طرز تهیه شکلات ژله ای خانگی و خوشمزه


شکلات ژله ای یکی از شکلات های محبوب بین کودکان و بزرگسالان است که در اکثر مغازه های شیرینی و شکلات فروشی یافت می شود. شما می توانید این شکلات خوشمزه و رنگی را در خانه تهیه کنید

شما می توانید شکلات های دوست داشتنی رنگی ژله ای که در کارخانه ها تولید می گردد را به راحتی و با استفاده از چند مواد اولیه تهیه کنید. این شکلات ها بدلیل طعم عالی و رنگ های متفاوت در بین کودکان محبوبیت بسیاری دارد و اکثر کودکان جذب آن می شوند. شما برای تهیه باید از مواد های اولیه ای مانند پودر ژله و یا پودر ژلالتین استفاده کنید که در صورت نیاز می توان آن ها را به راحتی از بیرون خریداری کرد و با استفاده از آن ها و چند مواد اولیه دیگر شکلات ژله ای دوست داشتنی تهیه کرد. طرز تهیه شکلات ژله ای در این مطلب قرار دارد.

در مطالب قبلی با طرز تهیه شکلات تخته ای و شکلات شیری آشنا شدید. در این آموزش شما را با نحوه درست کردن شکلات ژله ای آشنا می کنیم. اگر قبلا این شکلات محبوب را خریداری کردید حتما می دانید بر روی شکلات های ژله ای شکر وجود دارد که باعث خوشمزه تر شدن و ظاهری بهتر می شود. برای تهیه این شکلات ها در خانه از هر قالب کوچک سیلیکونی مانند گرد، قلبی، مربع و یا ستاره استفاده کنید تا ظاهری جذاب تر داشته باشد که البته می توان بدون استفاده از قالب هم این شکلات های دوست داشتنی را تهیه کرد. تهیه این شکلات ها بسیار راحت است و برای گرفتن و سفت شدن نیاز دارد مدتی حدود ۲ ساعت درون یخچال باشد. در این مطلب طرز تهیه شکلات ژله ای با طعم پرتقال قرار دارد که یک طعم محبوب آن است.

طرز تهیه شکلات ژله ای خانگی و خوشمزه

مواد لازم

  • شکر ۱۰۰ گرم
  • گلوکز ۵۵ گرم
  • پکتین ۷ گرم
  • آبجوش ۲ گرم
  • جوهر لیمو ۲ گرم
  • آب پرتقال ۲۳۰ گرم

طرز تهیه شکلات ژله ای دوست داشتنی

برای تهیه شکلات ژله ای پرتقال بهتر است از آب پرتقال طبیعی استفاده کنید تا تلخ مزه نشود. سپس آب پرتقال را درون یک قابلمه مناسب بریزید و بر روی حرارت قرار دهید و صبر کنید، تا جوش بیاید. پس از جوش آمدن آب پرتقال مخلوط پکتین و شکر را به آن اضافه کنید.

در ادامه با استفاده از یک لیسک و یا قاشق مخلوط آب پرتقال را مخلوط کنید تا شکر حل شود. گلوکز مایع را به مخلوط آب پرتقال و شکر بی افزایید و به صورت مداوم موا را هم بزنید تا ته نگیرد. مواد را ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی حرارت ۱۰۷ درجه قرار دهید که می توان با دماسنج اندازه گرفت.

در این مرحله جوهر لیمو را با آبجوش مخلوط کنید و به قابلمه بی افزایید. دوباره مواد را به صورت مداوم مخلوط کنید و بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از روی حرارت بردارید. حالا سریعا باید مایعی که بدست آمده را درون قالبی سیلیکونی بریزید زیرا مواد زود بسته می شود. پس از آن قالب را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید و پس از در آوردن درون شکر بغلتانید.

طرز تهیه شکلات ژله ای خانگی و خوشمزه

برای تهیه این شکلات ژله ای های خوشمزه می توانید از آبمیوه های دیگر به جای آب پرتقال استفاده کنید و یا به دلخواه از چند آبمیوه استفاده کنید. برای مشاهده انواع شکلات های خوشمزه و تهیه آن ها بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع شکلات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق