جشنواره بین‌المللی دریای خزر به زودی برگزار می‌شود


جشنواره بین‌المللی دریای خزر به زودی برگزار می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی دریای خزر به تصویب رسید و به زودی این جشنواره برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در ماه‌های گذشته در کشور گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی دریای خزر به تصویب رسید و به زودی این جشنواره برگزار خواهد شد. همچنین در سال‌های گذشته توافقنامه فرهنگی بین ایران و روسیه امضا شد که اگر مجلس شورای اسلامی نیز آن را تصویب کند، اجرای آن به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: بر اساس این توافقنامه تعدادی مرکز فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه در شهرهای سن پترزبورگ، تهران، مسکو و یکی از شهرهای ایران که معرفی می‌شود، فعالیت‌های فرهنگی توافق شده را اجرایی می‌کنند. سال گذشته تجربه ارزشمندی را در روسیه داشتیم و یکی از آثار پویانمایی جمهوری اسلامی ایران بیش از ۲.۵ میلیون دلار فروش کرد.

اسماعیلی با اشاره به توافق با مقامات روسی برای اکران فیلم‌های جدید ایرانی در شبکه نمایش سینمایی روسیه در سال آینده، بیان کرد: این اقدام کمک بزرگی به اقتصاد، فرهنگ و هنر خواهد کرد و گامی مثبت و رو به جلو است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: با اقدامات خوبی که شرکت‌های دولتی آغاز خواهند کرد، یک درصد از هزینه‌های خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، جوانی جمعیت، مطبوعاتی، رسانه‌ای نوین، نشر و کتاب و تولید محتوای فرهنگی فاخر فارسی در فضای مجازی و گردشگری، توسعه و آموزش سواد رسانه‌ای اختصاص خواهند داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا