نظر زاکربرگ در مورد هدست Vision Pro : اپل کار خاصی نکرده است


نظر زاکربرگ در مورد هدست Vision Pro : اپل کار خاصی نکرده است

متا مهم‌ترین رقیب اپل در حوزه هدست‌های واقعیت مجازی به شمار می‌آید و از این رو، نظر رئیس این شرکت، مارک زاکربرگ در مورد هدست واقعیت افزوده یا همان کامپیوتر فضایی Vision Pro اپل می‌تواند مهم باشد. به نظر می‌رسد زاکربرگ چندان تحت تاثیر قرار...

متا مهم‌ترین رقیب اپل در حوزه هدست‌های واقعیت مجازی به شمار می‌آید و از این رو، نظر رئیس این شرکت، مارک زاکربرگ در مورد هدست واقعیت افزوده یا همان کامپیوتر فضایی Vision Pro اپل می‌تواند مهم باشد. به نظر می‌رسد زاکربرگ چندان تحت تاثیر قرار نگرفته و اعتقاد دارد اپل فناوری خاصی به این حوزه اضافه نکرده است.

مارک زاکربرگ در جلسه‌ای با کارکنان متا در مورد هدست واقعیت مجازی Vision Pro اپل صحبت کرده و به آن حمله کرده است. به اعتقاد وی، کوپرتینویی‌ها دستاورد خاصی در حوزه واقعیت افزوده نداشته‌ و نتوانسته‌اند به محدودیت‌های فیزیکی مربوط به هدست‌های واقعیت مجازی چیرگی یابند.

در همین رابطه بخوانید:

- هدست واقعیت ترکیبی اپل معرفی شد؛ تجربه مجازی دنیای واقعی با Vision Pro
- هدست واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی Meta Quest 3 معرفی شد؛ با بازی‌های اختصاصی و قیمت 499 دلار

هدست واقعیت مجازی؛ تنهاتر می‌شویم یا اجتماعی‌تر؟

متا درست قبل از اپل، هدست واقعیت مجازی Quest 3 را معرفی کرد. زاکربرگ در جلسه با کارکنان خود، سری Quest را وسیله‌ای برای افزایش فعالیت و حتی ارتباطات اجتماعی انسان‌ها دانسته و اشاره کرده هدست Vision Pro اپل، مردم را به نشستن روی مبل و استفاده از محتوی بدون حضور دیگران و به تنهایی تشویق می‌کند.

نظر زاکربرگ در مورد هدست Vision Pro : اپل کار خاصی نکرده است

زاکربرگ قیمت را نیز مورد اشاره قرار داده است؛ هدست Quest 3 در پاییز امسال با قیمت ابتدایی 500 دلار عرضه خواهد شد. این در حالی است که هدست واقعیت مجازی Apple Vision Pro قرار است با قیمت 3500 دلار یعنی 7 برابر به بازار بیاید.

زاکربرگ هدف اصلی هدست Quest 3 را بزرگ‌ کردن دایره فناوری واقعیت افزوده و امکان استفاده طیف گسترده‌تری از مردم عنوان کرده و همین موضوع را نشانی از تفاوت ارزش‌ها و دید متا و اپل دانسته است.

ضعف طراحی Vision Pro و کری زاکربرگ برای اپل

زاکربرگ که احتمال می‌دهد کامپیوتر فضایی Vision Pro اپل نتواند به فروش خوبی دست پیدا نماید، به فروش چند ده میلیون واحدی هدست‌های Quest اشاره کرده و برای تیم کوک کری خوانده است. چندی پیش، اطلاعاتی در مورد فروش 20 میلیون عدد هدست Quest افشا شده بود.

نظر زاکربرگ در مورد هدست Vision Pro : اپل کار خاصی نکرده است

زاکربرگ از نظر فناوری نیز Vison Pro را تایید نکرده و اعتقاد دارد اپل نتوانسته به چالش‌های فیزیکی ساخت یک هدست واقعیت افزوده پاسخ دهد. او گفته استفاده از نمایشگر 4K که باتری بسیاری نیز مصرف خواهد کرد در یک هدست با قیمت 3500 دلاری هنر نیست و برای استفاده از آن باید همواره یک باتری و سیم به همراه داشت.

نظر زاکربرگ در مورد هدست Vision Pro : اپل کار خاصی نکرده است

البته وی این طراحی را برای کاربردهایی که اپل به دنبال آن‌ها است تقریباً مناسب دانسته و گفته با توجه به هدست Vision Pro، برای ادامه رقابت متا در دنیای دستگاه‌های واقعیت افزوده بسیار خوش‌بین است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود آمریکا به موضوع گورهای دسته‌جمعی غزه+ جزئیات