مشاهده شوکای نر در جنگل‌های گیلان


مشاهده شوکای نر در جنگل‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: به دلیل اطلاعات کم از این گونه تصور می‌شد نسل آن‌ها در جنگل‌های گیلان کمیاب شده، ولی اخیرا در مناطق جنگلی گیلان مشاهده شده...

به گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: به دلیل اطلاعات کم از این گونه تصور می‌شد نسل آن‌ها در جنگل‌های گیلان کمیاب شده، ولی اخیرا در مناطق جنگلی گیلان مشاهده شده است.
حمزه عشوری با بیان اینکه دو نفر از دوستداران محیط زیست از پویش مردمی حیات وحش گیلان ثبت و تصویر برداری این گونه را در ارتفاعات جنگلی رودبار انجام داده است افزود: ثبت حضور این حیوانات در عرصه‌های جنگلی استان گیلان نشان دهنده اهمیت حفظ زیستگاه‌ها و وجود محیطی امن برای زندگی این جانوران است.
شوکا کوچکترین گوزن از خانواده گوزن‌ها است، که توسعه انسانی در حوزه مناطق جنگلی فشار روز افزونی را بر زیستگاه‌هایی این گونه وارد کرده است.
شوکا پستانداری است کوچکتر از مرال که در زبان ترکمنی آن را شوکه، در ترکی «الیک» و در کردی «فیله گچه» می‌نامند، این حیوان کمی قوزدار به نظر می‌رسد و دارای دم بسیار کوتاه است. مو‌های این حیوان در فصل تابستان کوتاه و نرم و به رنگ قهوه‌ای متمایل به قرمز و در زمستان به رنگ خاکستری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / رژیم صهیونیستی به سوریه حمله کرد