بهره مندی 786 مادر و کودک نیازمند تهرانی از طرح بهبود تغذیه در سال 1401


به گزارش شفاف، جهانبخش مرادی با اشاره به بهره مندی ۷۸۶ نفر از خدمات طرح بهبود تغذیه، افزود: در سال ۱۴۰۱ با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه‌های شهید بهشتی، ایران و تهران ۴۳۰ کودک زیر پنج سال و ۳۵۶ مادر باردار و شیرده مشمول و نیازمند دریافت خدمات...

به گزارش شفاف، جهانبخش مرادی با اشاره به بهره مندی ۷۸۶ نفر از خدمات طرح بهبود تغذیه، افزود: در سال ۱۴۰۱ با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه‌های شهید بهشتی، ایران و تهران ۴۳۰ کودک زیر پنج سال و ۳۵۶ مادر باردار و شیرده مشمول و نیازمند دریافت خدمات بهبود تغذیه‌ای در این استان معرفی و از خدمات این نهاد بهره‌مند شده اند.

بهره مندی 786 مادر و کودک نیازمند تهرانی از طرح بهبود تغذیه در سال 1401

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه این برنامه حمایتی با همکاری و مشارکت کمیته امداد و معاونت امور بهداشتی دانشگاه‌های شهید بهشتی، ایران و تهران در حال انجام است، اظهار کرد: شناسایی کودکان دچار سوء تغذیه، مراقبت‌های ویژه بهداشتی، آموزش خانواده‌ها، پیگیری و پایش رشد کودک و مادر از جمله اقدامات معاونت امور بهداشتی دانشگاه‌ها است و شارژ بن‌کارت تغذیه و پیگیری دریافت سبد غذایی خانواده‌ها از جمله وظایف کمیته امداد در این طرح است.

وی ادامه داد: در راستای کمک به بهبود تغذیه کودکان و مادران مشمول این طرح در استان تهران ۳ هزار و ۱۸۸ سبد کالا به مبلغ ۶ میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ هزینه شده است.

مرادی، خاطرنشان کرد: در کنار ارائه خدمات بهبود تغذیه به این گروه از جامعه هدف به منظور سنجش میزان اثر بخشی خدمات ارائه شده، کنترل و پایش‌های لازم از طریق مراکز بهداشتی و درمانی در دوره‌ها و فواصل مختلف زمانی انجام خواهد شد و در صورت بهبود وضعیت مددجویان مشمول مطابق با استاندارد‌های مشخص از پوشش این طرح خارج می‌شوند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟