روش‌های ساده برای رفع زردی تشک تخت


به‌دنبال رفع زردی تشک تخت و پاک کردن لکه ادرار از تشک خوشخواب هستید؟ با استفاده از مواد شیمیایی، دستگاه‌های شستشو و ترکیب‌های خانگی می‌توانید زردی تشک را از بین ببرید. تغییر رنگ و زرد شدن تشک، از مشکلات رایجی است که هنگام استفاده از...

به‌دنبال رفع زردی تشک تخت و پاک کردن لکه ادرار از تشک خوشخواب هستید؟ با استفاده از مواد شیمیایی، دستگاه‌های شستشو و ترکیب‌های خانگی می‌توانید زردی تشک را از بین ببرید. تغییر رنگ و زرد شدن تشک، از مشکلات رایجی است که هنگام استفاده از آن در طی زمان به‌وجود می‌آید. از بین رفتن لکه‌ها به‌طور‌کامل به موارد مختلفی از جمله، مدت زمان وجود لکه بستگی دارد. در این مقاله، موثرترین روش‌ها را برای از بین بردن لکه‌ها بررسی کردیم. در‌نهایت، راه‌های پیشگیری از زردی تشک را توضیح دادیم تا با بهره‌مندی از آن‌ها از کثیف شدن این کالا خواب گران‌قیمت محافظت کنید و طول عمر آن را افزایش دهید.

روش‌های ساده برای رفع زردی تشک تخت

استفاده از لکه‌برهای آنزیم‌دار؛ از بین بردن لکه‌های زرد روی تشک

یکی از راه‌های رفع زردی تشک، استفاده از لکه‌برهای آنزیم‌دار روی محل زردی است. آنزیم‌های لکه‌بر به تجزیه مواد آلی و آلودگی‌های موجود در لکه‌ها کمک می‌کند. آنزیم‌ها روی لکه اعمال شده و باعث شکستن زنجیره‌های بیولوژیکی و شیمیایی مواد آلی می‌شوند. در نهایت با شکستن زنجیره‌ها، لکه از بین می‌رود.

یکی از دلایل ایجاد لکه‌های زرد روی تشک، تعریق هنگام خواب است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در خواب عرق می‌کنید، تشک‌های ضد آب برای شما مناسب‌ خواهند بود. لکه از روی تشک‌های ضد آب، به‌راحتی پاک شده و رطوبت وارد آن نمی‌شود. از این‌رو، برای داشتن تشک ضد آب، به شما خرید اینترنتی تشک را پیشنهاد می‌کنیم تا علاوه‌بر صرفه‌جویی در وقت، مدل‌های مختلف کالای خواب را به‌راحتی باهم مقایسه کنید.

روش‌های ساده برای رفع زردی تشک تخت

رفع زردی تشک با هیدروژن پراکسید؛ ترکیبی برای فرآیندهای سفیدکنندگی

آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید (H2O2) یک ترکیب اکسیدکننده متداول است که برای سفیدکنندگی انواع پارچه‌ها استفاده می‌شود. برای رفع زردی تشک تخت با استفاده از این روش، باید مقداری هیدروژن پراکسید را با ترکیب صابون، یک قاشق نمک و شوینده مناسب روی لکه زرد تشک به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید. سپس با استفاده از حوله یا اسفنج مرطوب، محلول را از روی تشک پاک کرده و با آب گرم و دستمال تمیز بشویید.

از سوی دیگر، می‌توانید برای جلوگیری از زرد شدن تشک خود، از روتختی استفاده کنید. زیرا قیمت روتختی ساده و شیک مناسب است و جایگزین خوبی برای تعویض مداوم تشک محسوب می‌شود. همچنین، روتختی قابل شستشو است و به‌راحتی می‌توان آن را تمیز کرد. در این‌صورت دیگر نیازی به استفاده از مواد شیمیایی برای پاک کردن لکه‌های زرد تشک نخواهید داشت.

استفاده از دستگاه‌های شستشوی تشک؛ رفع لکه‌های زرد قدیمی

اگر مدت زمان بسیاری از زردی تشک شما می‌گذرد، بهتر است از دستگاه‌های شستشوی مخصوص استفاده کنید. تکنولوژی پیشرفته این دستگاه‌ها، به از بین بردن لکه زرد ادرار روی تشک تخت و لکه‌های دیگر کمک می‌کند. برای شستن تشک با استفاده از دستگاه، ابتدا مواد شوینده را توسط نازل روی سطح لکه اسپری کرده و همزمان، با فرچه دستگاه، شروع به شستشوی خوشخواب کنید. ملحفه‌ای که پس از شستشو با دستگاه برای تشک انتخاب می‌کنید باید همانند ملحفه تشک جدید، کاملا تمیز، مقاوم در برابر عبور رطوبت و حشرات ریز باشد تا امکان استفاده از تشک برای مدت زمان طولانی‌تری فراهم شود.

روش‌های خانگی؛ محلول سرکه و آب برای رفع لکه‌های تشک

علاوه‌بر استفاده از مواد شیمیایی، روش‌های خانگی نیز به شما در رفع زردی تشک کمک می‌کند. یکی از این روش‌ها، استفاده از محلول آب و سرکه است. برای انجام این روش، مقداری محلول سرکه و آب را روی لکه‌‌های زرد تشک اسپری کرده و بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با حوله یا اسفنج محل لکه‌ها را پاک کنید. همچنین برای از بین لکه‌ها و پاک کردن لکه ادرار از تشک خوشخواب، محلول آب و آبلیمو مشابه با سرکه و آب عمل می‌کند و این ترکیب برای رفع لکه تشک موثر است. توجه داشته‌ باشید که این روش‌ها قطعی نبوده و بهترین راه‌حل، پیشگیری از زرد شدن تشک خواهد بود. در ادامه راه‌‌حل‌هایی را برای پیشگیری از زردی تشک بررسی می‌کنیم.

موثرترین راه‌های پیشگیری از زرد شدن تشک

برای حفظ و نگهداری تشک تخت به بهترین شکل ممکن و جلوگیری از زردی آن، لازم است از کاور‌های محافظ استفاده کنید. با رعایت راه‌های پیشگیری، احتمال آسیب‌دیدگی تشک در اثر مواد شوینده را کاهش داده و مدت زمان عمر مفید تشک را افزایش می‌دهید. در ادامه، به بررسی سایر راه‌های پیشگیری از زردی تشک تخت می‌پردازیم.

استفاده از کاور؛ بهترین راه پیشگیری از ایجاد لکه روی خوشخواب

استفاده از کاور تشک یکی از راه‌های موثر برای پیشگیری از زردی تشک تخت است. این روش ساده و در عین حال کارآمد، با محافظت تشک در برابر لکه‌ها و آلودگی‌های مختلف، جذابیت ظاهری آن را نیز حفظ می‌کند. کاور ضد آب، از انتقال رطوبت به تشک جلوگیری کرده و دراین‌صورت خوشخواب شما در اثر تعریق زرد نخواهد شد. اگر فرزند کوچک دارید، به‌جای پاک کردن لکه ادرار از تشک می‌توانید کاور را به‌طور کامل بشویید. همچنین، درصورت استفاده از کاور، مقدار دفعات شستن تشک کاهش یافته و درنتیجه، طول عمر آن افزایش خواهد یافت.

متعادل نگه داشتن دمای اتاق برای جلوگیری از تعریق و انتقال رطوبت به تشک

تعادل دما در اتاق یکی از عوامل مهم برای جلوگیری از زردی تشک تخت است. بالا بودن دما منجر به تعریق بدن شده و آلودگی و رطوبت به تشک منتقل می‌شود. با متعادل‌سازی دما اتاق می‌توانید تعریق بدن را کاهش داده و از نفوذ آلودگی و رطوبت و زرد شدن تشک جلوگیری کنید. یک سیستم تهویه مناسب برای حفظ دمای مطلوب در اتاق، هوای تازه را وارد اتاق کرده و هوای آلوده و گرم را از آن خارج می‌کند. برای متعادل‌سازی دما باید مطمئن شوید که اتاق تهویه مناسب دارد.

روش‌های ساده برای رفع زردی تشک تخت

تضمین سلامت و خواب راحت با خرید کالای خواب با‌کیفیت

در این مقاله،‌ توضیح دادیم که برای از بین بردن لکه زرد ادرار روی تشک تخت یا سایر لکه‌ها می‌توانید از هیدروژن پراکسید، دستگاه‌های شستشوی تشک و روش‌های خانگی استفاده کنید. سپس به اهمیت استفاده از کاور تشک و تهویه مناسب برای جلوگیری از ایجاد لکه روی تشک پرداختیم. در کنار همه موارد گفته شده، کیفیت ملحفه و پارچه تشک نیز در پاک شدن لکه‌ها و میزان لکه‌پذیری تشک بسیار اهمیت دارند.

استفاده از ملحفه‌های باکیفیت که رطوبت را از خود عبور ندهد، راهکار دیگری است که از زردی تشک به‌خوبی جلوگیری می‌کند. همچنین، تشک‌هایی که لایه رویی آن‌ها ضد آب است، مقاوم در برابر لکه هستند و آلودگی و رطوبت را به لایه‌های زیرین منتقل نمی‌کنند. در نتیجه باتوجه‌به ‌اینکه هیچ‌کدام از راه‌حل‌های پاک‌کردن زردی تشک قطعی نیست، با خرید تشک و ملحفه ضدآب و باکیفیت از ایجاد لکه‌ها روی تشک جلوگیری کنید.

یکی از فروشگاه‌های حضور و آنلاینی که بهترین ملزومات خواب را در اختیار شما قرار می‌دهد، صفاهوم است. این فروشگاه با بیش از ۸۰ سال سابقه توانسته بهترین اجناس را با بهترین قیمت، باتوجه‌به نیاز مشتری در بازار عرضه کند. برای مشاهده محصولات و خرید به وبسایت صفاهوم به آدرس safahome.com مراجعه کرده و از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان