ویدئویی که خاطرتان را آزرده خاطر می‌کند (16+)


ویدئویی که خاطرتان را آزرده خاطر می‌کند (16+)

چه جمله‌ای لایق این فرد است؟ شمایی که سوار بر ماشین دولتی با امکانات و اختیارات دولتی به انسان و حیوان رحم نمی‌کنید؟ به گزارش وقت صبح به نقل از برترین ها، چه جمله‌ای لایق این فرد است؟ شمایی که سوار بر ماشین دولتی با امکانات و اختیارات...

چه جمله‌ای لایق این فرد است؟ شمایی که سوار بر ماشین دولتی با امکانات و اختیارات دولتی به انسان و حیوان رحم نمی‌کنید؟

به گزارش وقت صبح به نقل از برترین ها، چه جمله‌ای لایق این فرد است؟ شمایی که سوار بر ماشین دولتی با امکانات و اختیارات دولتی به انسان و حیوان رحم نمی‌کنید؟

این خودرو طبق گفته‌ها مربوط به شهرداری آبسرد است.

اقدام این شخص با واکنش تند کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

خلا قانونی در برابر حیوان آزارها!

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان گفت: کشور ما در برخورد با سگ آزاری با خلاء قوانین خاص مواجه است.

ایسنا: علی صدیق عربانی، با اشاره به اینکه باز هم خبری دیگر از اذیت و آزار سگ‌ها در فضای مجازی افکار عمومی را متوجه خود ساخت. خبر از این قرار بود: فردی که در آستارا بطور متناوب سگهایش را مورد شکنجه و آزار قرار میداد، بازداشت شد.

وی افزود: آزار حیوانات پدیده‌ای روانی است که احساسات حامیان حیات وحش و هر انسانی با اندک رافتی را هم جریحه دار می‌کند.

در ماههای اخیر بعضاً ویدئوهایی در فضای مجازی منتشر شده که در آن سگ‌ها این حیوانات معروف به وفاداری و مهربانی به شدت مورد اذیت و آزار صاحبان خود یا افراد دیگر قرار گرفته و حتی کشته شده اند.

اقدامات جنون‌آمیز اشرف مخلوقات

عربانی با اشاره به ویدئوی مربوط به استان گلستان که در آن شخصی سگی را از پا گرفته و به وانت می‌کوبد و با بیل قصد کشتن حیوان را دارد و ناله رقت‌انگیز حیوان بگوش می‌رسد، ادامه داد:

ویدئویی دیگر که حلق آویز کردن یک سگ به همراه توله‌هایش را در حال جان دادن نشان می‌دهد، یا فیلم کشتار وحشیانه یک سگ در بیله سوار اردبیل و این آخری هم این مرد ۴۶ساله که در آستارا سگهای خود را مورد شکنجه قرار می‌داده نمونه‌هایی از حیوان آزاری جنون‌آمیز برخی از انسان هاست که لقب اشرف مخلوقات را نیز یدک می‌کشند.

مذمت حیوان آزاری در اسلام

وی افزود: همانگونه که میدانیم در دین مبین اسلام آزار حیوانات به شدت مورد مذمت و تقبیح قرار گرفته و شارع مقدس برای کشتن حیوانات از جمله سگ، دیه تعیین کرده است و در سیره ائمه اطهار علیهم السلام نیز بارها مهربانی با مخلوقات خداوند ذکر شده و روایات متعددی نیز از غذا دادن به حیوانات و جلوگیری از اذیت آنان وجود دارد.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد:

با این همه متاسفانه باز شاهد برخوردهایی خشونت‌آمیز با حیوانات هستیم که برخورد با عاملین این خشونت‌ها و لزوم تدوین قوانین خاص و مجازاتهای شدید در جهت جلوگیری از افزایش این گونه رفتارها را بیش از پیش طلب میکند.

وی افزود: نکته مهم این است که کشور ما در برخورد با متخلفین و عاملین این گونه جرائم متاسفانه با خلاء قوانین خاص مواجه است.

ماده ۶۶ آیین دادرسی

عربانی با بیان این که اما بر اساس ماده ۶۶ آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۹۲، قانونگذار دست گروههای مردم نهاد زیست محیطی را در این زمینه باز گذاشته است، تصریح کرد:

طبق ماده ۶۶ قانون اساسی ” سازمان‌های مردم نهادی که اساسنامه آن‌ها درباره حمایت از اطفال و نوجوانان، زنان، اشخاص بیمار و ناتوان جسمی یا ذهنی، (محیط زیست)، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، بهداشت عمومی و حمایت از حقوق شهروندی است، می‌توانند نسبت به جرائم ارتکابی در زمینه‌های فوق اعلام جرم کنند و در تمام مراحل دادرسی جهت اقامه دلیل شرکت و نسبت به آراء مراجع قضائی اعتراض کنند.

“اما این ماده تنها محمل قانونی برخورد با متخلفین و آزارکنندگان حیواناتی نظیر سگ نیست.

لزوم ورود مدعی العموم

وی افزود: به نظر می‌رسد که مدعی العموم نیز میتواند به موضوعات اینچنینی ورود کرده و بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوب سال ۷۵، داد مردمی را که احساساتشان جریحه دار شده، از مجرم بستاند.

همان طور که در جریان کشتن وحشیانه یک سگ در بیله سوار اردبیل و انتشار فیلم آن در فضای مجازی، قاضی پرونده متهم را به استناد ماده مذکور به ۷۴ ضربه شلاق و یکسال حضور در کلاسهای آموزشی نحوه برخورد با حیوانات و رعایت حقوق آنان محکوم کرد.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان گفت:

در هر صورت تسریع در تدوین قوانین جدید و البته شدیدتر و یا حداقل اعمال قوانین قبلی بدون مماشات با عاملین خشونت علیه حیوانات میتواند تکرار این گونه خشونت‌ها و همچنین برگزاری مسابقاتی نظیر جنگ سگ‌ها و یا گاوهای نر برای شرط‌بندی را تا حدود زیادی در جامعه کاهش دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!