کسانی که به خدا توکل کنند هیچگاه ناامید نخواهند شد


کسانی که به خدا توکل کنند هیچگاه ناامید نخواهند شد

سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم گفت: خدا نور است و کسانی که به او توکل کنند هیچگاه در زندگی ناامید نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، محافل انس و معرفت که از سوی بعثه مقام معظم رهبری هر روز در دو نوبت برای کاروان های مختلف در مکه اجرا می‌شود، با استقبال زائران همراه شده است.

در محفل انس و معرفت که در نمازخانه هتل جوارالبیت برگزار شد، ابتدا محمد حسینی پور قاری ممتاز و بین المللی آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و در ادامه سیدرضا نریمانی به مناسبت شهادت امام جواد (ع) به مداحی و روضه خوانی پرداخت و در پایان حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن مهدوی سخنرانی کرد.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری با توصیه به زائران که از فرصت حضور در مکه مکرمه بهترین استفاده را ببرند، گفت: از فرصتی که خدا در اختیار شما قرار داده و مهمان خودش هستید به بهترین شکل استفاده کنید و بیشترین فرصت تان را برای دعا و راز و نیاز بگذارید.

وی با قرائت آیه ۳۵ سوره مبارکه نور به تفسیر آن پرداخت و گفت: خداوند نور است و نور الهی خاموش شدنی نیست. کسانی که به خدای بزرگ نزدیک شوند و توکل شان به او باشد هرگز ناامید نخواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ادامه داد: ائمه معصومین هم نور خدا هستند و کسانی که به آنها تمسک جویند می توانند دنیا و آخرت خود را تضمین کنند و توشه نجات بخشی برای قیامت بردارند.

وی به آیه ۳۲ سوره توبه نیز اشاره کرد و گفت: برخی کافران تلاش کردند نور خدای بزرگ را در بین بندگانش کم رنگ کنند اما نمی دانستند که خواست و ارائه خدا بر این نیست و نوری است که هرگز خاموش نخواهد شد.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در پایان گفت: زائران سرزمین وحی و مهمانان خانه خدا تلاش کنند در ایام حج هم برای خودشان و هم برای کسانی که التماس دعا داشتند، به طور ویژه دعا کنند و با دست پر به کشور برگردند.

پایان پیام/47

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصویر شهید «علی لندی» توسط هنرمندان شیرازی، نقاشی شد