انواع نرم کننده ریش برای نرم کردن و زیبایی ریش های خشک


زیبایی و مرتب بودن ریش و سبیل ارتباط مستقیمی با زیبایی و جذابیت مردان دارد. اگر قصد دارید ریش زیبا و صورت جذاب تری داشته باشید، بهتر است به نرمی و حالت پذیری آن بیشتر توجه کنید. ریش نرم در مقایسه با ریش خشک رطوبت بیشتری داشته و کمتر دچار ریزش می شود. در نتیجه سلامت موهای صورت شما نیز حفظ خواهد شد. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم با انواع نرم کننده ریش آشنا شویم. بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

همان طور که می دانید داشتن مدل موی خوب تأثیر به سزایی در جذابیت یک آقا دارد. اما از آن مهم تر ریش و سبیل است که می تواند جذابیت آقایان را دو صد چندان کند. البته ریش و سبیل زمانی به چهره یک مرد، زیبایی و مردانگی می بخشد که به خوبی آراسته شده و از آن مراقبت شود. در غیر این صورت حاصلی جز به هم ریختگی و شلخته جلوه دادن چهره آقایان ندارد. همان طور که موهای سر به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند، رسیدگی به ریش و سبیل نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از مهم ترین اقدامات مراقبتی ریش و سبیل می توان به استفاده از انواع نرم کننده ریش، روغن های طبیعی، بالم ریش، شانه کردن موهای ریش و سبیل و … اشاره کرد.

نرم بودن ریش از مواردی است که باعث مرتب نشان دادن آن می شود. معمولا موهای صورت آقایان به دلیل استفاده از تیغ و انواع ماشین های اصلاح، زبر و ضخیم می شود. به همین خاطر تماس با این موها چندان خوشایند نیست. بنابراین استفاده از نرم کننده ریش به مراقبت از موهای صورت و حالت دهی مناسب آن ها کمک خواهد کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با انواع نرم کننده ریش و روش های مراقبت از ریش آشنا شویم.

اصلی ترین دلایل خشک شدن ریش چیست؟

از مهم ترین دلایل خشکی و زیری ریش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. کم آبی بدن

زمانی که به اندازه کافی آب نمی نوشید، به خاطر کم آبی پوست و ریش شما خشک می شوند و حالت چهره شما خسته به نظر می رسد. بهتر است روزانه به طور مرتب آب بنوشید.

۲. دمای پایین محیط

بدیهی است که فصل زمستان با تأثیرات منفی بر ریش آقایان همراه است و باعث خشکی آن ها می شود. سعی کنید در دمای پایین ریش خود را با شال گردن بپوشانید و به طور مرتب از انواع نرم کننده ریش مانند روغن یا مرطوب کننده ریش استفاده کنید.

۳. اصلاح نامناسب

چنانچه برای اصلاح ریش خود از قیچی نامناسب استفاده کنید، باعث دو شاخه شدن و زبری آن ها خواهید شد. همین مسئله باعث زمختی و خشک شدن ریش آقایان می شود. بهتر است از انواع مناسب لوازم پیرایش کمک بگیرید و از این طریق کیفیت اصلاح خود را بهبود بخشید.

انواع نرم کننده ریش برای نرم کردن و زیبایی ریش های خشک

۴. نظافت نادرست

به طور معمول ریش و سبیل در طول روز در معرض گرد و غبار و انواع آلودگی های محیطی قرار می گیرد. از این رو باید به طور مرتب پاکسازی شود. به خاطر داشته باشید که ریش کثیف به معنای ناسالم بودن آن نیست، بلکه حالتی زبر و خشک داشته و باعث بد نشان دادن ظاهر شما می شود.

۵. سخت بودن آب

منظور از سخت بودن آب این است که دارای مقدار زیادی املاح معدنی باشد. هنگامی که ریش خود را با آب سخت و شامپو یا صابون می شویید، احتمال خشک شدن ریش وجود دارد. بهتر است با استفاده از فیلتر آب، سختی آن را رفع نموده و تا جایی که امکان دارد از شامپو یا صابون مخصوص ریش استفاده کنید.

آشنایی با انواع نرم کننده ریش

همان طور که احتمالا می دانید، داشتن ریش و سبیل زیبا نیازمند مراقبت و رسیدگی می باشد. البته مراقبت از ریش و سبیل راه های مختلفی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به استفاده از انواع نرم کننده ریش اشاره کرد.

روغن ریش

متداول ترین راه نرم کردن ریش، استفاده از روغن ریش می باشد. معمولا موهای صورت آقایان در مقایسه با موهای سرشان زبرتر است. اگر حس کردید که ریش تان زمخت و خشک شده است، به معنای کم آبی ریش شما می باشد. روغن ریش موجب لطافت، نرمی، آبرسانی و جلوگیری از خارش و شوره ریش آقایان می شود. بهترین زمان استفاده از روغن ریش بلافاصله بعد از استحمام می باشد.

انواع نرم کننده ریش برای نرم کردن و زیبایی ریش های خشک

بالم ریش

بالم ریش باعث پرپشت کردن ریش آقایان می شود. از طرفی استفاده مرتب از بالم ریش به افزایش رطوبت ریش و سبیل کمک می کند. این محصول قابل استفاده برای انواع ریش کوتاه و بلند می باشد.

شامپو یا صابون مخصوص ریش

تمیز کردن مرتب ریش از نفوذ قارچ ها و باکتری ها به آن جلوگیری می کند. به منظور پاکسازی ریش و سبیل خود می توانید از انواع شامپو یا صابون مخصوص ریش استفاده کنید. این شوینده ها به گونه ای طراحی شده اند که موجب نرمی، لطافت، آبرسانی و تقویت رشد سبیل و ریش می شوند. بهتر است روزانه به طور مرتب ریش خود را تمیز کنید.

موم ریش

موم ریش محصولی است که از موم عسل و روغن هایی تشکیل می شود که به حفظ رطوبت ریش کمک می کند. این محصول از ریزش موهای ریش و سبیل جلوگیری می کند و موجب نرمی ریش و سلامت آن می شود. آقایانی که ریش هایی بلند و پرپشت دارند، می توانند با خیال راحت از موم ریش استفاده کنند.

روغن های طبیعی

برخی روغن های طبیعی مثل روغن اکالیپتوس دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی می باشند و به کاهش شوره ریش کمک می کنند. از سوی دیگر استعمال این روغن ها موجب آبرسانی ریش شده و به نرمی و لطافت آن کمک می کند. به خاطر داشته باشید که اگر روغن ها را به تنهایی به پوست خود بزنید، موجب التهاب آن خواهید شد. بنابراین بهتر است این روغن ها را با انواع روغن حامل مخلوط کنید.

از مهم ترین روغن ها برای نرم شدن ریش می توان به روغن درخت چای، آویشن، اسطوخودوس، مریم گلی، رزماری، زنجبیل و چوب صندل اشاره کرد. برای این منظور می توانید روغن های مذکور را با روغن هایی نظیر زیتون، جوجوبا، نارگیل، آفتاب گردان و آرگان ترکیب کنید.

نرم کننده ریش

استفاده از انواع نرم کننده ریش موجب آبرسانی به کوتیکول مو شده و به نرم شدن آن منجر می شود. از سوی دیگر انواع نرم کننده ریش از ایجاد موخوره و گره خوردگی ریش جلوگیری می کند. هم چنین برای نتیجه بهتر می توانید ۳ بار در هفته از نرم کننده ریش استفاده کنید.

انواع نرم کننده ریش برای نرم کردن و زیبایی ریش های خشک

ژل آلوئه ورا

استفاده روزانه از ژل آلوئه ورا بر روی ریش باعث نرمی و لطافت آن می شود. این روش به درخشندگی و شفافیت پوست، از بین بردن شوره و رفع جوش کمک می کند. شما می توانید ژل داخل آلوئه ورا را با کمک یک چاقو از پوست آن جدا کنید. این ژل کاملا بی رنگ و بو است و در زمان استفاده هیچ احساس ناخوشایندی را به همراه نخواهد داشت.

وازلین

وازلین نوعی نرم کننده است که باعث آبرسانی به ریش می شود. هر زمان احساس کردید که موهای ریش تان زبر و خشک شده است، می توانید توسط وازلین آن ها را ماساژ دهید.

مرتب کردن ریش به کمک شانه

شانه کردن ریش به ویژه ریش های بلند، ناخالصی ها و آلودگی های آن را رفع کرده و باعث نرمی آن می شود. از سوی دیگر شانه کردن ریش بعد از استعمال روغن های گیاهی باعث پخش یکنواخت این روغن ها بر سطح پوست صورت شده و به جذب بهتر آن ها کمک می کند. توصیه می شود برای این کار از یک شانه زبر استفاده کنید و ریش های خود را به طرف بالا و پایین شانه بزنید.

نوشیدن آب کافی

نوشیدن روزانه ۸ تا ۱۲ لیوان آب تصفیه شده می تواند به تأمین رطوبت مورد نیاز ریش کمک کرده و موجب نرمی و زیبایی آن شود. در این میان نوشیدن سایر مایعات مثل آب میوه های طبیعی و مصرف سبزی های تازه علاوه بر رطوبت رسانی، باعث جذب مواد مغذی مورد نیاز ریش شده و از خشکی، شکنندگی و دو شاخه شدن آن جلوگیری می کند.

تغذیه سالم

پیروی از یک رژیم غذایی سالم و تأمین ویتامین های ضروری، تأثیر شگفت انگیزی در سلامت موها دارد. اگر مصرف پروتئین را شروع کنید، به تدریج می توانید به کاهش شکنندگی موهایتان کمک کنید.

انواع نرم کننده ریش برای نرم کردن و زیبایی ریش های خشک

دیگر روش های نرم شدن ریش

  • حفظ آرامش و کنترل استرس و اضطراب
  • خواب شبانه کافی، با کیفیت و عمیق
  • پرهیز از مصرف محصولات زیبایی ساینده ریش
  • توجه به وضعیت ریش و مقایسه تغییرات آن در طول دوره های مختلف
  • خشک کردن ریش بعد از استحمام یا شستشوی صورت توسط حوله نرم پنبه ای
  • مرتب کردن و کوتاه کردن ریش خیلی بلند

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات شستن ریش بلند، نحوه فرم دادن سبیل و تقویت رشد سبیل را نیز مطالعه فرمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی