عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی به قرآن و قاریان/ توصیه هایی برای مهمانی حاجیان در سرزمین وحی


عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی به قرآن و قاریان/ توصیه هایی برای مهمانی حاجیان در سرزمین وحی

چهره های جوان و پرانرژیشان نشان می دهد اکثرشان حج اولی هستند و مشتاق دیدن بیت الله الحرام، مسجدالنبی و قبرستان بقیع. از شهرها و استان های مختلف گلچین شده اند. با لهجه های شیرین و گویش هایی دلنشین؛ آنان هم مسافرحج شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی حج و زیارت، چهره های جوان و پرانرژیشان نشان می دهد اکثرشان حج اولی هستند و مشتاق دیدن بیت الله الحرام، مسجدالنبی و قبرستان بقیع. از شهرها و استان های مختلف گلچین شده اند. با لهجه های شیرین و گویش هایی دلنشین؛ آنان هم مسافرحج شده اند. با انتخاب شورای عالی قرآن و عنایتی که رهبر معظم انقلاب به آنان دارند.

همین که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خطاب به اعضای کاروان قرآنی نور می گوید با عنایت مقام معظم رهبری و گرامیداشت منزلت قاری راهی این سفر معنوی و ماندگار می شوند، لبخند روی لب شان می نشیند و زیر لب زمزمه دعا برای رهبر انقلاب دارند. حجت الاسلام والمسلمین نواب هم از آنها می خواهد و تاکید دارد که حتما برای خادمین کشور در هر جایگاه بویژه مقام معظم رهبری دعا کنند و نایب الزیاره باشند.


حاج آقا ابوالقاسمی دقایقی قبل از شروع رسمی مراسم تجربیاتش را در اختیار قاریان جوان و حج اولی می گذارد. توصیه هایی می کند تا از سفرشان لذت ببرند و ره توشه ای برای آخرت بردارند. مهمترین توصیه اش این است با این که حج اولی هستید و ممکن است بارها قسمت تان شود اما فکر کنید بار آخری است که به حج می روید. برای همین از لحظه لحظه حضورتان در مکه و مدینه لذت ببرید.


توصیه ها به قاریان درجه یک کشور و گروه تواشیح انجام شد. در میان این گروه یک حافظ کل قرآن هست و 14 قاری نخبه و تحصیل کرده. سایر اعضا هم گروه تواشیح هستند و قرار است زائران را مهمان صدای گرمشان کند.


البته سکوت شان در این جلسه به گونه ای است که انگار صدایی از آنها در نخواهد آمد اما همین جوانان مودب و آرام قرار است روح و گوش زائران را در مکه و مدینه نوازش دهند و آنها را مهمان صدای ناب و دلنواز خود کنند.


این را حجت الاسلام والمسلمین نواب با نگاه ویژه به قاریان می گوید و تاکید دارد که گروه کاروان نور لذت بردن زائران از سفر حج را به اوج برسانند. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت البته توصیه های دیگری هم به قاریان جوان دارد. این که آراسته و متین و آرام باشند تا الگویی شوند برای فرزندان و نسل های بعد. این که هر زائری با دیدن آنها تشویق شود که عزیزانش را قرآن آموز و نسل بعدی قاریان را تربیت کند.


تبریک روز معلم و گرامیداشت مقام استاد مطهری هم لا به لای توصیه ها مطرح می شود. بهانه اش هم این است که خیلی از حاضران در جلسه معلم قرآن هستند و از این جهت نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تبریک ویژه خود را به آنان اعلام می کند.


با پایان صحبت های سرپرست حجاج ایرانی مسئولان دیگر هم توصیه هایشان را برای قاریان مطرح می کنند و در مقابل زائران قرآنی بیت الله الحرام هم دغدغه هایشان را در مورد این سفر بیان می کنند.


دغدغه هایی که به خاطر حج اولی بودن آنها طبیعی و نیاز است برای لذت بردن بیشتر مطرح و از سوی مسئولان هم پاسخ داده شود. لا به لای توصیه هایی که برای سفر انجام می شود شوخی و خنده هم جای خودش را دارد. خصوصا در مواردی که صحبت از خاطرات سفر کرده ها و با تجربه به عربستان و اتفاقات حاشیه ای مطرح می شود و همراه با اشتباهات و بعضا «سوتی»هایی است که داده اند.


توصیه آخر هم این است که به شکرانه این توفیق بزرگ ، ضمن قرائت نماز در مسجدالنبی و مسجدالحرام برای دیگران دعا کنند و به یاد همه جاماندگان از این سفر هم باشند.

پایان پیام/47

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جشن میلاد حضرت زهرا (س) در رادیو معارف