جوانسازی پوست دست با چند روش عالی


پوست دست همانند پوست صورت و سایر قسمت های بدن نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد. به این خاطر که پوست دست در مقایسه با سایر قسمت های بدن بیشتر در معرض آلودگی و مواد شوینده قرار دارد. در واقع دلایل زیادی وجود دارند که می توانند موجب پیری زودرس در دست های شما شوند. از مهم ترین دلایل پیری زودرس دست می توان به تماس مواد شوینده اسیدی با دست ها، استفاده نکردن از کرم های مرطوب کننده مناسب، عدم استفاده از کرم ضد آفتاب، تغذیه نامناسب، استرس و … اشاره کرد. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم با روش های جوانسازی پوست دست بیشتر آشنا شویم. بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که با جوانسازی پوست دست می توانید لطافت و زیبایی را به دست های خود بازگردانید؟ دست ها از نخستین اعضای بدن هستند که نشانه ها و علائم پیری و افزایش سن را به خوبی نشان می دهند. در واقع اگر همه تلاش خود را برای حفظ شادابی و جوانی ظاهر دست خود کرده باشید، باز هم چین و چروک، آفتاب سوختگی و رگ های برآمده دست ها می توانند ظاهر فرد را بیشتر از حد انتظار نشان دهند. یکی از مهم ترین تغییراتی که با افزایش سن بر روی پوست دست ایجاد می شود، چین و چروک و لک های پوستی می باشد. اگرچه ممکن است شما بسیار جوان باشید، اما احتمالا متوجه چین و چروک، رگ های بیرون زده و لک های قهوه ای رنگ پشت دستتان شده اید.

در حال حاضر روش ها و تکنیک های بسیاری برای جوانسازی پوست دست وجود دارند که می توانند لک های پوستی و چین و چروک ها را به میزان زیادی کاهش دهند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با روش های جوانسازی دست بیشتر آشنا شویم.

دلایل چروک شدن پوست دست در جوانی چیست؟

افزایش سن موجب کاهش چربی های زیر پوست شده و تاندون ها و رگ های دست را برجسته می کند. مجموعه این عوامل در کنار یکدیگر موجب پیر به نظر رسیدن پوست دست ها می شود. متأسفانه گاهی اوقات چروک شدن پوست دست در سنین بسیار پایین اتفاق می افتد. اگرچه هنوز علت دقیق چروک شدن پوست دست مشخص نیست، اما نقش عوامل مختلفی مانند رژیم نامناسب، شرایط شغلی، آب و هوا، عدم استفاده از کرم ضد آفتاب، ژنتیک و استفاده بیش از حد از مواد شوینده و ضد عفونی کننده ها را نمی توان نادیده گرفت.

تابش مستقیم نور خورشید می تواند منجر به ایجاد لک های پوستی بر روی دست ها و پیری زودرس آن ها شود. گذشته از این موارد ابتلا به برخی بیماری های پوستی، عدم استفاده از کرم های مرطوب کننده مناسب و ضد آفتاب از دیگر دلایل شایع چروک شدن و پیری زودرس پوست دست ها می باشند.

جوانسازی پوست دست با چند روش عالی

مهم ترین نشانه های پیری پوست دست چیست؟

کاهش حجم پوست دست تنها یکی از تغییراتی است که با افزایش سن به وجود می آید. چین و چروک شدن پوست، لک های تیره و شل شدگی، همگی از مشکلاتی است که می توانند دست های ما را فرسوده و پیرتر از چیزی که هست، نشان بدهند. به طور کلی پیری پوست دست در افراد مختلف با توجه به ژنتیک و سن آن ها دارای علائم متفاوتی است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

لاغر شدن دست ها

بعضی از افراد به طور ژنتیک دست های لاغری دارند. با این حال روش های مختلفی برای جوانسازی پوست دست این افراد وجود دارد که اتفاقا بسیار نتیجه بخش نیز می باشد. همان طور که می دانید با افزایش سن و کاهش بافت چربی و عضلانی، دست ها به تدریج لاغر می شوند. به همین خاطر مفاصل و استخوان های این قسمت بسیار بیشتر در معرض دید هستند که این موضوع می تواند ناخوشایند به نظر برسد.

شل شدن پوست دست

به طور معمول با افزایش سن پوست دست ها شل شده و افتاده به نظر می رسد. خوشبختانه در حال حاضر با انجام تمرینات منظم و حرکات ورزشی می توان از افتادگی و شل شدن پوست دست ها جلوگیری کرد. از سوی دیگر روش های مختلفی برای جوانسازی پوست دست و سفت شدن آن ها وجود دارد.

جوانسازی پوست دست با چند روش عالی

بیرون زدن رگ دست ها

به خاطر داشته باشید که بیرون زدن رگ ها می تواند ناشی از مشکلات دیگری در بدن باشد. به همین خاطر بهتر است پیش از آن که مشکل بیرون زدگی رگ های خود را به کمک جوانسازی پوست دست رفع کنید، ابتدا مطمئن شوید که مشکل دیگری ندارید. با این حال گاهی اوقات بیرون زدن رگ ها می تواند به خاطر از بین رفتن بافت های چربی دست و در نتیجه لاغر شدن اتفاق بیفتد. البته بسیاری از ورزشکاران و نوازنده ها نیز در گذر زمان با بیرون زدن رگ های دست خود مشکل دارند. اما جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد؛ زیرا در حال حاضر به کمک روش های مختلف جوانسازی پوست دست به راحتی می توانید مشکل بیرون زدن رگ های خود را برطرف کنید.

چروک شدن پوست دست

یکی از مهم ترین نشانه های پیری که با افزایش سن به وجود می آید، چین و چروک های پوست دست می باشد. در واقع ساختار پوست دست به گونه ای است که از چند لایه تشکیل شده است. به طوری که زیر لایه پوست لایه ای چربی و در زیر آن عضلات و ماهیچه ها قرار گرفته اند. با افزایش سن و کاهش حجم چربی های زیر پوست، پوست دست افتاده و شل می شود و به تدریج چین و چروک ها نمایان می شوند.

یکی دیگر از دلایل ایجاد چین و چروک پوست به کم آب شدن پوست و از میان رفتن خاصیت کشسانی پوست باز می گردد. در واقع با افزایش سن، تولید کلاژن و بسیاری از پروتئین ها که موجب جوانسازی پوست و شادابی آن می شوند، کاهش می یابند. به همین خاطر چین و چروک ها نمود بیشتری پیدا می کنند.

جوانسازی پوست دست با چند روش عالی

منظور از جوانسازی پوست دست چیست؟

احتمالا شما نیز شنیده اید که می گویند با نگاه کردن به دست افراد می توان سن آن ها را تشخیص داد. بنابراین دست هایی پر از لک و لاغر می تواند سن شما را بیشتر از چیزی که هست نشان دهد. جوانسازی پوست دست مجموعه ای از تکنیک ها و درمان های مختلف را شامل می شود که می تواند به از بین بردن علائم پیری پوست و پیشگیری از آن کمک کند.

آشنایی با روش های جوانسازی پوست دست

در حقیقت روش های جوانسازی دست می توانند شادابی پوست و خاصیت کشسانی را به پوست باز گردانند و زیبایی و لطافت دست ها را چندین برابر کنند. هم چنین با استفاده از این روش ها می توان پوست را به ساخت کلاژن و پروتئین های مورد نیاز دست وادار کرد و از این راه مانع شل شدن و پیری پوست شد. در ادامه به مهم ترین راهکارهای جوانسازی پوست دست اشاره خواهیم کرد.

لیزر درمانی

در بسیاری موارد سیاهرگ ها آن چنان بزرگ هستند که با تزریق چربی یا ژل نیز از بین نخواهند رفت. در این مواقع روش لیزر درمانی پیشنهاد می شود. پرتوهای پر قدرت لیزر قادر به از بین بردن سیاهرگ ها به شکل ایمنی هستند و پوست دست را به سرعت زیبا و جوان می کنند.

جوانسازی با میکرودرم

احتمالا بسیاری از شما نیز نام میکرودرم را برای جوانسازی پوست صورت شنیده اید. اما این روش تنها برای پوست صورت نبوده و می تواند به جوانسازی پوست دست نیز کمک کند. در این روش از طریق دستگاه مخصوص خراش های بسیار کوچکی بر روی پوست ایجاد می کنند که می تواند به جوانسازی و بازسازی پوست دست کمک کند. روش میکرودرم بهترین گزینه برای رفع لکه های پوستی ناشی از تابش مستقیم آفتاب می باشد. اما اگر لکه ها بسیار پر رنگ و زیاد باشند، این روش به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. لازم به ذکر است روش میکرودرم می تواند به کلاژن سازی بیشتر پوست دست کمک کند. در نتیجه دست ها لطیف تر، درخشان تر و جوان تر به نظر می رسند.

تزریق ژل

به جرأت می توان گفت تزریق ژل بهترین روش جوانسازی دست برای افرادی است که دست آن ها لاغر بوده و از ظاهر آن رضایت ندارند. از طرفی افرادی که در اثر افزایش سن بافت چربی پوست دست آن ها از بین رفته است نیز می توانند از این روش بهره مند شوند. تزریق ژل قادر است حجم از دست رفته دست ها را باز گردانده و غضروف ها و استخوان ها را پنهان کند. در نتیجه دست ها ظاهری زیبا و جوان پیدا می کنند. با استفاده از ژل هیدروکسی آپاتیت می توان حجم پشت دست ها را به سرعت افزایش داد. معمولا ماندگاری این روش در حدود ۶ ماه الی ۱ سال می باشد.

تزریق چربی

تزریق چربی به دست نیز همانند تزریق ژل باعث باز گرداندن حجم از دست رفته دست ها می شود. تنها تفاوت تزریق ژل و تزریق چربی در این است که در تزریق چربی از چربی های بدن فرد استفاده خواهد شد. در این روش ابتدا چربی مورد نیاز را از ناحیه شکم برداشته و بعد از آماده سازی به محل مورد نظر تزریق می کنند. معمولا ماندگاری چربی ها چیزی نزدیک به ۱ سال می باشد. با این حال عوامل مختلفی می تواند به دوام و ماندگاری این روش کمک کند.

جوانسازی پوست دست با چند روش عالی

تزریق فیلر کلاژن ساز

تزریق فیلر کلاژن ساز یکی از روش های جوانسازی دست ها می باشد. منظور از فیلر همان پر کننده است که از طریق تزریق قادر به پر کردن و حجم دادن به دست ها می باشد. اما فیلر کلاژن ساز کمی متفاوت است. این فیلر می تواند با استفاده از ساز و کارهای بدن، آن ها را وادار به ترمیم و کلاژن سازی نماید. از همین رو فیلر نقش بسیار زیادی در زیبایی و جوانسازی پوست دارد. در واقع با تزریق فیلر کلاژن ساز می توان با یک تیر دو نشان زد. این بدان معناست که علاوه بر حجیم کردن دست ها، می توان به کاهش روند پیر شدن پوست دست ها کمک کرد. در حقیقت بعد از تزریق کلاژن به دست، این ماده باعث به وجود آمدن سلول ها و رگ های خونی شده و با گذشت زمان جوانی و زیبایی را به دست های شما باز می گرداند.

کربوکسی تراپی

روش کربوکسی تراپی روشی است که با استفاده از تزریق کربن دی اکسید به قسمت های مختلف پوست، آن ها را به ترمیم و کلاژن سازی وادار می کنند. در این روش به اصطلاح بدن را گول می زنند. زیرا افزایش کربن دی اکسید در یک ناحیه از بدن، با ارسال خون بیشتر با اکسیژن بالا به آن ناحیه همراه است. کربوکسی تراپی میزان زیادی کربن دی اکسید را زیر پوست دست تزریق می کند تا از این طریق گردش خون در آن قسمت بالا برود. در نتیجه موجب دریافت مواد مغذی بیشتر می شود.

مزوتراپی

در این روش با تزریق ویتامین، مواد مغذی، افزودنی های ارگانیک و اسید هیالورونیک به پوست، کلاژن سازی و ترمیم بافت های پوستی را افزایش می دهند. در واقع کلاژن بیشتر می تواند از ایجاد لک، افتادگی و چین و چروک پوست جلوگیری کند. بنابراین مزوتراپی علاوه بر این که می تواند آسیب های پوستی را درمان کند، از پیری پوست نیز جلوگیری می کند. جالب است بدانید مزوتراپی موجب افزایش گردن خون در قسمت های مختلف پوست می شود. چنین عملی موجب رساندن مواد مغذی و اکسیژن بیشتر به پوست خواهد شد. در نتیجه پوست دست به سرعت ترمیم شده و تمامی آسیب های پوستی با گذشت زمان برطرف می شوند.

جوانسازی به کمک انواع روغن ها

استفاده از انواع روغن ها می تواند به جوانسازی پوست و رفع چین و چروک در قسمت های مختلف بدن کمک کند. شما می توانید از خواص روغن جوجوبا، روغت آووکادو، روغن نارگیل و روغن زیتون بهره مند شوید. برای این منظور کافی است مقداری از روغن مورد نظر را گرم کرده و به آرامی بر روی دست ها و کوتیکول ناخن ها بکشید. سپس به خوبی ماساژ دهید تا جذب پوست شما شوند.

جوانسازی با کرم مرطوب کننده

در حقیقت کرم های مرطوب کننده به خوبی می توانند چربی و رطوبت مورد نیاز پوست دست را فراهم کنند. بر همین اساس استفاده منظم از این محصولات می تواند به جوانسازی دست ها کمک کند. بنابراین توصیه می شود بعد از شستشوی دست های خود استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب را فراموش نکنید.

جوانسازی دست ها با پارافین

می توان گفت پارافین تراپی یکی از روش های جدید برای جوانسازی دست و رفع چین و چروک آن ها می باشد. پارافین ماده ای نرم، جامد، بدون بو و بی رنگ بوده که از هیدروکربن های اشباع شده تشکیل می شود. این ماده به تسکین درد مفاصل و جوانسازی پوست دست کمک می کند.

جوانسازی پوست دست با چند روش عالی

مراقبت های بعد از جوانسازی پوست دست باید به چه شکل باشد؟

در کنار روش هایی که برای جوانسازی پوست دست معرفی کردیم، روش های بسیار ساده ای وجود دارند که می توانند از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری کنند. برخی از این تکنیک ها عبارتند از:

  • در روزهای آفتابی استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  • از استرس و اضطراب خودداری کنید.
  • استفاده از آبرسان و مرطوب کننده را در روتین پوستی خود قرار دهید.
  • به هیچ عنوان بدون دستکش از مواد شوینده ای مانند وایتکس، مایع ظرفشویی و پودر استفاده نکنید.
  • از ماسک های لایه بردار خانگی و با کیفیت استفاده کنید.
  • از مواد غذایی مختلف استفاده کنید و رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

منبع : آرگا

برچسب :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی