باید از فضای اربعین به امام زمان(عج) برسیم/ این کنگره نوعی زمینه‌سازی برای ظهور است


باید از فضای اربعین به امام زمان(عج) برسیم/ این کنگره نوعی زمینه‌سازی برای ظهور است

مدیر موسسه منتظران منجی با بیان اینکه مهمترین مسئله در اربعین حسینی توجه به وجود مقدس امام زمان (عج) است، گفت: اربعین تنها عزاداری برای امام حسین (ع) نیست بلکه نوعی زمینه‌سازی برای فرج است. باید از امام حسین(ع) به حضرت مهدی(عج) برسیم.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، نشست هم اندیشی مجمع راهبردی اندیشه مهدویت در حوزه اربعین امروز (یکشنبه، ۲۱ خرداد) نشست هم اندیشی مجمع راهبردی اندیشه مهدویت در حوزه اربعین به همت خبرگزاری شبستان و موکب های مهدویت کشوردر ساختمان شهید بهشتی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برگزار شد.

گزارش تصویری این هم اندیشی را اینجا ببینید.

در این نشست، حجت الاسلام محمد شجاعی با بیان اینکه در سال های گذشته به موضوع اربعین به چشم مناسک نگاه شده است، گفت: فعالان حوزه فرهنگی و مهدویت باید به موضوع اربعین نگاه تمدن سازی داشته باشند چرا که فلسفه اجتماعات ما تمدن سازی است.

باید از فضای اربعین به امام زمان(عج) برسیم/ این کنگره نوعی زمینه‌سازی برای ظهور است

مدیر موسسه منتظران منجی(عج) با اشاره به تصریح قرآن درباره ارث بردن زمین توسط صالحان، افزود: خداوند در آیه ۱۰۵ سوره مبارکه انبیاء می فرماید: «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»، یکی از بهترین تفاسیر درباره این آیه تفسیر مقام معظم رهبری است که فرمودند دین دو رکن دارد یکی فهم امیدوارانه آینده و دوم احیای دین و این کار توسط حضرت مهدی (عج) انجام خواهد شد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) که فرمودند افضل الاعمال انتظار فرج، خاطرنشان کرد: در حدیث دیگری از پیامبر (ص) آمده است هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلی، مرده است این تأکیدات نشان از اهمیت شاد و شناخت والای امام زمان(عج) دارد.

باید از فضای اربعین به امام زمان(عج) برسیم/ این کنگره نوعی زمینه‌سازی برای ظهور است

حجت الاسلام شجاعی بیان کرد: مقام معظم رهبری اربعین را نماد پیروزی ما در جنگ نرم می دانند. همه مذاهب و فرق اعم از شیعه و سنی و نیز پیروان ادیانی همچون مسیحیت، بودیسم، زرتشت و هندوئیسم هم قائل به حضور در کنگره اربعین هستند. این جریان مردم را برای پذیرش عدالت و صلح جهانی آماده می کند.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ انتظار و دعا برای فرج در اربعین تاکید کرد و گفت: مهمترین مسئله در اربعین حسینی توجه به وجود مقدس امام زمان (عج) است. ضرورت دارد که در حوزه اربعین افرادی قوی و باانگیزه، این فضا را فعال و در راستای توسعه و ترویج مهدویت برنامه ریزی و از اربعین برای پخش عطر حضرت مهدی (عج) استفاده کنند.

باید از فضای اربعین به امام زمان(عج) برسیم/ این کنگره نوعی زمینه‌سازی برای ظهور است

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اربعین مقدمه ای برای تمدن سازی است به تعبیر مقام معظم رهبری باید شاخصه های تمدن را در اربعین معرفی کنیم تا مخاطبان بدانند تمدن مهدوی و دولت کریمه شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام شجاعی بر لزوم بهره گیری از ابزارهای فرهنگی و هنری در توسعه و ترویج اربعین تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که بخش های هنری، موسیقی، نوا و فرهنگ در حوزه اربعین فعال باشند و همه این بخش ها در موضوع اربعین حرفی برای گفتن داشته باشند؛ ضمن اینکه فعالان این عرصه نیز برای تولید محتوا در این زمینه همت کنند تا مخاطبان دریابند اربعین صرفاً یک منسک نیست.

وی تأکید کرد: لازم است برای بیان جنبه رحمانیت اربعین و بحث خدمت رسانی آن تلاش شود و هر کس به اندازه فهم خود با هم افزایی با مجموعه های فعال در حوزه اربعین تلاش کند امام زمان (عج) را از غربت درآورد و این موضوع را تبیین کند که اربعین تنها عزاداری برای امام حسین (ع) نیست بلکه دعا برای فرج حضرت مهدی (عج) است. باید از امام حسین(ع) به حسین زمان یعنی حضرت بقیه الله الاعظم(عج) برسیم.

پایان پیام/40

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...