مساجد قرارگاه هماهنگی برنامه های اوقات فراغت در خراسان جنوبی


مساجد قرارگاه هماهنگی برنامه های اوقات فراغت در خراسان جنوبی

حجت الاسلام محقی گفت: هدف کانون های فرهنگی هنری مساجد این است که مساجد قرارگاه هماهنگی برنامه های اوقات فراغت باشند.

حجت‌الاسلام علی محقی -سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی- در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: شعار دولت سیزدهم نهضت بازگشت به مساجد است و مقام معظم رهبری هم تاکید داشتند که هر مسجد یک پایگاه قرآنی شود لذا هدف ما در تابستان امسال این است که رویدادهای قرآنی را در مساجد زنده کنیم.

وی ضمن تاکید بر احیای دوره های قرآن در مساجد، گفت: بخشی از برنامه های ما در تابستان در راستای رویداد ملی مدهامتان و رویداد ملی هر مسجد یک پایگاه قرآنی است و ستاد کانون های مساجد برای تقویت و اجرای این مهمُ هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی به مدیران کانون ها نکات لازم را ابلاغ کرده است.

حجت الاسلام محقی با اشاره به افتتاحیه برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد، گفت: برای اولین سال همه متولیان امر اوقات فراغت در مساجد استان را دعوت کرده ایم چراکه رکن مسجد یعنی امام جماعت، فرمانده پایگاه بسیج در حوزه فرهنگی و هیئت امنا همه درگیر برنامه های اوقات فراغت هستند.

وی گفت: وحدتی که بین فرمانده سپاه و بسیج، مرکز رسیدگی به امور مساجد و کانون های مساجد در برگزاری اوقات فراغت وجود دارد بی‌سابقه است چراکه سال های گذشته هر نهاد برنامه های اوقات فراغت را به صورت جداگانه برنامه ریزی می کرده است.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی تصریح کرد: با وحدتی که بین نهادهای فرهنگی استان ایجاده شده است امسال در حوزه قرآنی و مساجد، تحرک جدیدی را شاهد خواهیم بود، همچنین سعی کرده ایم برای جذب بچه ها به مساجد یکسری مشوق هایی را در نظر بگیریم.

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه هدف ما در برنامه های اوقات فراغت تاکید خانواده محوری است، افزود: خانواده هم باید تشویق شود تا با کمک بچه ها، پای پدرها و مادرها به مساجد باز شود، تمام سعی ما این است که خانواده ها در مساجد حضور یابند.

وی گفت: یکی از گلایه های ما این است که متولی برنامه های اوقات فراغت ورزش و جوانان است اما مجموعه ای که سالن های ورزشی خودش را به بخش خصوصی واگذار می کند نمی تواند متولی اوقات فراغت باشد و این گلایه را در استانداری هم مطرح کرده ایم.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ضمن گلایه از اینکه بدترین سانس های ورزشی را ، اداره ورزش و جوانان به بچه های مسجدی می‌دهد، افزود: هزینه کلاس های ورزش و جوانان بالاست لذا تفاهم نامه فی ما بین فنی و حرفه ای برای برگزاری کلاس ها با هزینه های پایین تر منعقد شده است تا امکان شرکت همه افراد فراهم باشد.

وی گفت: هدف ما این است که همه متولیان اوقات فراغت از جمله فنی و حرفه ای، کانون های مساجد، تعاون کار، کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاد دانشگاهی را دور هم جمع کنیم تا همپوشانی برنامه های اوقات فراغت محقق شود به نوعی هدف ما این است که مسجد قرار هماهنگی اوقات فراغت باشد.

پایان پیام/575

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش و فرهنگ‌سازی تفکیک پسماند در مساجد منطقه 13