بخش‌خصوصی، بازیگر جدید صادرات نفت ایران/ تنوع در روش‌های فروش نفت تحریم‌ها را بی اثر می‌کند


بخش‌خصوصی، بازیگر جدید صادرات نفت ایران/ تنوع در روش‌های فروش نفت تحریم‌ها را بی اثر می‌کند

یک نماینده مجلس ضمن تاکید بر حضور فعالانه بخش خصوصی در فروش نفت کشور، حضور فعالان این بخش و متنوع سازی روش‌‎های صادرات نفت را امری در جهت بی اثر کردن تحریم‌های نفتی دانست.

بخش‌خصوصی، بازیگر جدید صادرات نفت ایران/ تنوع در روش‌های فروش نفت تحریم‌ها را بی اثر می‌کند

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علیرضا شهبازی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون متنوع سازی روش‌های فروش نفت اظهار کرد: برای رهایی از شرایط فعلی لازم است که راه‌های مختلف را امتحان کنیم، دقیقا همان کاری که وزارت نفت در سال‌های اخیر انجام داده و توانست محدودیت‌های تحریم را دور بزند.


این نماینده همکاری با بخش خصوصی را به عنوان ابزاری مهم برای دور زدن تحریم‌های نفتی دانست و گفت: مادامی که فشارهمه‌جانبه تحریم‌ها همچنان پابرجا بوده و اقتصاد کشور را تهدید می‌کند ما باید از ظرفیت‌های خوب بخش خصوصی برای فروش نفت و دور زدن تحریم‌های نفتی استفاده کنیم.


وی با اشاره به شرایط فعلی معیشت مردم، گفت: با توجه به شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد و ضرورت کمک به معیشت مردم، استفاده از بخش خصوصی در جهت فروش بیشتر نفت و مشتقات نفتی امری لازم و ضروری است. نباید به امید کمک‌های دیگر کشور‌ها وقت را تلف کرد، سرمایه گذاران داخلی منتظر اخذ مجوز‌های لازم برای عملی‌کردن این اتفاقات هستند.


شهبازی با اشاره به درآمد حاصل از عرضه نفت در بورس انرژی اظهارداشت: شرایط و ضوابط ایجاب می‌کند که ما به پشتوانه‌ی این سرمایه در جهت توسعه زیرساخت‌ها قدم برداریم، زیرا ممکن است از سایر شرکای خود عقب بمانیم.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان به مزیت‌های عرضه نفت در بورس انرژی اشاره کرد و توضیح داد: یکی از مهمترین مزیت‌های این اقدام ضد تحریمی بودن آن است. این راهکار علاوه بر متنوع شدن مبادی فروش نفت، حضور فعالان اقتصادی خبره بخش خصوصی در تجارت نفت را گسترده کرده و در نهایت با افزایش فروش نفت، فشار‌های ناشی از تحریم‌ها را کاهش می‌دهد.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گلچین اشعار ترکی کوتاه و دو بیتی زیبا + مجموعه برگزیده شعر ترکی با موضوعات مختلف