واکنش «المشاط» به بیانیه نشست اتحادیه عرب در عربستان


واکنش «المشاط» به بیانیه نشست اتحادیه عرب در عربستان

اقتصادنیوز: المشاط، رئیس شواری عالی سیاسی یمن گفت: بیانیه اتحادیه عرب فاقد هرگونه واکنش برای پایان تجاوز به یمن بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «مهدی المشاط» رئیس شواری عالی سیاسی یمن دوشنبه شب در واکنش به نشست اتحادیه عرب در عربستان گفت: بیانیه جده فاقد هرگونه بند و واکنشی برای پایان تجاوزگری و یا لغو محاصره تحمیلی علیه ملت اصیل یمن بوده است.

توئیت امیرعبداللهیان همزمان با سفر رئیسی به اندونزی

المیادین گزارش داد، المشاط همچنین گفت: ما از برادران عرب خود در نشست جده انتظار داشتیم که شیوه اندیشه منفی خود در قبال یمن را تغییر دهند، اما آنها در تحقق این امر ناکام ماندند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اضافه کرد: اتحادیه عرب همچنان ناتوان از اجرای وظیفه خود را در قبال مسائل عرب‌ها بوده و این امر مانع از دستیابی به موقعیت و جایگاه مهم در نظم جهانی است.

وی افزود: صداهایی که از جدایی طلبی شنیده می شود و درخواست آنها برای تجزیه یمن، از حمایت ائتلافی برخودار است که به آن ائتلاف عربی می‌گویند.

حملات شدید توپخانه‌ای سوریه به مواضع تروریست‌ها در ادلب

المشاط اضافه کرد: متأسفانه همچنان شاهد این هستیم که تمام دغدغه برخی کشورهای عربی این است که چگونه یکچارچگی یمن از هم گسسته شود و محاصره و گرسنه نگه داشتن مردم یمن برای آنان به یک کار تفریحی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: آمریکا و غربی‌ها پس از کارهایی که در یمن انجام دادند و بدترین فاجعه را رقم زدند، دیگر نمی‌توانند به عرب‌ها درس حقوق بشر بدهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج