آموزش جمع آوری خورده شیشه با روش اصولی


ظروف و اجسام شیشه ای امکان دارد بنا به دلایل مختلفی شکسته شده و خرده های آن در محیط پخش گردند از این رو جمع آوری خورده شیشه ها به دلیل این که کاری سخت بوده و احتمال دارد افراد دچار صدمه شوند نیاز به رعایت یک سری اصول و نکات دارد که باید حتما نسبت به آن ها آگاهی داشته باشید تا به بهترین نحو عمل پاکسازی را انجام دهید.

از جمله اتفاقات غیرمنتظره ای که ممکن است در هر خانه ای پیش بیاید شکستن شیشه بوده که برداشتن و جمع کردن خرده های آن شاید کمی دشوار باشد و از آن جایی که انجام این امر خطرناک بوده و امکان دارد باعث آسیب و ایجاد مشکل گردد در نتیجه نیاز می باشد این عمل با دقت و کاملا اصولی انجام گیرد تا در صورت افتادن و انتقال خرده شیشه ها به گوشه و کنارهای غیر قابل دسترس نیز عمل تمیزکاری محل موردنظر به طور کامل صورت پذیرد. در همین زمینه سعی داریم در این مطلب بهترین روش جمع آوری خورده شیشه را شرح دهیم.

آموزش جمع آوری خورده شیشه با روش اصولی

نحوه جمع آوری خورده شیشه

هنگامی که اجسام شیشه ای در اثر برخورد و ضربه دچار شکستگی می شوند و خرده شیشه های ناشی از آن در محل پخش می شوند به منظور جلوگیری از صدمات احتمالی و آسیب به افرادی که در آن محل قرار دارند به ویژه کودکان و حیوانات خانگی نیاز است که هر چه سریعتر عمل جمع آوری خورده شیشه ها انجام گیرد ولی بهتر است این کار را با توجه به نکات ایمنی مربوطه و احتیاط لازم انجام دهید تا از بروز مشکلات جدی پیشگیری نمایید.

شاید تمیزکاری خرده شیشه ها کاری طاقت فرسا به نظر برسد که در صورتی که به خوبی انجام نگیرد می تواند به صدمه دیدن ساکنین منزل منجر گردد. به منظور جمع کردن خرده شیشه ها در اولین قدم باید نکات ایمنی و احتیاط را رعایت کرده و بعد از برداشتن قطعه های بزرگ شیشه از وسایل مخصوص همانند فرچه پلاستیکی و سیب زمینی برای جمع کردن ذرات خیلی ریز شیشه استفاده نمود. باید این نکته را در نظر داشته باشید که اصلی ترین موضوع در پروسه تمیزکاری داشتن دقت عمل بالا است.

آموزش جمع آوری خورده شیشه با روش اصولی

لوازم مورد احتیاج برای پاکسازی خرده شیشه

  • کفش جلو بسته
  • دستکش های ضخیم
  • شلنگ آب
  • چراغ قوه
  • جاروبرقی
  • روزنامه
  • کیسه زباله ضخیم یا پاکت کاغذی بزرگ
  • سطل
  • عینک محافظ
  • انبر کوچک
  • یک قطعه نان تازه
  • نوار داکت
  • پرزگیر
  • فرچه پلاستیکی
  • جارو و خاک انداز دستی
  • دستمال کاغذی
  • سیب زمینی

مراحل تمیزکاری

در ابتدای کار از دیگران درخواست کنید از اتاق خارج شوند و هر چیزی که امکان دارد در پی برخورد با خرده شیشه ها دچار صدمه شود را از اتاق به بیرون هدایت کنید. سپس کفش جلوباز بپوشید و با استفاده از عینک محافظ و دستکش ضخیم عمل تمیزکاری را آغاز کنید.

در طول پاکسازی خرده شیشه ها سعی کنید از چراغ قوه ای که نور زیادی دارد استفاده نمایید. چراغ قوه های LED گزینه مناسبی در این زمینه می باشند ولی می توانید از چراغ قوه تلفن همراه خود نیز برای این کار استفاده کنید. زمانی که در حالت تاریکی نور را به مناطق مختلف اتاق بتابانید خرده شیشه ها شروع به درخشش می کنند و به آسانی پیدا می شوند.

آموزش جمع آوری خورده شیشه با روش اصولی

تمیزکاری را با برداشتن ذرات بزرگ شیشه آغاز نمایید. در صورتی که دستکش ضخیم در اختیار ندارید از انبرهای کوچک آشپزخانه ای برای این کار استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که جمع کردن شیشه با دست های خالی کار عاقلانه ای نخواهد بود و خطرساز است.

قطعه های بزرگ شیشه را درون پاکت کاغذی یا کیسه زباله ضخیم بگذارید. در صورتی که کیسه ضخیم در دسترس ندارید می توانید از چند کیسه به منظور به وجود آوردن ضخامت لازم بهره مند شوید یا ذرات شیشه را درون روزنامه قرار دهید. به یاد داشته باشید که قطعه های بزرگ شیشه هرگز نباید بدون محافظ درون سطل آشغال گذاشته شود.

آموزش جمع آوری خورده شیشه با روش اصولی

در گام بعدی در صورتی که کف اتاق با فرش یا هر مدل کفپوش بافت داری پوشش داده شده بود در آغاز از یک فرچه پلاستیکی برای جمع آوری خورده شیشه هایی که بر روی سطح کفپوش ریخته شده اند استفاده نمایید. بعد از جاروی دستی یا جاروبرقی برای انجام این کار بهره مند شوید. توجه نمایید که به هیچ عنوان جارو یا فرچه را حرکت ندهید زیرا خرده های ریز شیشه به آسانی پخش می گردند و عمل تمیزکاری را سخت تر می کنند. خرده شیشه ها را به آهستگی داخل خاک انداز ریخته و تا جایی که امکان دارد جارو کردن را با ظرافت کامل انجام دهید.

در صورتی که می خواهید از جاروبرقی استفاده نمایید در ابتدا از مدل جاروبرقی و مقاوم بودن لوله آن مطمئن شوید. همه جاروبرقی ها برای جارو کشیدن خرده شیشه ها مناسب نمی باشند. در صورتی که لوله جاروبرقی دارای انعطاف است هرگز از آن برای تمیزکاری خرده شیشه ها استفاده نکنید. این لوله ها به طور معمول در اثر برخورد با قطعه های ریز و درشت شیشه سوراخ می گردند و کارکرد جاروبرقی دچار مشکل می شود.

آموزش جمع آوری خورده شیشه با روش اصولی

می توانید به جای جارو کشیدن خرده شیشه ها به شکل مستقیم از سری های فرچه ای که برای جاروبرقی ها درست شده اند استفاده نمایید. کارکرد این سری های فرچه ای همچون فرچه های پلاستیکی می باشد. در آخر در صورتی که هنوز تمایل دارید از جاروبرقی استفاده کنید به یاد داشته باشید که از کیسه زباله یکبار مصرف استفاده کرده و آن را بعد تمیز کاری خرده شیشه ها دور بیندازید.

به منظور جمع کردن خرده شیشه های خیلی ریز می توانید از یک قطعه نان تازه یا سیب زمینی استفاده نمایید. در اغلب اوقات حتی پس از برداشتن ذرات بزرگ شیشه و دقیق جارو کشیدن خرده شیشه ها هنوز هم ذرات کوچکی روی زمین باقی می مانند که برای ایجاد صدمات جدی کافی می باشند. این ذرات به طور معمول در شکاف های کفپوش ها و گوشه های دسترس ناپذیر دیوار ها پیدا می شوند و پاکسازی آن ها با جارو و فرچه امکان پذیر نمی باشد.

آموزش جمع آوری خورده شیشه با روش اصولی

از این رو بهتر است دستکش ها را پوشیده و از یک قطعه نان تازه یا یک قطعه سیب زمینی پوست شده استفاده نمایید. بکار بردن سیب زمینی راهکار بهتری می باشد زیرا می توانید گوشه های آن را متناسب با محل هایی که در نظر دارید برده تا بیشترین سطح تماس ایجاد شود. فراموش نکنید که نان یا سیب زمینی را بر روی محل موردنظر نکشید بلکه از ضربات آهسته و مقطعی برای جمع کردن خرده شیشه ها استفاده نمایید. پس از پایان کار نان یا سیب زمینی را دور بیندازید.

بهتر است بدانید استفاده از مواردی همچون دستمال کاغذی، پرزگیر، حوله نمناک و نوار داکت نیز نتیجه مشابهی را به همراه خواهد داشت. پس از مطمئن شدن از پاکسازی محیط موردنظر از خرده شیشه ها باید تمیزکاری کلی و پایانی را شروع کنید. برای این کار کل لوازم غیر یکبار مصرفی که برای جمع آوری خورده شیشه ها بکار بردید بایستی دقیق و کامل تمیز گردند.

جارو و خاک انداز را در محیط باز و با شلنگ آب که فشار آب آن شدید می باشد شستشو دهید. تمیزکاری کف کفش های خود با آب را فراموش نکنید. کل لباس هایی که در زمان تمیز کردن پوشیده بودید را نیز درون تشت آب انداخته و بعد از تخلیه آب آن ها را دقیق شستشو دهید.

آموزش جمع آوری خورده شیشه با روش اصولی

از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید بسیار سپاس گزاریم. همچنین در صورت تمایل به آشنایی با نکات خانه داری بیشتر می توانید از مطالب ارائه شده جمع کردن موی حیوانات خانگی و تمیز کردن چرخ گوشت دیدن کرده و نکات آموزشی مفیدی را فرا بگیرید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج