اخلاق مداری در مسیر تقریب از مهم ترین ویژگی های آیت الله تسخیری است


اخلاق مداری در مسیر تقریب از مهم ترین ویژگی های آیت الله تسخیری است

حجت الاسلام و المسلمین نواب، اخلاق مداری در مسیر تقریب را از مهم ترین ویژگی های آیت الله تسخیری برشمرد و گفت: ایشان با مهارت، تخصص و دقت نظری که داشتند، آداب گفتگو با دیگران را از قرآن استخراج کرده بود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «سید ابوالحسن نواب» در چهارمین نشست علمی طلایه داران صلح و وحدت اسلامی با موضوع زندگی، آراء و اندیشه های‌ مرحوم آیت الله محمد علی تسخیری گفت: آیت الله تسخیری از ویژگی های اخلاقی و علمی والایی برخوردار بودند و از معلمان بزرگ تقریب هستند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه از آیت الله تسخیری مطالب بسیاری آموخته ام که در کلمه نمی گنجد، افزود: ایشان از برجسته ترین شخصیت های تقریبی در عصر حاضر بود. وی با بیان خاطراتی از آیت الله تسخیری، خاطرنشان کرد: ۳۰ سفر مشترک با آیت الله تسخیری داشتم که از این تعداد ۸ سفر باهم به مصر رفتیم.

حجت الاسلام والمسلمین نواب، اخلاق مداری در مسیر تقریب را از مهم ترین ویژگی های آیت الله تسخیری برشمرد و گفت: ایشان براساس مبانی طرف مقابل، گفتگو می کرد و به آن مبانی تسلط داشت. وی با اشاره به تسلط آیت الله تسخیری بر مبانی و اصول گفتگو، تصریح کرد: ایشان با مهارت، تخصص و دقت نظری که داشتند، آداب گفتگو با دیگران را از قرآن استخراج کرده بود.



حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به سایر ویژگی های اخلاقی آیت الله تسخیری گفت: اخلاق مداری، تعامل مثبت و سازنده، خستگی ناپذیری در کار، تحمل دیگری، پرهیز از دروغ و نفاق، تسلط بر مبانی اهل سنت از مهم ترین ویژگی های ایشان بود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب یادآور شد: آیت الله تسخیری در راستای اهداف تقریبی کوشا بود و از تکرار جلسات و نشست های متعدد تقریبی خسته نمی شد. وی با بیان اینکه آیت الله تسخیری اندیشه شهید صدر را دریافت و کاملا درک کرده بود، تصریح کرد: ایشان دانش، عمق و بینش فراوانی داشت و می توان گفت نمونه بی بدیل تقریب مذاهب و وحدت اسلامی بود.


گفتنی است، چهارمین نشست علمی طلایه داران صلح و وحدت اسلامی با موضوع زندگی، آراء واندیشه های‌ مرحوم آیت الله حاج شیخ محمدعلی تسخیری و با مشارکت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و سازمان تبلیغات اسلامی در حال برگزاری است.

پایان پیام/47

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

10 دعای سریع الاجابه برای برگرداندن معشوق