علیرضا اصغری، نوازنده تار و آهنگساز درگذشت


علیرضا اصغری، نوازنده تار و آهنگساز درگذشت

علیرضا اصغری ـ نوازنده تار و آهنگساز موسیقی ایرانی ـ بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری در ۴۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

علیرضا اصغری، نوازنده تار و آهنگساز درگذشت

شهرام صارمی ـ نوازنده کمانچه و آهنگساز ـ طی گفت‌وگویی با ایران اکونومیست خبر درگذشت علیرضا اصغری را تأیید کرد.

علیرضا اصغری متولد سال ۱۳۵۶ طی سال‌های فعالیت هنری‌اش در حوزه‌های نوازندگی تار، سه تار، آهنگسازی و تدریس حضور مستمری داشت. او از سال ۱۳۷۳ کار با ساز سه‌تار را شروع کرد و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ به فراگیری مبانی موسیقی و نواختن تار و سه‌تار پرداخت.

مرحوم اصغری از سال ۷۹ تا ۸۲ در محضر اساتیدی چون هوشنگ ظریف، عطا جنگوک، بهروز همتی و حسین علیزاده به فراگیری موسیقی پرداخت و از سال ۸۴ و بازگشت مرحوم محمدرضا لطفی به ایران طی چهار سال نزد این هنرمند تجزیه و تحلیل ردیف موسیقی ایران فرا آموخت. او همچنین فارغ‌التحصیل هنرستان عالی موسیقی در مقطع کارشناسی نوازندگی ایرانی بود.

علیرضا اصغری، نوازنده تار و آهنگساز درگذشت

سرپرستی و آهنگسازی و تشکیل گروه «پرنیان»، همکاری با مجید درخشانی و گروه موسیقی «خورشید»، حضور در اجرای کنسرت «سواران دشت امید» به هنرمندی حسین علیزاده، اجرا در کاخ ورسای و ساختمان یونسکو در شهر پاریس فرانسه، تشکیل و سرپرستی و آهنگسازی گروه «رخشان»، برگزاری کنسرت «باغ بی برگی»، تشکیل گروه‌های موسیقی هنرجویان و اجراهای متعدد در فرهنگسرای نیاوران به صورت دوره‌ای و حضور در چندین پروژه موسیقایی از جمله فعالیت‌های علیرضا اصغری در عرصه موسیقی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج