حمایت «صافی» از کادر فنی تیم ملی کاراته/ تصمیم هوشمندانه‌ای بود


حمایت «صافی» از کادر فنی تیم ملی کاراته/ تصمیم  هوشمندانه‌ای بود

دبیر سازمان تیم های ملی کاراته گفت: استفاده از دو ترکیب جداگانه برای مسابقات قهرمانی آسیا در کومیته تیمی و انفرادی تصمیم هوشمندانه‌ای بود که می‌تواند برای آینده کاراته ایران بسیار مفید باشد.

احمد صافی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: رقابت‌های انتخابی تیم ملی در سطح فنی خوبی برگزار شد و با تجربه‌های تیم ملی توانستند با غلبه بر رقبای جوان‌تر خود به ترکیب اصلی تیم ملی برسند. البته این مسابقات ثابت کرد که جوانان با آتیه‌ای داریم که توانایی بالایی برای حضور در مسابقات معتبر دارند و مترصد فرصت هستند تا قابلیت‌های خود به نمایش بگذارند.

وی در مورد استفاده از دو ترکیب جداگانه در مسابقات قهرمانی آسیا در تیمی و انفرادی گفت: من یکی از حامیان اصلی این طرح هستم و به جرأت می‌توانم بگویم که این تصمیم هوشمندانه ای بود که توسط کادر فنی تیم ملی و موافقت شهرام هروی اتخاذ شد. در جریان انتخابی تیم ملی شاهد مسابقات بسیار نزدیکی بین بهترین‌های ایران بودیم. جوانانی که در این مسابقات درخشیدند ولی به دلایل مختلف به ترکیب تیم ملی نرسیدند باید روی دیده شوند. مبارزه در ترکیب کومیته تیمی بهترین فرصت است تا این جوانان از سایه خارج شوند.

عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته افزود: اینکه جوانترها در کومیته تیمی به میدان می‌روند از دو جنبه می‌تواند خیلی برای کاراته ایران مفید باشد. اول اینکه نوعی آینده نگری است و می‌توان پشتوانه‌های خوبی برای تیم ملی ساخت. موضوع دوم اینکه به کاراته دنیا نشان می‌دهیم که دست کاراته ایران خالی نیست و با پتانسیل بالای خود این توانایی را داریم که به صورت همزمان دو تیم را برای رقابت‌های قاره‌ای ارنج کنیم.

دبیر سازمان تیم‌های کاراته در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: اینکه جوانان با آتیه در یک میدان رسمی و سطح بالا به صورت جدی محک می‌خورند خیلی خوب است، ولی باید توجه داشتیم که پوست اندازی و جوانگرایی بدون شک فراز و نشیب زیادی دارد که باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم و بدانیم که از این مسیر چه هدفی دنبال کرده و می‌خواهیم به کجا برسیم.

صافی در پایان گفت: این بخش فنی و تکنیکال بود که تشریح شد، ولی اگر می‌خواهیم این راه به هدف که همان موفقیت در بازی‌های آسیایی و جهانی است برسد باید در بخش سخت افزاری از فدراسیون کاراته حمایت کنیم. اگر این حمایت صورت نگیرد، بدون شک کار ساده در هانگژو نخواهیم داشت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...