نقض مجدد آتش بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان


نقض مجدد آتش بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع روسیه از نقض مجدد آتش بس در منطقه مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبر داد.

نقض مجدد آتش بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان

به گزارش راهبرد معاصر. در ادامه تنش بین دو کشور همسایه جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان، نیروهای حافظ صلح روسیه روز سه شنبه از نقض آتش بس در یک منطقه مرزی بین این دو کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد که در منطقه «آسکران» در منطقه مسیر «لاچین-نخجوان» دو مورد نقض آتش بس ثبت شد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو مورد نقض آتش‌بس تلفات جانی نداشته است.

در این بیانیه آمده است: «فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه به همراه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حال بررسی این موضوع هستند.»

این در حالی است که نخست وزیر ارمنستان روز سه شنبه در سخنرانی در پارلمان این کشور از تلاش برای تقویت بنیه ارتش این کشور و به رسمیت شناختن مرزهای جمهوری آذربایجان تنها بر اساس توافقات قبلی خبر داد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به اصلاحات در دست اقدام در ارتش ارمنستان اشاره کرد. وی در پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان به تلاش برای ایجاد تعادل بین شکاف موجود بین ارتش این کشور و ارتش جمهوری آذربایجان اشاره کرد.

او اظهار داشت: «ما برنامه‌های عمده‌ای برای احیای این شکاف داریم. اما معتقدم نباید این موضوع را به صورت علنی مطرح کنیم. من آماده‌ام پشت درهای بسته این موضوعات را نه تنها با هم تیمی‌های سیاسی، بلکه با اپوزیسیون پارلمانی نیز در میان بگذارم.»

خبرگزاری «آرکا» نیز به بخش دیگر سخنان پاشینیان اشاره کرد. نخست وزیر ارمنستان در پارلمان گفت: «ارمنستان آماده است تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را بر اساس مرزهای جمهوری سوسیالیستی شوروی سابق به رسمیت بشناسد.»

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز در گفت‌و‌گو با شبکه دولتی این کشور گفت که ارتش امروز بسیار قدرتمندتر از سال ۲۰۲۰ (جنگ دوم قره باغ ) شده است. الهام علی اف ظهار داشت که همه پروژه‌ها در «قره باغ» و شرق «زنگزور» طبق برنامه پیش می‌رود./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص و خوانندگی صحرا اسداللهی ! / یکی جلوی خانم بازیگر رو بگیره !