هشدار وزش باد‌های شدید به کشاورزان


هشدار وزش باد‌های شدید به کشاورزان

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به وزش باد‌های شدید به کشاورزان و گلخانه داران توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

هشدار وزش باد‌های شدید به کشاورزان

به گزارش راهبرد معاصر؛ پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی به گلخانه داران توصیه می‌شود که نسبت به بستن دریچه گلخانه‌ها و مستحکم کردن سازه‌ها به منظور جلوگیری از خسارت وزش باد اقدام کنند.

به گفته او، کشاورزان در محلول پاشی و سم‌پاشی مزارع و باغات در پی وزش باد‌های شدید احتیاط کنند.

رفیعی ادامه داد: زنبورداران نسبت به محافظت کلونی زنبور عسل در برابر گرما و عدم قراردادن در ارتفاعات بدلیل وزش باد شدید اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان از روشن کردن آتش در مزارع و باغات به علت خشک شدن علوفه‌های اطراف اجتناب کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، از ابتدای سال آبی جاری تا ۲ تیر مجموع بارش کشور ۱۸۰.۳ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۱۵۸.۶ میلی متر و در بلندمدت ۲۲۵ میلی متر بوده است که این امر افزایش ۱۳.۷ درصدی نسبت به سال قبل و کاهش ۱۹.۹ درصدی نسبت به دوره نرمال را نشان می‌دهد.

طبق آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز در استان‌های مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و همچنین دامنه‌های البرز جنوبی واقع در استان‌های البرز، تهران و سمنان افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

روز دوشنبه بارش پراکنده در استان مازندران ادامه خواهد داشت و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رعد و برق همراه با وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان بویژه ارتفاعات نیمه جنوبی کرمان و شرق هرمزگان رخ می‌دهد. همچنین سه شنبه بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق ادامه خواهد داشت. / باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ ماهی دودی