رفع بوی غذا از خانه با انواع روش های ساده و فوری


راه های کاربردی و روش های مختلفی برای رفع بوی غذا از خانه وجود داشته که می توانید در صورت رو به رو شدن با چنین مشکلی به راحتی از آن ها بهره مند شوید و از ماندگاری این بو در فضای موجود جلوگیری کنید.

یکی از مشکلات و دغدغه هایی که خانم های خانه دار در هنگام آشپزی و طبخ مواد غذایی با آن مواجه می شوند انتشار بوی غذا در محیط و فضا می باشد که حتی با وجود بوی مطبوع غذا، پخش شدن این بو در هوا برای افراد آزار دهنده بوده و تمایل دارند با استفاده از راهکارهایی به از بین بردن این مشکل بپردازند. از این رو تصمیم داریم در این مطلب برای راهنمایی شما عزیزان به بررسی راه های رفع بوی غذا از خانه بپردازیم.

رفع بوی غذا از خانه با انواع روش های ساده و فوری

روش های موثر رفع بوی غذا از خانه

به طور کلی بوی خوش غذا تاثیر مثبت و بسیاری در بالا رفتن میل افراد به خوردن می شود ولی امکان دارد همین بو دردساز شود. باقی ماندن بوی غذا در محیط آشپزخانه و منزل و بدتر از آن بوی سوختگی غذا و روغن می تواند باعث ناراحتی افراد شود. بدین ترتیب با کمک ترفندهایی موثر در رابطه با رفع بوی غذا از خانه می توان مشکل ایجاد شده را برطرف نمود.

رفع بوی غذا از خانه با انواع روش های ساده و فوری

بوی ناخوشایند بعضی غذا ها در زمان پخت و پز از یک طرف و ماندگاری بوی آن ها تا چند ساعت از سوی دیگر از انواع عللی بوده که امروزه افراد را متقاعد کرده تا ترفندهای مخصوص در این زمینه را فرا بگیرند و از آن ها استفاده نمایند. اغلب غذاها و ترکیبات اولیه ای که در خانه برای پختن غذا فراهم می شوند تا وقتی که به طور کامل پخته نشوند بوی خیلی خوبی از خود منتشر نکرده که از جمله آن ها می توان به پیاز داغ و سیر داغ و سبزیجات مختلف و همچنین مرغ و ماهی اشاره نمود که در زمان آماده شدن پخش شدن بوی آن ها و همینطور ماندگاری بو در فضای خانه می تواند تا ساعات زیادی ساکنین خانه را مورد اذیت قرار دهد، از این رو نیاز بوده که یک سری راهکارهای از بین بردن این بو را یاد گرفته و استفاده نمایید که در ادامه به معرفی بهترین روش های آن پرداخته ایم.

رفع بوی غذا از خانه با انواع روش های ساده و فوری

بالا بردن میزان جریان هوا

در صورتی که آشپزخانه پنجره های بزرگی داشته باشد به طور معمول با باز کردن آن ها می توانید از ایجاد بوی ناخوشایند درون آشپزخانه ممانعت کنید ولی این عمل برای آپارتمان های کوچک خیلی موثر و کاربردی نمی باشد زیرا به طور معمول سریعا بوی غذا در خانه انتشار می گردد. بهترین و راحت ترین راه این است که ضمن باز کردن پنجره ها هواکش یا هود را هم روشن نمایید. به طور معمول پس از گذشت چند دقیقه بوی ناخوشایند رفع شده ولی باید بدانید که انجام این عمل احتیاج به اختصاص دادن انرژی زیادی دارد.

رفع بوی غذا از خانه با انواع روش های ساده و فوری

استفاده از حوله

از این شیوه به طور معمول به منظور رفع بوی سوختگی بهره گرفته می شود. حوله مرطوبی را درون دست های خود بگیرید و آن را در هوا به چرخش در آورید. با این شیوه کمی از بوی نامطبوع رفع می شود.

روشن کردن پنکه

به منظور به جریان در آوردن هوا در فضای منزل نیاز است که کل فن های برقی را که در خانه دارید روشن نمایید. به منظور این که اثربخشی این حرکت افزایش یابد پنکه ها را در برابر درب و پنجره باز بگذارید تا هوای تازه فورا با بوی نامطبوع جایگزین گردد. در صورتی که یک پنکه سقفی در آشپزخانه دارید روشن کردن آن هم در انجام این عمل بسیار کمک کننده می باشد.

رفع بوی غذا از خانه با انواع روش های ساده و فوری

بکار بردن سرکه

در صورتی که تمایل دارید میزان زیادی مواد سرخ کردنی آماده نمایید می توانید ضمن روشن کردن هواکش یا هود آشپزخانه ظرفی دارای سرکه را در مجاورت اجاق گاز بگذارید. با این عمل تا حدی می توانید از منتشر شدن بوی ناخوشایند ممانعت نمایید. البته این شیوه به تنهایی و در آشپزخانه بدون هواکش کاربرد زیادی ندارد.

استفاده از آب پیاز

برای این کار چند کاسه آب آماده نموده و بعد پیاز را خرد کنید و درون کاسه بریزید. کاسه ها را داخل آشپزخانه و بخش های گوناگون اتاق که بو می دهند بگذارید. آب پیاز از جمله ترکیب های موثر برای جذب شدن بو می باشد. کاسه های دارای آب پیاز را حدود یک شب در خانه قرار داده و تاثیر آن را ملاحظه نمایید.

رفع بوی غذا از خانه با انواع روش های ساده و فوری

بکار بردن سبزی جعفری

به منظور این کار می توانید کمی جعفری خرد شده را درون تابه تفت بدهید. با این عمل عطر جعفری رها شده و هوای خانه را معطر و خوشبو می کند.

استفاده از لیموترش

از جمله شیوه های راحت برای رفع بوی غذا از خانه این است که یک عدد لیموترش را از قسمت وسط برش دهید و بعد آن را با کمی آب درون ظرفی ریخته تا بر روی شعله حرارت به حالت جوش در آید. لیموترش عطر زیادی دارد و می تواند کاملا فضا را خوشبو کند.

رفع بوی غذا از خانه با انواع روش های ساده و فوری

تهیه ماده خوشبو کننده هوا

برای این کار باید ۳.۴ فنجان آب و دو قاشق غذا خورب الکل یا عصاره وانیل را با ۱۵ تا ۲۰ قطره از روغن های پایه که بوییدن آن لذت بخش بوده ترکیب نمایید. ابن مخلوط را درون یک بطری اسپری بریزید و خوب تکان دهید و هر محلی که احتیاج بوده اسپری نمایید.

استفاده از دارچین و وانیل

با افزودن کمی چوب دارچین و وانیل به آب در حال جوش می توانید پس از گذشت چند دقیقه از بوی ناخوشایند راحت شوید. این شیوه خیلی موثر و کاربردی می باشد. به غیر از جوشاندن می توانید دارچین یا وانیل را همچون راهکار جعفری که قبلا اشاره شد درون تابه تفت بدهید. بوی دارچین و وانیل بسیار تند می باشد و فورا بوی ناخوشایند را برطرف می کند.

رفع بوی غذا از خانه با انواع روش های ساده و فوری

تفت دادن میخک درون آب

به منظور از بین بردن بوی غذا میخک جایگزینی عالی برای لیمو می باشد که می توانید با تفت دادن آن درون آب موجب ایجاد بوی خوشایند در فضای اتاق شوید.

ترکیب آب و جوش شیرین

امکان دارد برای شما تعجب آور باید که بدانید جوش شیرین از جمله جذب کننده های قدرتمند بو به شمار می رود و سریعا می توانید بوی نامطبوع آشپزخانه را از بین ببرد. برای این کار حدود ۴ اونس جوش شیرین را درون چند کاسه آب ترکیب کرده و این کاسه ها را در چند ناحیه مختلف از آشپزخانه بگذارید. با این شیوه می توانید به رفع بوی غذا از خانه بپردازید.

رفع بوی غذا از خانه با انواع روش های ساده و فوری

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم. ضمن این می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با نکات خانه داری مختلف از مطالبی همچون از بین بردن بوی نم خانه و از بین بردن بوی فر بازدید نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا