پیازچه تازه نیز در این ترکیب استثنایی توجه شما را جلب می کند. این سس تا یک هفته در محیط یخچال قابل نگهداری است. این سس را می توانید برای جوجه کباب نیز استفاده کنید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع سس

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟