راهنمای خرید دستگیره درب و مدل های متنوع انواع دستگیره


به طور کلی دستگیره ها در هر مکانی قطعه و محصولی کلیدی به شمار آمده که در هنگام ورود به جایی نیازمند آن هستید و نخستین بخشی از هر در که توجه ببینده را جلب می کند دستگیره آن می باشد و از آنجایی که عوامل مختلفی در انتخاب این وسیله تاثیرگذار می باشند در نتیجه آشنایی با یک راهنمای خرید دستگیره درب قبل از خرید امری ضروری و مهم می باشد.

از جمله یراق آلات ضروری در هر ساختمانی دستگیره درب می باشد که ضمن کارایی و کاربردی که داشته نقشی اساسی در زیبایی و ظاهر درب نیز دارد. از این رو نیاز بوده که قبل از انتخاب این وسیله مهم نکات و اصولی که در این زمینه تاثیرگذار می باشد را کاملا در نظر گرفته و سپس مدل دلخواه خود را خریداری نمایید. بدین منظور تصمیم داریم در این مطلب به جهت آگاهی شما عزیزان به بررسی راهنمای خرید دستگیره درب و معرفی مدل هایی از آن بپردازیم.

راهنمای خرید دستگیره درب و مدل های متنوع انواع دستگیره

بهترین راهنمای خرید دستگیره درب

امکان دارد که در وهله اول این قطعه اهمیت زیادی نداشته باشد ولی با نگاهی دقیق به آن می توان فهمید که زندگی بدون این وسیله امکان پذیر نبوده و فرد را دچار مشکل می کند چرا که برای باز و بسته کردن به آن احتیاج بوده و می توان گفت یک درب و دستگیره مکمل همدیگر می باشند یعنی بدون هم معنایی نخواهند داشت. بنابراین از طریق آشنایی با راهنمای خرید دستگیره درب می توانید با خیال راحت دستگیره مدنظرتان را تهیه کنید.

بنابراین می توان گفت دستگیره ها علاوه بر این که عنصری دکوراتیو به حساب آمده نقش عملکردی مهمی نیز دارند. به دلیل تنوع بالا در شکل، جنس و مدل های مختلف دستگیره های مدرن، کلاسیک و سرامیکی موجود در بازار این روزها انتخاب آن به شکل هماهنگ با دیزاین داخلی به اقدامی راحت، ممکن و ضروری مبدل شده است. به عبارت کلی عوامل مختلفی در انتخاب و خرید دستگیره درب مناسب اثرگذار هستند که از قبیل آن ها می توان به مواردی همچون میزان قیمت، سبک طراحی، نوع جنس و مقدار مقاومت، راحتی در نظافت و کاربرد و … اشاره نمود.

راهنمای خرید دستگیره درب و مدل های متنوع انواع دستگیره

اصول و نکات مهم خرید دستگیره

در زمان انتخاب و خرید دستگیره برای درب های مختلف ساختمان بایستی نکات زیادی را رعایت نمایید. زیرا اغلب دستگیره ها تنها برای مدل خاصی از درب ها درست شده و بر روی درب های دیگر قابلیت نصب را ندارند.

مقدار قیمت دستگیره

نخستین موضوعی که باید به آن دقت کنید قیمت دستگیره درب است. پیش از هر عملی مقدار بودجه برای خرید و تهیه دستگیره درب را تعیین کنید. با معین کردن میزان بودجه نمونه هایی که در گستره قیمتی شما قرار ندارند از دامنه انتخاب حذف شده و انتخاب برای شما راحت می گردد.

نوع جنس و کیفیت دستگیره

سعی کنید از مدل هایی دیدن کنید که جنس آن ها خشک نبوده چرا که دستگیره بیشتر از دیگر لوازم استفاده می گردد. در صورتی که دستگیره درب از جنس خوبی درست نشده باشد با چند دفعه باز و بسته کردن دچار شکستگی و خرابی می شود. از این رو جنس دستگیره نیز از جمله مواردی بوده که در زمان خرید باید به آن دقت کنید.

راهنمای خرید دستگیره درب و مدل های متنوع انواع دستگیره

مدل دستگیره درب

دستگیره درب نیز همچون دیگر لوازم منزل دارای انواع مختلفی می باشد. به عنوان مثال دستگیره درب سرویس بهداشتی با دستگیره درب ورودی تفاوت زیادی دارد ولی دستگیره درب اتاق با دستگیره سرویس فرق زیادی ندارد. بدین ترتیب زمان خرید به مدل و طرح دستگیره دقت نمایید.

آبکاری دستگیره

به طور معمول دستگیره ها به دو روش ساده و رنگ ثابت آبکاری می گردند. مناسب ترین شیوه آبکاری برای دستگیره درب آبکاری رنگ ثابت می باشد. در صورتی که دستگیره ای که آن را خریده اید رنگ ثابت نبود خیلی سریع رنگش تغییر کرده و زیبایی ظاهری خود را از دست می دهد.

نوع قفل دستگیره

بهتر است به نوع قفل نیز دقت نمایید، بعضی از انواع دستگیره دارای قفل سیلندری بوده و بعضی از آن ها قفل سوییچی دارند. در صورتی که مدل دستگیره را هماهنگ با قفل خود انتخاب نکنید دچار مشکل خواهید شد و امکان دارد برای شما هزینه بر باشد.

راهنمای خرید دستگیره درب و مدل های متنوع انواع دستگیره

ضمانت و گارانتی

سعی کنید به سراغ برندهایی بروید که از خدمات پس از فروش برخوردار می باشند. این برندها دارای کیفیت زیادی نیز هستند. توجه داشته باشید که هیچ شرکتی محصول نامرغوب خود را تضمین نمی کند چرا که برای آن شرکت هزینه های زیادی را به دنبال خواهد داشت. بدین ترتیب می توان به این نتیجه رسید که انواع گارانتی دار از کیفیت مناسب نیز برخودار هستند.

مطابقت دستگیره درب های مختلف ساختمان

نخستین موضوع مهم برای انتخاب دستگیره های ساختمان مطابقت مدل دستگیره تمامی درب ها با همدیگر می باشد. به عنوان مثال با وجود تمایز های مختلف بین دستگیره درب سرویس و دستگیره درب اتاق ولی شباهت ظاهری میان آن ها باید وجود داشته باشد تا در طرح نهایی دیزاین و معماری بنا باعث عدم هماهنگی نشود.

میزان وزن دستگیره

وزن دستگیره نیز از دیگر موارد مهم راهنمای خرید دستگیره درب می باشد. در زمان ساخت دستگیره هایی با وزن زیاد می توان از آلیاژ های مناسب تر و مقاوم تری برای بالا رفتن پایداری و کارایی دستگیره ها بهره مند شد. وزن دستگیره از مهم ترین نکاتی بوده که در زمان انتخاب بایستی به آن دقت نمایید، در صورتی که وزن دستگیره زیاد باشد واضح است که کیفیت دستگیره بسیار زیاد می باشد.

راهنمای خرید دستگیره درب و مدل های متنوع انواع دستگیره

مدل های مختلف دستگیره

در ادامه انواع گوناگونی از دستگیره را معرفی و شرح داده ایم.

دستگیره اهرمی

به عبارت کلی دستگیره های اهرمی بخش بیشتری برای نگه داشتن دستگیره دارند و از این لحاظ برای کسانی با مقدار توانایی مختلف مناسب می باشند. دستگیره های اهرمی در مدل ها و رنگ های گوناگونی وجود داشته و برای هر سبک منزلی انتخاب های متعددی را در اختیار افراد می گذارند. با این وجود دستگیره های اهرمی نسبت به دستگیره های توپی طراحی مدرن تری دارند.

راهنمای خرید دستگیره درب و مدل های متنوع انواع دستگیره

دستگیره توپی

دستگیره های توپی قدمت طولانی تری دارند و انتخاب خوبی برای منازل قدیمی به شمار می روند. با توجه به تمامی پیشرفت هایی که در انتخاب مواد و متریال، طرح و سبک ایجاد شده این دستگیره ها می توانند خصوصیات خوبی را در منازل مدرن و معاصر به وجود آورند.

راهنمای خرید دستگیره درب و مدل های متنوع انواع دستگیره

دستگیره پلاک

دستگیره پلاک به دستگیره های یکدستی گفته شده که مکان دسته و جای قرار گرفتن کلید در فاصله ای قرار گرفته و به هم اتصال پیدا کرده اند. این دستگیره ها در طرح ها و رنگ های متنوعی طراحی و تولید می شوند. دستگیره پلاک به طور معمول برای درب های داخلی ساختمان استفاده می گردد. این نوع دستگیره خیلی مستحکم بوده و می توانید سالیان زیادی از آن استفاده نمایید.

راهنمای خرید دستگیره درب و مدل های متنوع انواع دستگیره

دستگیره رزت

این نوع دستگیره را می توان بر روی تمامی درها نصب نمود. این دستگیره ها در دو بخش طراحی شده و ظاهری شیک و متفاوت دارند. به منظور سازگاری بهتر می توانید از این نوع دستگیره برای تمامی درب های منزل خود استفاده نمایید. بهتر است بدانید که دستگیره رزت از انواع کلاسیک و محبوب بوده و در طراحی داخلی استفاده فراوانی از آن می شود. با توجه به راهنمای خرید دستگیره درب می توان گفت این مدل دستگیره ها به خاطر ظاهر جذابی که دارند می توانند تناسب خوبی با دکوراسیون داخلی ایجاد نمایند.

راهنمای خرید دستگیره درب و مدل های متنوع انواع دستگیره

ضمن سپاس و قدردانی از همراهی شما عزیزان تا پایان این مطلب، به منظور آشنایی با راهنمای خرید دستگیره کابینت و راهنمای خرید فرش آشپزخانه جدید می توانید بر روی لینک های داده شده کلیک کنید و از مطالب موردنظر دیدن نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نظرات شهید مطهری درباره عفاف و حجاب راهگشاست