پخت افطاری خوشمزه اصفهانی پیشنهاد آرگا برای آخر هفته


افطار یکی از وعده های مهم در ماه مبارک رمضان می باشد از این رو نیاز است تا در این وعده ها غذا های سبک و مقوی میل شوند. در ادامه نحوه تهیه افطاری خوشمزه با غذا های اصفهانی را برایتان بیان می کنیم.

هر شهر در ایران با یک سری از شناسه هایی که دارد شناخته شده است و زمانی که می خواهید به اصفهان سفر کنید لیست بلند بالایی از غذا های خوشمزه در رو به روی شما قرار می گیرد و خوردن آن ها خالی از لطف نمی باشد. همانطور که می دانید در ماه مبارک رمضان قرار داریم و در ادامه شما را با یک پخت افطاری خوشمزه با غذا های اصفهانی آشنا می کنیم و شما می توانید به راحتی این غذا ها را در خانه تهیه کرده و از خوردن آن ها لذت ببرید.

پخت افطاری خوشمزه اصفهانی پیشنهاد آرگا برای آخر هفته

اصفهان یکی از شهر های بسیار زیبای ایران می باشد و غذا های محلی اش زبانزد همه مردمی می باشد که به آن جا سفر کرده اند از این رو قصد داریم افطاری بسیار خوشمزه و مقوی با غذا های اصفهانی را برایتان بررسی کنیم.

مواد لازم برای تهیه کاچی بی بی حور

  • شکر ۶ لیوان
  • روغن نصف لیوان
  • زعفران یک چهارم لیوان
  • آرد گندم دو لیوان
  • گلاب یک چهارم لیوان
  • آب ۶ لیوان
  • پودر نارگیل به میزان نیاز
  • خلال بادام و پسته به اندازه نیاز

طرز تهیه این غذای خوشمزه اصفهانی

کاچی بی بی حور یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین غذا هایی می باشد که می توانید برای افطاری تدارک ببینید. در واقع تهیه این غذا بسیار ساده می باشد و شما به راحتی می توانید آن را در خانه خود تهیه نمایید. برای تهیه این غذای خوشمزه نیاز است تا ابتدا آرد گندم را الک کنید و در داخل قابلمه ای بریزید و آن را تفت دهید تا رنگش تغییر نماید و بوی خامی آرد گرفته شود و برای این کار می توانید مقداری روغن نیز به آرد اضافه کنید.

بعد از این که آرد پخته شد و بوی خامی آن از بین رفت شما می توانید زیر آن را خاموش کرده و بگذارید تا سرد شود. بعد از این که مقداری از حرارت آرد کم شد آب را کم کم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوطی یک دست حاصل شود. بعد از این که آرد را با آب ترکیب کردید دوباره آن را روی حرارت قرار دهید و شعله گاز را در کم ترین حالت خود قرار دهید.

یادتان باشد که همزدن را تا زمانی که آرد سفت شود باید انجام دهید در غیر این صورت ممکن است آرد گلوله گلوله شود. بعد از این که کمی سفت شد می توانید شکر را اضافه کرده و باز هم بزنید و در این میان می توانید زعفران را نیز به مواد درون قابلمه بیفزایید.

زمانی که مواد به خوبی با یک دیگر ترکیب شد و آماده شد شما می توانید گلاب را به آن ها بیفزایید و بعد مخلوط را از روی حرارت بردارید. در نظر داشته باشید که غلظت کاچی بی بی حور باید اندازه فرنی باشد و نباید بیش تر از این مقدار سفت شود. این کاچی را زمانی که خنک شد می توانید درون ظرف کشیده و آن را تزیین کنید.

پخت افطاری خوشمزه اصفهانی پیشنهاد آرگا برای آخر هفته

مواد لازم برای ماش و قمری اصفهانی

  • گوشت گوسفندی ۲۰۰ گرم
  • ماش یک پیمانه
  • سبزی تره، شنبلیله، مرزه و جعفری ۳۰۰ گرم
  • برنج نیم پیمانه
  • ادویه های به میزان نیاز
  • کلم قمری سه عدد

طرز تهیه ماش قمری خوشمزه

برای تهیه این غذای اصفهانی کافی است تا مواد گفته شده را تهیه کرده و ابتدا گوشت ها را تمیز کنید و با مقداری آب بگذارید تا بپزد. تا زمان پخته شدن گوشت ها می توانید ماش ها را در قابلمه ای جدا بپزید. در نظر داشته باشید تا زمانی که گوشت ها نیم پز شدند می توانید کلم های قمری را به آن بیفزایید و بگذارید ۱۰ دقیقه ای با هم پخته شوند.

بعد از گذشت این مدت زمان نیاز است تا سبزی ها را تمیز کرده و به مواد بیفزایید و بگذارید ۲۰ دقیقه دیگر بر روی حرارت ملایم پخته شوند. می توانید همراه با سبزی ها برنج را نیز به مواد درون قابلمه اضافه کنید تا پخته شود. بعد از ۲۰ دقیقه شما می توانید ماش ها را نیز به مواد درون قابلمه گوشت بیفزایید و بگذارید تا جا بیفتد و آب آن تمام شود و بعد از آن کافی است این غذا را در میکسر ریخته و یا با گوشتکوب برقی آن را بکوبید تا کش دار و یک دست شود.

ماش و قمری شما آماده می باد و می توانید آن را در ظرف های سرو ریخته و هر طور که دوست دارید آن را تزیین کرده و بر سر سفره افطاری ببرید.

پخت افطاری خوشمزه اصفهانی پیشنهاد آرگا برای آخر هفته

مواد لازم برای بریانی اصفهانی

  • آب ۸ پیمانه
  • پیاز دو عدد
  • زعفران یک قاشق سوپ خوری زعفران ساییده شده و حل شده در آب
  • نعناع خشک شده به میزان لازم
  • روغن مایع به مقدار اندک
  • نان به اندازه نیاز
  • کشک به میزان نیاز
  • دارچین به میزان لازم
  • ادویه به اندازه کافی
  • گوشت، سردست و قلوه گاه با هم یک کیلو گرم

طرز تهیه بریانی

بریانی اصفهانی یکی از خوشمزه ترین غذا های اصفهان می باشد و طرفداران بسیار زیادی در سر تا سر ایران دارد و افراد بسیاری از این غذا استقبال می کنند. طرز تهیه این غذای اصفهانی بسیار ساده و آسان می باشد و شما می توانید در کم تر از دو ساعت آن را تهیه کرده و برای وعده های شام و ناهار و افطاری مورد استفاده قرار دهید.

برای تهیه این غذای خوشمزه اصفهانی باید به میزان گفته شده آب درون قابلمه بریزید و بگذارید روی حرارت تا آب به جوش بیاید گوشت و پیاز و زردچوبه را درون آب بریزید و بگذارید به مدت نیم ساعت پخته شوند. نیم ساعت زمان مناسبی برای نیم پز شدن گوشت ها می باشد و بعد از این که گوشت ها نیم پز شدند می توانید آن ها را از درون قابلمه خارج نمایید و بگذارید آب گوشت ها بخار شود تا حدودا یک چهارم پیمانه از آن ها باقی بماند.

اجازه بدهید گوشت ها سرد شوند و آن ها را چرخ کنید و به گوشت های چرخ کرده می توانید نعناع خشک شده، نمک، فلفل و زردچوبه اضافه نمایید. گوشت ها را خوب ورز دهید و آن ها را برای سرخ کردن آماده نمایید. این گوشت ها را در تابه ای که از قبل چرب شده است و دارچین، زعفران و فلفل کف آن قرار دارد و روی حرارت قرار گرفته است قرار دهید. باید گوشت ها را به خوبی روی این تابه پهن نمایید و برای راحتی کار خود می توانید از کفگیر های مخصوص استفاده نمایید.

حرارت مستقیم برای پخت گوشت ها کافی می باشد و بهتر است این کار را با حرارت بالا انجام ندهید زیرا امکان دارد گوشت های شما بسوزند و مزه سوختگی بدهند. بعد از این که بریانی ها آماده شدند می توانید آن ها را روی برشی از نان قرار داده و مقداری از آب گوشت را که باقی مانده بود روی نان بریزید و آن را کمی چرب نمایید. برای خوش عطر شدن بریانی ها نیاز است تا مقداری دارچین نیز روی آن بپاشید. البته استفاده از دارچین دلخواه می باشد و اگر دوست ندارید می توانید از آن استفاده نکنید.

پخت افطاری خوشمزه اصفهانی پیشنهاد آرگا برای آخر هفته

پخت غذا های اصفهانی بسیار ساده می باشند و شما می توانید در زمان کمی آن ها را پخته و میل نمایید. در ادامه می توانید اطلاعات دیگری در زمینه پخت افطاری رژیمی با غذا های مقوی و پخت افطاری کم هزینه را نیز مشاهده کنید و بتوانید در روز های ماه مبارک رمضان افطاری های متنوعی را تهیه کرده و سفره خود را متفاوت سازید.

منبع : آرگا

برچسب :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان