آموزش ساخت عروسک دختر زیبا و دوست داشتنی


هنر عروسک سازی هنری جالب و لذت بخش بوده که حتی می توان از طریق آن کسب درآمد نمود، به طوری که می توان با انواع وسایل متنوع و اضافی که در اختیار دارید هر مدلی که دوست داشته را درست کرده و لذت ببرید. ساخت عروسک دختر یکی از این موارد بوده که در صورت تمایل می توانید توسط الگوهای موجود مدل زیبایی از آن را در منزل به راحتی بسازید.

از جمله هنرهای جذاب و دوست داشتنی که اغلب خانم های هنرمند به انجام آن علاقه مند بوده هنر عروسک سازی می باشد که به شکل های مختلفی انجام گرفته و وسایل و متریال گوناگون بکار گرفته شده در آن برحسب مدل عروسک موردنظر متفاوت می باشد. بسیاری از افراد با توجه به توانایی و خلاقیتی که دارند تمایل داشته مدل زیبایی از آن را در منزل درست کرده و از هنر دست خود لذت ببرند، از این رو قصد داریم در این مطلب با کمک روشی ساده به آموزش ساخت عروسک دختر بپردازیم.

آموزش ساخت عروسک دختر زیبا و دوست داشتنی

آموزش ساده ساخت عروسک دختر

عروسک ها در انواع و اقسام مختلفی وجود داشته که هر کدام مواد اولیه مخصوص به خود را دارا بوده و افراد می توانند در صورت تمایل به ساخت عروسک در خانه پرداخته و با توجه به هنر و مهارتی که دارند و همچنین نوع وسایلی که در دسترس شان بوده مدل دلخواهی از آن را درست کرده و استفاده نمایند. ساخت عروسک دختر یکی از ایده های جالب در این زمینه بوده که می توانید از یک روش آموزشی الگو گرفته و آن را به راحتی در خانه بدوزید.

آموزش ساخت عروسک دختر زیبا و دوست داشتنی

به طور کلی می توان گفت کودکان به انواع اسباب بازی علاقه مند بوده و خیلی مشتاق هستند در اوقات فراغت خود با مدل های مختلف اسباب بازی به بازی و سرگرمی بپردازند. همچنین می توانید مدل های زیبایی از آن را در منزل درست کنید و به دیگران هدیه دهید. اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید می توانید از ساخت عروسک های ساده شروع به کار کنید و سعی نمایید با مقداری ابتکار عروسک های دست ساز جذابی بسازید.

درست کردن یک عروسک دخترانه زیبا در منزل به ویژه برای کسانی که فرزند دختر دارند می تواند خیلی جذاب و هیجان انگیز باشد، به همین خاطر در ادامه این مطلب نحوه دوختن یک عروسک روسی دخترانه زیبا را به صورت گام به گام آموزش داده تا بتوانید این عروسک خاص و پرطرفدار را درست کنید و لذت ببرید.

آموزش ساخت عروسک دختر زیبا و دوست داشتنی

لوازم مورد نیاز

  • پارچه تریکو همرنگ بدن
  • توپ یونولیتی
  • پارچه نخی
  • الیاف برای پر کردن عروسک
  • خودکار یا مداد
  • منجق سیاه یا لاک مشکی
  • سیخ چوبی یا سیم مفتول
  • چرخ خیاطی
  • چسب حرارتی
  • الگو
  • نخ و سوزن

مراحل دوخت

به منظور درست کردن این مدل عروسک روسی دخترانه باید الگوی موردنظر را تهیه نمایید. برای این کار می توانید الگو را به صورت آماده تهیه کرده و یا خودتان آن را رسم نمایید. زمانی که الگوی موردنظر آماده شد باید دور تا دور الگو را قیچی بزنید و بر روی پارچه تریکو قرار دهید و سپس با استفاده از مداد آن را بر روی پارچه تریکو رسم کنید و با کمک قیچی دالبر ببرید.
پس از این که کل قطعه های الگو و پارچه را قیچی زدید نوبت چرخ کردن آن ها می رسد. تنها بخش هایی که بر روی الگو تعیین شده را بر روی پارچه نشانه گذاری نمایید و زمان دوخت آن بخش ها را به یاد داشته باشید که نباید بدوزید.
توجه داشته باشید که از آن شکاف ها برای پر نمودن الیاف داخل عروسک استفاده می گردد. در ابتدا بدن عروسک را به یکدیگر وصل نمایید و با کمک الیاف پر کنید. به منظور این که الیاف در تمامی قسمت های عروسک قرار بگیرد با کمک سیخ چوبی یا سیم مفتول آن را حرکت داده و هدایت نمایید.
آموزش ساخت عروسک دختر زیبا و دوست داشتنی
اکنون نوبت ساختن قسمت سر عروسک روسی می باشد. به منظور این کار باید یک توپ یونولیتی را با استفاده از الیاف پشم شیشه کاملا بپوشانید. در ابتدا دور تا دور توپ را با الیاف و با استفاده از چسب حرارتی پوشش دهید و بعد از قسمت بالا و پایین بچسبانید. زمانی که توپ حاضر شد آن را درون سر عروسک گذاشته و دوخت بزنید.
در گام بعدی ساخت عروسک دختر قسمت سر عروسک را به بدنش متصل نمایید. به منظور این کار باید یک سیخ چوبی برداشته و آن را با کمک الیاف به شکل رولی پوشش دهید. بعد یک سمت آن را درون سر عروسک فرو برده و سمت دیگر را به بدن عروسک وارد نمایید. می توانید به منظور ثابت ماندن از چسب حرارتی استفاده کرده و یا با کمک نخ و سوزن آن را بدوزید.
آموزش ساخت عروسک دختر زیبا و دوست داشتنی

برای قسمت چشم های عروسک می توانید از منجوق های سیاه رنگ و یا لاک مشکی استفاده نمایید. اکنون نوبت درست کردن دست و پاهای عروسک می باشد. برای این کار پاها و دست هایش را با کمک الیاف پر کرده و به بدن عروسک وصل کنید. به منظور متصل کردن پاها و دست ها به این شکل عمل کرده که در ابتدا نخ را دو مرتبه از دست و یا پا عبور دهید و بعد به بدن عروسک وارد نمایید و از سمت دیگر عروسک خارج کنید و به شکل یک مسیر مستقیم بدوزید.

اکنون زمان چسباندن موهای عروسک می باشد. به منظور این کار می توانید از موهای مصنوعی یا کاموا استفاده نمایید. می توانید موها را به شکل حالت دار یا به شکل ساده چسب بزنید. برای حالت دادن موها می توانید آن را به شکل چتری فرم داده یا به شکل چپی بر روی صورت قرار دهید. توجه نمایید که این کار کاملا سلیقه ای و به دلخواه می باشد.

در مرحله آخر دوخت عروسک دخترانه باید دور تا دور سر عروسک روسی را چسب حرارتی زده و بعد موها را به شکل منظم و یکنواخت به محل موردنظر بچسبانید. از هر پارچه ای که تمایل داشته باشید به عنوان مثال طرح دار یا ساده با هر رنگ اختیاری می توانید لباس های گوناگون با طرح های متنوع درست کنید. به همین سادگی عروسک روسی دخترانه شما حاضر شد و می توانید آن را برای بازی در اختیار فرزندتان قرار دهید و یا به دیگران هدیه دهید.

آموزش ساخت عروسک دختر زیبا و دوست داشتنی

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، ضمن این که می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده و بازدید از مطالبی همچون ساخت عروسک خرس و کاردستی روز دختر با ایده های بیشتری در این زمینه آشنا شده و کارهای هنری زیبایی بسازید و لذت ببرید.

منبع : آرگا

برچسب : عروسک سازی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)