کندن کاغذ دیواری در 7 مرحله


کندن کاغذ دیواری در 7 مرحله

آیا به دنبال ساده‌ترین راه برای کندن کاغذ دیواری هستید؟ اغلب افراد به دلیل تنوع موجود در طرح‌های کاغذ دیواری، تمایل دارند کاغذ دیواری قدیمی خود را با طرح‌های جدید تعویض کنند. برای این کار نیز اقداماتی انجام می‌دهند که ممکن است به دیوار خانه یا...

آیا به دنبال ساده‌ترین راه برای کندن کاغذ دیواری هستید؟ اغلب افراد به دلیل تنوع موجود در طرح‌های کاغذ دیواری، تمایل دارند کاغذ دیواری قدیمی خود را با طرح‌های جدید تعویض کنند. برای این کار نیز اقداماتی انجام می‌دهند که ممکن است به دیوار خانه یا محل کار آن‌ها آسیب وارد کند. تعویض کاغذ دیواری و کندن آن از دیوار اصول و قواعد خاصی دارد و بهتر است توسط افراد متخصص انجام شود. ما در این مقاله به‌منظور تسهیل کندن کاغذ دیواری از دیوار گچی برای شما مراحلی را ذکر کرده‌ایم. اگر گام‌به‌گام با این مراحل پیش بروید، قطعا به‌راحتی می‌توانید کاغذ دیواری قدیمی خانه خود را تعویض کنید.

راهنمای مطالعه نمایش

1. آماده کردن ابزار لازم برای کندن کاغذ دیواری از دیوار گچی

برای کندن کاغذ دیواری باید ابتدا همه وسایل اتاق را جمع کنید و روی آن‌ها پارچه‌ای بکشید تا ضربه، لک یا آسیبی به آن‌ها وارد نشود. پیشنهاد می‌‌کنیم به‌منظور انجام این فرآیند همه وسایل محل کار یا منزل خود را در وسط اتاق قرار دهید تا هنگام کار روی دیوار مزاحمتی برای شما ایجاد نشود. سپس ابزارآلات مورد‌نیاز را آماده کنید. وسایل و ابزارهایی که برای جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار نیاز دارید شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اسفنج یا غلطک رنگ
  • یک یا دو کاردک
  • چهارپایه بلند
  • ابزار اندازه‌گیری
  • آبپاش
  • محلول کندن کاغذ دیواری (در‌صورت نیاز)

پس از آماده کردن وسایل موردنیاز باید به‌درستی از آن‌ها استفاده کنید تا آسیب عمیقی نیز به دیوار وارد نشود. توجه به زیرساخت دیوار هنگام کندن کاغذ دیواری، هنگام نصب کاغذ دیواری جدید روی دیوار بسیار اهمیت دارد.

2. محافظت از قرنیزها و کفپوش‌ها هنگام کندن کاغذ دیواری

یکی از مهم‌ترین اقدامات در نحوه کندن کاغذ دیواری اتاق خواب، سالن پذیرایی یا محل کار، محافظت از کفپوش‌ها و قرنیزها است. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم یک لایه نایلون بزرگ یا یک سفره یک‌بار‌مصرف روی زمین پهن کنید. به‌منظور جلوگیری از آسیب به قرنیزها نیز می‌توانید چسب مخصوص نقاشی استفاده کنید و سطح همه قرنیز‌ها را با آن بپوشانید.

3. مرطوب کردن کاغذ دیواری برای جداسازی بدون آسیب به دیوار

برای مرطوب کردن کاغذ دیواری طرح گل، مرمر یا هر طرح دیگری، ابتدا باید میزان استحکام و چسبندگی آن را امتحان کنید. برای این کار باید یک گوشه از کاغذ دیواری را با اسپری آب‌پاش خیس کرد. اگر پس از 10 دقیقه این قسمت به‌راحتی از دیوار جدا شد، شما می‌توانید از بخارشوی برای کندن کل کاغذ دیواری از دیوار گچی کمک بگیرید.

با دستگاه بخارشوی بخار را روی سطح کاغذ دیواری بپاشید؛ به دلیل حرارتی که بخار آب دارد به‌خوبی در چسب کاغذ دیواری حل شده و موجب جدا شدن آن از دیوار می‌شود. پس از گذشت 5 الی 10 دقیقه می‌توانید کاغذ دیواری را از گوشه‌ای بکشید تا از دیوار جدا شود. توجه داشته باشید برخی از کاغذ دیواری‌ها که از جنس وینیلی هستند، در برابر آب مقاومت بالایی داشته و برای کندن آن‌ها مراحل سخت‌تری پیش‌روی شما خواهد بود.

4. کندن کاغذ دیواری با کاردک برای کاغذ دیواری‌های مقاوم به آب

بهترین روش کندن کاغذ دیواری پشت چسب دار و مقاوم به آب، استفاده از کاردک است. طریقه کندن کاغذ دیواری با کاردک به‌گونه‌ای است که باید برش‌هایی را در سطح کاغذ دیواری ایجاد کنید. برای استفاده از کاردک به‌منظور کندن کاغذ دیواری باید با زاویه 45 درجه شروع کنید. ابتدا کاردک را به زیر کاغذ بکشید؛ اگر کاغذ دیواری به‌صورت ورقه‌ای جدا نشد و تکه تکه شد، یعنی لازم است که از محلول کندن کاغذ دیواری که عموما محلول‌هایی شیمیایی هستند، استفاده کنید.

کندن کاغذ دیواری در 7 مرحله

5. استفاده از محلول کندن کاغذ دیواری ضد آب

برای استفاده از محلول شیمیایی به‌منظور کندن کاغذ دیواری نیاز به اسفنج دارید. در این مرحله اسفنج یا غلطک رنگ را به این محلول آغشته کرده و به قسمت کوچکی از کاغذ دیواری (ابعادی حدود 50 در 50) بکشید. 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا رطوبت محلول به داخل درز‌ها و شکاف‌ها نفوذ کند. سپس این محلول چسب را حل کرده و باعث جدا شدن آن از دیوار می‌شود.

6. تعیین جهت کندن کاغذ دیواری از بالا به پایین

وقتی کاغذ دیواری‌ها با محلول به اندازه کافی خیس و آماده کندن شدند، از جایی که سقف به دیوارها می‌رسد اقدام به کندن کاغذ دیواری کنید. کاغذ دیواری‌های سست به‌صورت طبیعی از بالا به پایین کنده می‌شوند؛ از‌این‌رو جدا کردن کاغذ دیواری از بالا به پایین به‌راحتی انجام خواهد شد. برای دریافت بهترین نتیجه می‌توانید از کاردک شیشه‌ای استفاده کنید. توجه داشته باشید باید از سر کند کاردک برای این کار استفاده کرد؛ زیرا سر تیز آن ممکن است باعث کنده شدن گچ و رنگ دیوار شود.

کندن کاغذ دیواری در 7 مرحله

7. نظافت دیوار، آخرین مرحله در کندن کاغذ دیواری قدیمی

برای نظافت دیوار در آخرین مرحله نیاز به یک اسفنج غیر‌سلولزی و یک سطل آب ولرم خواهید داشت. فرآیند نظافت بهتر است بلافاصله بعد از کندن کاغذ دیواری و هنگامی که دیوار مرطوب است صورت گیرد. در‌صورتی‌که مدت زمان بسیاری از جداکردن کاغذ دیواری بگذرد، مجددا باید دیوار مرطوب شود. پس از انجام تمیزکاری و نظافت دیوار باید اجازه دهید تا دیوار کاملا خشک شود. توجه داشته باشید که پروسه خشک شدن آن ممکن است حدود یک روز زمان نیاز داشته باشد.

برای تعویض کاغذ دیواری قدیمی و خرید مدل‌های جدید سراغ لینوم فلکس بروید

در این مطلب سعی کردیم کلیه مراحلی که باید برای کندن کاغذ دیواری طی شود را گام‌به‌گام به شما توضیح دهیم. اگر قصد دارید کاغذ دیواری منزل یا محل کارتان را تعویض کنید، با انجام مراحل فوق می‌توانید به‌راحتی از شر کاغذ دیواری‌های قدیمی خلاص شوید. قطعا پس از کندن کاغذ دیواری‌ها به فکر خرید کاغذ دیواری جدید هستید؛ برای خرید کاغذ دیواری، ما فروشگاه لینوم فلکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

لینوم فلکس با بیش از نیم قرن سابقه در زمینه عرضه انواع کاغذ دیواری، پارکت و لمینت، یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی برای سفارش کاغذ دیواری است. تنوع طرح، رنگ و رنج قیمتی محصولات این فروشگاه بسیار گسترده بوده که این ویژگی خرید و انتخاب را نیز برای شما راحت‌تر می‌کند. پس وقت را تلف نکنید و همین حالا به سایت فروشگاه لینوم فلکس مراجعه کرده و کاغذ دیواری موردنظرتان را بر‌اساس سلیقه و بودجه خود سفارش دهید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو