درمان خانگی گال با چند روش عالی و امتحان پس داده


بیماری گال یک بیماری پوستی و انگلی مسری است که پوست را درگیر می کند و می تواند بسیار آزاردهنده باشد. بهتر این بیماری را جدی بگیرید و به دنبال درمان آن در اسرع وقت باشید. در این مطلب آرگا چند روش کاربردی و سودمند برای درمان خانگی گال را معرفی می نماید.

گال یا همان جرب یک مرض پوستی و انگلی می باشد که از یک حشره کوچک به اسم «Sarcoptes scabiei» به وجود می آید، این حشرات خیلی کوچک میکروسکوپی قادرند چندین ماه بر روی پوست شما به زندگی خود ادامه دهند. این حشرات قادرند بر روی پوست تولید مثل نموده و ازدیاد یابند، درون پوست فرو شده، تخم گذاری نمایند و موجب به وجود آمدن حساسیت های قرمز با خارش روی پوست گردند. هرچند گال مرضی خیلی مسری می باشد که به آسانی توسط تماس مستقیم پوست به سایر افراد انتقال پیدا می کند، ولی آن را می توان بعنوان یک مرض آمیزشی نیز عنوان نمود چرا که یکی از راه های انتقال آن داشتن رابطه جنسی با فرد آلوده است که البته تماس پوستی بیشترین سهم را دارد. از دیگر موارد انتقال می توان به استفاده از لباس، ملافه ، مبل و کلیه لوازم آلوده قابل ذکر است. کمترین زمان تماس جهت منتقل شدن انگل گال تقریبا نیم ساعت می باشد، بنابراین تماس های کوتاه و گذرا مانند در آغوش گرفتن و دست دادن اغلب موجب سرایت آن نمی گردد. در صورت مشاهده علایم حتما باید به پزشک مراجعه کنید، اما در کنار داروهایی که تجویز می شوند، روش هایی موثر برای درمان خانگی گال در منزل وجود دارند که در ادامه به آنها می پردازیم.

درمان خانگی گال با چند روش عالی و امتحان پس داده

روش های درمان خانگی گال موثر

از نشانه ها و علائم بیماری گال خارش بسیار و با شدت و جوش بیشتر هستند که در طی شب شدت می گیرد. خارش پیوسته در نقطه آلوده ممکن است باعث به وجود آمدن زخم گردد که در این صورت امکان دارد لازم باشد از درمان های اضافه با استفاده از آنتی بیوتیک ها جهت عفونت پوستی بهره برد. هرچند بیماری گال آزاردهنده و سخت است ولی اغلب به شکلی موثر قابل درمان می باشد. این داروها معمولا حاوی داروهای از بین برنده تخم ها و حشرات کوچک به وجود آورنده بوده که برای این منظور از انواع کرم، پماد، لوسیون استفاده می شود که بر روی پوست استعمال می گردد. البته برخی مواقع از داروهای خوراکی نیز استفاده می شود. و اما برخی مواد و روش ها برای درمان خانگی گال نیز وجود دارند که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

درمان خانگی گال با چند روش عالی و امتحان پس داده

درمان خانگی گال با چند روش عالی و امتحان پس داده

«آلوئه ورا»

آلوئه ورا به علت مسکن بودنش برای امراض پوستی و آفتاب سوختگی شناخته می شود، بهره بردن از آلوئه ورا با پایین درصد عوارض جانبی اغلب بدون خطر است که طبق منبعی مطمئن ثابت شده که دارای تاثیری بالا می باشد و برابر دارویی به اسم «بنزیل بنزوات» تاثیر دارد.

درمان خانگی گال با چند روش عالی و امتحان پس داده

«روغن میخک»

این روغن برای مداوای بیماری گال در برخی از اشخاص جهت خارش تاثیرگذار می باشد ولی هنوز کاملا تایید نشده است و نیاز به مطالعه و تحقیقات بیشتر دارد.

«روغن درخت چای»

روغن درخت چای برای کم کردن بعضی از خارش های مربوط به بیماری گال موثر است، ولی در مقابل تخم های نفوذ کرده در عمق پوست تاثیری ندارد. عده ای دارای آلرژی به روغن درخت چای هستند که استفاده از این روغن برای آنها منع شده است.

درمان خانگی گال با چند روش عالی و امتحان پس داده

«چریش»

چریش روغنی می باشد برای درمان گال مفید می باشد چون باعث از بین بردن کنه ها می گردد. چریش خاصیت ضدالتهاب، ضد درد و ضد باکتریایی دارد.

«فلفل کاین»

تاثیر فلفل کاین برای مداوای بیماری گال هنوز اثبات نگردیده، با این حال عده ای بر این باورند که فلفل کاین درمانی تاثیرگذار در مقابل آکنه های می باشد.

درمان خانگی گال با چند روش عالی و امتحان پس داده

«زردچوبه»

هرچند زردچوبه برای درمان بیماری گال زیاد تایید نشده است، با وجود این عده ای مدعی هستند که در کم کردن نشانه های بیماری اثربخشی دارد. مداوای نشانه های ابتلا را متوقف نمی نماید و همچنین خودش نیز درمان نمی کند، پس می توان از آن در کنار سایر شیوه های درمان مورد استفده قرار داد.

«روی»

روی در واقع جهت کمک به نبرد با عفونت های ثانویه که امکان دارد بر اثر جراحت های باز پوست که با خاراندن به وجود آمده است، مورد استفاده قرار می گیرد.

«سدیم بورات و یا بوراکس»

بوراکس یکی دیگر از مواردی است که به منظور درمان بیماری گال به کار گرفته می شود. بوراکس اغلب در محصول های تمیز کننده خانگی همچون لباسشویی به کار برده می گردد. از بوراکس و سا همان سدیم بورات هرگز به طور مستقیم بر روی پوست بهره نبرید، ولی می توانید از آن جهت از بین بردن کنه های این بیماری در لباسشویی تاثیرگذار باشد.

درمان خانگی گال با چند روش عالی و امتحان پس داده

«سفید کننده»

هرچند امکان دارد سفید کننده باعث از بین بردن کنه ها گردد، اما امکان آسیب رساندن به چشم، ریه و پوست را دارد، از این این محصول نیز باید مانند بوراکس برای تمیز کردن لباس ها فقط استفاده شود و به هیچ وجه مستقیما بر روی پوست قرار نگیرد.

درمان خانگی گال با چند روش عالی و امتحان پس داده

«جاروبرقی»

در واقع جاروبرقی یک گزینه درمانی نیست، بلکه مانع از گسترش و انتشار کنه ها و گال ها که امکان دارد در پوشش کف نفوذ کرده باشند، گردد.

«آب داغ برای شستن لباس»

آب داغ هرچند گزینه درمانی مستقیم محسوب نمی شود، ولی اگر شخصی به این بیماری مبتلا شده، باید ملافه ها، لباس ها و … را که پوست وی با آن ها تماس پیدا کرده را با کمک آب داغ شست و شو بدهد. با این عمل کنه های مخفی شده در پارچه ها از بین رفته و در نتیجه مانع از انتشار آنها به نقطه های دیگر بدن و همچنین دیگران می گردد.

درمان خانگی گال با چند روش عالی و امتحان پس داده

مواردی که بهتر است در مورد بیماری گال و درمان آن بدانید:

گال یک مرض مسری می باشد که حتما باید آن را جدی بگیرید. این بیماری خود به خود درمان نمی شود و افراد به روش های مختلف پی درمان آن بروند.

مداواهای پزشکی بی هیچ مشکلی جهت بیشتر افراد موثر می باشد، روش های درمان خانگی گال امکان دارد جایگزین هایی احتمالی جهت دخالت پزشکی برای سایر افراد محسوب شود.

مطمئن شوید که دستورالعمل های دکترتان را خیلی با دقت انجام می دهید. امکان دارد نیاز باشد مداوا به صورت موضعی را یک هفته تکرار نمایید.

در اولین هفته درمان، امکان دارد تصور کنید که نشانه ها در حال وخیم تر شدن می باشند، با وجود این پس از ۱ هفته خارش کاهش یافته و در چهارمین هفته سلامتی خود را به دست می آورید. اگر غیر از این بود یعنی بعد از چهار هفته درمان نشدید به پزشک مراجعه نمایید.

اگر پوست مبتلا به گال در طول ۱ ماه درمان نشده، امکان دارد هنوز به حشرات کوچک گال ابتلا داشته باشد. البته این را نیز یادآور باشیم که خارش بعد از مبتلا شدن تا ۱ ماه هم طول می کشد.

درمان خانگی گال با چند روش عالی و امتحان پس داده

اغلب برای بیماری ها و مشکلات یک درمان پزشکی و یک درمان خانگی جود دارد، در مطلبی که به پایان رسید روش هایی متنوع از درمان خانگی گال را در اختیارتان قرار دادیم، و اما در مطالب انتشار یافته قبلی آرگا نیز به درمان خانگی عفونت لثه و نیز درمان خانگی نوروپاتی دیابتی پرداختیم.

منبع : آرگا

برچسب :


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رابطه نوشیدن چای با زوال عقل