تجلیل از بانوان فعال قرآنی داخلی و خارجی/ رونمایی از قرآن کتابت شده توسط 26 نفر از خوشنویسان


تجلیل از بانوان فعال قرآنی داخلی و خارجی/ رونمایی از قرآن کتابت شده توسط 26 نفر از خوشنویسان

محفل بزرگ بانوان قرآنی جهان اسلام با حضورحافظان، قاریان، فعالان قرآنی داخلی و خارجی برگزار؛ در این مراسم همسر رییس جمهور از قرآن کتابت شده توسط ۲۶ نفر از خوشنویسان و کاتبان قرآن کریم رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «خیرات حسان»؛ محفل بزرگ بانوان قرآنی جهان اسلام در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر با حضور دهها نفر از حافظان، قاریان، فعالان قرآنی ومتولیان موسسات قرآنی از ایران و چند کشور اسلامی از جمله عراق، سوریه، اندونزی و ... عصر امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین ماه در تالار وحدت برگزار شد.

بنابراین گزارش در ابتدای این محفل قرآنی؛‌ مائده و مهدیه گنجعلی دو خواهر قرآنی به اجرای برنامه پرداختند، مائده گنجعلی ۱۲ سال سن دارد و حافظ کل قرآن است و مهدیه گنجعلی ۱۰ ساله، حافظ ۲۶ جزء قرآن کریم است. این دو خواهر در ۶ سالگی حفظ قرآن را شروع و در ۹ سالگی موفق به حفظ کل قرآن شده اند.

تجلیل از بانوان فعال قرآنی داخلی و خارجی/ رونمایی از قرآن کتابت شده توسط 26 نفر از خوشنویسان

اجرای برنامه خواهران قرآنی

بنابرگزارش خبرگزاری شبستان؛ حدیث و ثنا نظری دو خواهر قرآنی دیگر بودند که در این مراسم حضور داشتند و به اجرای برنامه پرداختند. ثنا نظری خردسال ترین حافظ کل قرآن کریم می باشد که به گفته خواهرش در سه و نیم سالگی حافظ کل قرآن شده است؛ حدیث نظری؛ حافظ کل قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است. این دو خواهر اصفهانی بدون هیچ امکانات و استادی حافظ قرآن شده اند. حدیث نظری در خصوص خواهرش در این جلسه گفت: ثنا زمانی که به دنیا آمد من حافظ کل قرآن بودم و در روزهای تعطیل ۱۳ جز قرآن را مرور می کردم و برای تثبیت به مادر تحویل می دادم، آن زمان ثنا ۲ و نیم سال داشت و به جای جملات فارسی از کلمات عربی استفاده می کرد، همان زمان بود که متوجه شدیم او قرآن را فرا گرفته است. ثنا کم سن ترین حافظ کل قرآن در جهان اسلام است،

بنابرگزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ در ادامه مراسم قاریان عراقی، خانم احد سالم رتبه دوم ترتیل و رقیه محمد جمعه رتبه دوم قرائت از کشور عراق در این محفل قرآنی به اجرای برنامه پرداختند و در ادامه گروه های تواشیح صهبا و گروه ریحانه النبی به اجرای برنامه پرداخت.

تجلیل از بانوان فعال قرآنی داخلی و خارجی/ رونمایی از قرآن کتابت شده توسط 26 نفر از خوشنویسان

رونمایی از قرآن کتابت شده توسط ۲۶ نفر از خوشنویسان در یک سال

در این مراسم با حضور جمیله علم الهدی، همسر رییس جمهور از قرآن کتابت شده توسط ۲۶ نفر از خوشنویسان و کاتبان قرآن کریم در یک سال گذشته، رونمایی شد.

تجلیل از بانوان فعال قرآنی داخلی و خارجی/ رونمایی از قرآن کتابت شده توسط 26 نفر از خوشنویسان

تجلیل از فعالان قرآنی ایرانی و خارجی

بنابرگزارش خبرگزاری شبستان؛ در محفل بزرگ بانوان قرآنی جهان اسلام که با شعار" قرآن برای همه" با حضور دهها نفر از حافظان، قاریان، فعالان قرآنی ومتولیان موسسات قرآنی از ایران و چند کشور اسلامی برگزار شد با حضور جمیله علم الهدی، استاد دانشگاه، رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی؛ مائده ادیب زاده؛‌ بانوی فعال قرآنی و حوریه عقبایی عضو هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور از زهرا پرویزی، مدرس و فعال فرهنگی و قرآنی در مناطق محروم بیرجند؛ بشری الکنانی، مدیر مدارس قرآنی عراق و مسئول برگزاری مسابقات قرآن عتبه عباسیه؛ فاطمه عیدی پور قاری و حافظ ممتاز قرآن کریم و فعال اقلید فارس و معلم جهادی سرحدات ؛ زهرا خادمی مجری طرح قرآنی رسول اکرم(ص) در استان لرستان و ۱۷ سال سابقه فعالیت جهادی و مردمی در حوزه توانمند سازی و قرآنی؛ امل احمد مهلهل مدیر دارالقرآن عتبه امام حسین(ع) و حائز رتبه نخست از مسابقات ترتیل کشور سوریه تقدیر و تجلیل شد.

بنابراین گزارش در این مراسم؛ دکتر جمیله علم الهدی، استاد دانشگاه، رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در این محفل قرآنی و در حضور بانوان فرهیخته قرآنی و انقلابی به سخنرانی پرداخت.

پایان پیام/49

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

لزوم تشکیل کمیته احیای موقوفات دانشگاه‌ و حوزه علمیه