طرز تهیه حلوا برنجی خوش طعم و ایده آل در خانه


شما در آرگا می توانید با دسرهای جدیدی آشنا شوید. در این بخش نیز با طرز تهیه حلوا کفگیری آشنا خواهید شد که طعم فوق العاده ای دارد.

حلوا یک دسر خوشمزه ایرانی است که شما می توانید در این بخش با طرز تهیه حلوا برنجی که یکی از انواع آن است، آشنا شوید. این دسر بسیار خوشمزه و فوق العاده بوده و دستور تهیه ساده ای از آن را مطالعه می کنید.

تهیه انواعی از دسرهای خانگی خوشمزه در آرگا قرار دارد که می توانید، مطالعه کنید. در لینک نیز با طرز تهیه حلوا کفگیری و حلوای نوتلا آشنا می شوید.

طرز تهیه حلوا برنجی خوش طعم و ایده آل در خانه

مواد اولیه:

  • آب سرد: ۴ لیوان
  • شکر: ۱ لیوان
  • آرد برنج: ۲ لیوان
  • روغن جامد و مایع: یک سوم لیوان

طرز تهیه حلوا برنجی:

برای داشتن این حلوا با یک بافت عالی و خوش طعم باید ابتدا آرد برنج را چند مرتبه الک کنید. شما می توانید از آرد برنج خانگی نیز استفاده نمایید که باید چند مرتبه برنج را آسیاب کرده البته دانه های برنج نباید به طور کامل آسیاب و له شود.

طرز تهیه حلوا برنجی خوش طعم و ایده آل در خانه

حال شکر و آب را درون قابلمه ای ریخته و روی حرارت بگذارید. بعد از اینکه شکر کمی آب شد و به غلظت کافی رسید، از روی حرارت بردارید. ابتدا کمی از شهد را روی انگشت ریخته و اگر حالت چسبندگی داشت، شهد شما آماده شده است.

در صورتی که روغن جامد دارید، آن را روی حرارت غیر مستقیم بن ماری نمایید. یک تابه برداشته و مقداری از روغن را درون تابه بریزید. آرد برنج را به تابه اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید و به خوبی تفت دهید. آرد را مرتب هم زده تا نسوزد.

به مدت ۱۰ دقیقه آرد را تفت داده و خمیر به دست آمده باید سفید شود. اگر می خواهید این حلوا خوش رنگ تر باشد باید کمی بیشتر آرد را تفت دهید. شربت تهیه شده را در دو مرحله به آرد اضافه کرده و خوب هم بزنید تا حلوا جمع شود.

طرز تهیه حلوا برنجی خوش طعم و ایده آل در خانه

در این مرحله از طرز تهیه حلوا برنجی آرد را باید به قدری هم بزنید تا آردهای گلوله ای آن باز شوند. شما می توانید از یک همزن برای این حلوا استفاده کرده تا حلوا کمی کشدار شود. در صورتی که حلوای شما زیاد خشک شد، می توانید مقداری هم روغن به آن اضافه کنید.

مواد حلوا را درون ظرفی ریخته و خوب با استفاده از یک کفگیر پهن کنید. روی این حلوا را می توانید با استفاده از مقداری گل محمدی و گردو تزئین کنید. در صورت دلخواه می توانید از مقداری گردوی خرد شده هم درون حلوا استفاده نمایید. این حلوا خوشمزه و خوش رنگ بوده و یک مدل متنوع از حلوا است. شما می توانید ترکیبی از آرد برنج و آرد معمولی هم استفاده کنید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع حلوا

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طرز تهیه سمبوسه میگو به روش بندری و جنوبی