تخلیه آب از 62 منزل و نجات جان 12 زنجانی گرفتار در سیل


تخلیه آب از 62 منزل و نجات جان 12 زنجانی گرفتار در سیل

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: ۹ تیم عملیاتی هلال‌احمر اقدام به تخلیه آب ۶۲ منزل مسکونی، مسجد و اداره در شهر زنجان و روستای دابانلو سجاس کرده و جان ۱۲ هموطن گرفتار در سیلاب را نجات دادند.

حکمت‌اله هاشمی شامگاه امروز (۱۸ خردادماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکا بر اثر بارش باران سیل‌آسای زنجان ساعت ۱۳:۱۰ ظهر دریافت خدمات امدادی و آب‌گرفتگی منازل به ندای امداد گزارش شد، عنوان کرد: ساعت ۱۳:۲۳ دقیقه تیم‌های عملیاتی اعم از سیلاب، واکنش سریع و ارزیاب برای امدادرسانی به مناطق مختلف شهر زنجان اعزام شدند.

وی گفت: هشت تیم عملیاتی در شهر زنجان متشکل از ۳۸ امدادگر و نجات‌گر در کوی فرهنگ، کوی سعیدیه، اسلام‌آباد، دانشسرا، منطقه سیلاب، سعدی شمالی، دباغ‌ها، خان ناظم، شهرک‌های رجایی، ثمین، نانوایان، امیرکبیر، منطقه مهدیه و ساختمان استانداری اقدام به تخلیه آب و امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی علاوه بر تخلیه آب منازل روستایی آب ساختمان استانداری، مسجد آقامیرزا، مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) و مسجد امام حسن مجتبی (ع) را تخلیه کردند، گفت: در این عملیات ۱۷ دستگاه پمپ لجن‌کش و هفت دستگاه خودروی امدادی بکارگیری شد.

هاشمی با توضیح اینکه علاوه بر امدادرسانی‌های بیان شده یک تیم امداد و نجات نیز جان هشت نفر از سرنشینان ۲ خودروی سواری گرفتار در سیلاب شهرک شهید رجایی را نجات و به مکان امن منتقل کردند، افزود: عملیات امدادرسانی با بیش از هشت ساعت تلاش بی‌وقفه در ۲۰:۳۶ شب به پایان رسید.

هاشمی به سیل روستای دابانلو سجاس در شهرستان خدابنده اشاره کرد و متذکر شد: یک تیم عملیاتی همراه با یک دستگاه خودروی کمک‌دار و ۲ دستگاه موتور لجن‌کش اقدام به تخلیه آب سه منزل مسکونی در این روستا کردند.

وی خاطرنشان کرد: این تیم‌ها با تلاش بی‌وقفه جان چهار نفر از اهالی روستای دابانلو که گرفتار در سیل بودند را نجات دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید| چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟