بیوگرافی بازیگران فیلم برادران لیلا و آشنایی بیشتر با هنرمندان این فیلم


فیلم سینمایی برادران لیلا یکی از فیلم های موفق ایرانی است که در آن هنرپیشه های سرشناس و موفقی ایفای نقش می کنند. در این مطلب تصمیم داریم شما را با بازیگران برادران لیلا آشنا نماییم

فیلم سینمایی برادارن لیلا با ژانر درام همکاری ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده است که سعید روستایی کارگردانی و نویسندگی آن را برعهده داشته است. «برادران لیلا» در بیست و پنجم ماه مه در فستیوال فیلم کن ۲۰۲۲ نمایش داده شده و توانست جایزه فدراسیون بین المللی منتقدین فیلم را کسب نمود. در این اثر بازیگران مطرحی ایفای نقش می کنند که از جمله آن می توان به نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، سعید پورصمیمی، فرهاد اصلانی، پیمان معادی، مهدی حسینی نیا، نیره فراهانی و محمد علی محمدی (فرهاد) اشاره داشت. و اما در ادامه نگاهی به بازیگران فیلم برادران لیلا و خلاصه داستان فیلم می اندازیم.

بیوگرافی بازیگران فیلم برادران لیلا و آشنایی بیشتر با هنرمندان این فیلم

معرفی بازیگران فیلم برادران لیلا

لیلا با بازی ترانه علیدوستی خانمی ۴۰ ساله است که هنوز ازدواج نکرده و در یک خانواده دچار مشکلات اقتصادی زندگی می نماید. لیلا مشغول به فعالیت در دفتر اداری پاساژی می باشد که در واقع فقط او در خانواده دارای درآمد ثابت است. با این وجود هیچ کدام از برادران و پدرش به سخنان او گوش نمی دهند. پدرش اسماعیل مردی اهل مواد مخدر تریاک می باشد که به تازگی علائمی از بیماری آلزایمر را از خود نشان می دهد. علیرضا برادری با رفتار معقولانه است که به دلیل اختلاس مالک شرکت تعدیل نیرو گردیده، پرویز در پاساژی که لیلا کار می کند، بعنوان خدمه دریافت کننده عوارض دستشویی فعالیت می نماید. فرهاد هم دارای کار ثابتی نبوده و پیوسته مشغول بدنسازی می باشد. منوچهر نیز فردی فریبکار بوده که مدام برادران خود را تشویش به گونه ای کلاهبرداری می نماید. پدر خانواده اسماعیل تعدادی سکه به عنوان پس انداز نگه داشته که لیلا دخترش می گوید سکه ها را بفروشند و با پول آن یک واحد تجاری در پاساژ (مکان کنونی دستشویی های پاساژ) خریداری نمایند تا یک مغازه لباس فروشی راه اندازی کنند. از سوی دیگر بزرگ طایفه از دنیا می رود و پدر لیلا که همیشه در پی این موقعیت بوده است، با داشتن این مقام می تواند قسمتی از هدایای جشن های عروسی اقوام را تصاحب نماید، بنابراین بر اساس آیین خانوادگی سکه های خود را بعنوان هدیه عروسی پیشکش می دهد و …،

بیوگرافی بازیگران فیلم برادران لیلا و آشنایی بیشتر با هنرمندان این فیلم

ترانه علیدوستی (لیلا)

ترانه علیدوستی زاده بیست و دوم ماه دی ۱۳۶۲ در تهران می باشد. خانم علیدوستی از بازیگران بزرگ و بااستعداد کشورمان محسوب می شود که در فیلم برادران لیلا با نقش مهم لیلا مقابل دوربین می رود. او نخستین بار در ۱۳۸۱ در فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» بازی نمود که برای این بازی خود سیمرغ بلورین برترین هنرپیشه زن از جشنواره فیلم فجر را دریافت نماید. ایشان به زبان خارجه تسلط داشته و مترجم ادبی هستند که جایزه ادبی پنجمین دوره اش در بخش ادبیات داستانی را برای ترجمه «رویای مادرم» به قلم آلیس مونرو را کسب کرد. این خانم بازیگر دوست داشتنی سابقه همکاری با فیلمسازان مطرحی مانند اصغر فرهادی، واروژ کریم مسیحی و رسول صدرعاملی به عنوان بازیگر دارد. از دیگر افتخارات او می توان به برنده شدن جایزه برترین بازیگر زن از فستیوال فیلم لوکارنو سوئیس و نیز سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر اشاره داشت.

بیوگرافی بازیگران فیلم برادران لیلا و آشنایی بیشتر با هنرمندان این فیلم

نوید محمدزاده (علیرضا)

آقای نوید محمدزاده یکی از بازیگران فیلم برادران لیلا است که در این اثر با نقش علیرضا مقابل دوربین می رود. او زاده هفدهم فروردین ۱۳۶۵ می باشد که به واسطه بازی در فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» در سال ۹۲ توانست مورد توجه و تایید مردم و متقدین واقع شده و سیمرغ بلورین برترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر را به خود اختصاص دهد. وی ۲ مرتبه پشت سر هم نیز به خاطر بازی در فیلم «ابد و یک روز» و «بدون تاریخ، بدون امضا» توانست سیمزغ بلورین برترین هنرپیشه نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر را کسب نماید. او با بازی در سریال «قورباغه» نخستین تجربه خود در شبکه نمایش خانگی را به دست بیاورد.

بیوگرافی بازیگران فیلم برادران لیلا و آشنایی بیشتر با هنرمندان این فیلم

پیمان معادی (منوچهر)

پیمان معادی هنرپیشه، کارگردان و فیلمنامه نویس موفق کشورمان است که در ۱۳۴۶/۴/۹ در نیویورک به دنیا آمده است، آقای معادی با خانمی به اسم فرانک قوانلو ازدواج نموده که نتیجه این ازدواج ۲ فرزند است. او غیر از فعالیت هنری خود مالک گالری ساعتی در شهرک غرب تهران است. او در فیلم »کمپ ایکس ری» با نقش علی جلوی دوربین رفت که بازی بین المملی او محسوب می شود. همچنین بازی در مجموعه تلویزیونی آمریکایی «آن شب» در نقش پدر نصیرخان، فیلم سینمایی «آخرین شوالیه ها»، فیلم سینمایی «۶ زیرزمینی» با نقش برادر رییس جمهور ترکستان از جمله سایر نقش آفرینی های بین المللی وی است.

بیوگرافی بازیگران فیلم برادران لیلا و آشنایی بیشتر با هنرمندان این فیلم

سعید پور صمیمی (اسماعیل، پدر لیلا)

سعید پور صمیمی بازیگر بزرگ کشورمان در نهم ماه اسفند سال ۱۳۲۲ به دنیا آمده است که در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر تحصیل کرده و مشهور به نقش آفرینی در نقش های دوم می باشد. او برای نخستین بار به روی صحنه تئاتر رفت که به این وسیله اولین تجربه بازیگری خویش را به دست آورد. ابتدا او به عنوان کارمند اداره تئاتر فعالیت کرد، سپس کارمند واحد نمایش صدا و سیما گردید و با کارگردانی نمایش های تئاتر و تلویزیونی و نیز نمایشنامه نویسی کارش را دنبال کرد. از مهم ترین آثار او در زمینه تئاتر می توان به استثنا و قاعده، آندورا، هنر، خسیس، پژوهشی ژرف و سترگ، بازرسی، ریچارد سوم اشاره داشت. در فیلم های سینمایی «پرده آخر»، «ناخدا خورشید»، «تحفه ها» بازی کرده که برای این بازی هایش ۳ سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش مکمل را از آن خود نموده و در زمینه جایزه گرفتن از این بخش جشنواره فیلم فجر دارای رکورد گردید.

فرهاد اصلانی (پرویز)

فرهاد اصلانی زاده هفدهم ماه خرداد ۱۳۴۵ از هنرپیشگان شناخته شده و مطرح ایرانی می باشد. وی علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی، نمایشنامه نویسی تئاتر، تلویزیون و سینما نیز فعالیت دارد. در سال ۹۰ به خاطر بازی در «زندگی خصوصی و خرس» سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را به دست آورد و به خاطر نقش آفرینی در «دختر» تحسین منتقدین و مردم را برانگیخت. در سال ۱۴۰۱ اتهام آزار جنسی را به او نسبت دادند که البته وی در مقابل این اتهام ها ساکت می باشد.

بیوگرافی بازیگران فیلم برادران لیلا و آشنایی بیشتر با هنرمندان این فیلم

علی نصیریان

علی نصیریان زاده پانزدهم بهمن ۱۳۱۳ فعال در زمینه بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه نویسی می باشد. وی در سال ۸۰ بعنوان چهره ماندگار ایرانی در بازیگری تئاتر و نیز سینما معرفی گردید و توانست مدال درجه ۱ هنری را به خود اختصاص دهد.

بیوگرافی بازیگران فیلم برادران لیلا و آشنایی بیشتر با هنرمندان این فیلم

نیره فراهانی

نیره فراهانی از هنرپیشه های قدیمی ایرانی، متولد سال ۱۳۳۱ در تهران است که ابتا فعالیتش را با تئاتر آغاز نمود و سپس با ادامه تحصیلات دانشگاهی خود در رشته بازیگری و فارغ التحصیل گردیدن در این مسیر گام برداشت و دامنه فعالیتش را گسترش داد که تا حال حاضر تجربه بازی در عرصه های مختلف تئاتر، تلویزیون و سینما را دارد. او در سال ۸۴ برای بازی در فیلم سینمایی تقاطع کاندیدای سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش دوم زن گردید.

مهدی حسینی نیا

وی از بازیگران فیلم برادران لیلا است که از بازیگران سریال یاغی و نیز بازیگران فیلم شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت می باشد. وی علاوه بر حضور در این آثار در فیلم «متری شیش و نیم» با نقش مکمل و به کارگردانی سعید روستایی نیز ایفای نقش کرده است.

بیوگرافی بازیگران فیلم برادران لیلا و آشنایی بیشتر با هنرمندان این فیلم

در این مطلب شما عزیزان را با بازیگران فیلم برادران لیلا آشنا کردیم امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت استفاده و لذت را برده باشید.

منبع : آرگا

برچسب :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ای بزرگان