طرز تهیه کوکو شوید غذای سالم و خوشمزه ایرانی


طرز تهیه کوکو شوید در این قسمت قرار داده شده است که می توانید، مطالعه کنید. این کوکوی خوشمزه را با ترکیب تخم مرغ و سبزی و ادویه تهیه می کنید.

کوکو انواع مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آن ها کوکو سبزی است. شما می توانید در این بخش با طرز تهیه کوکو شوید که یکی از انواع کوکوی خوشمزه سبزیجات است، آشنا شوید.

برای اینکه با دستور تهیه های ساده ای از انواع کوکوها آشنا شوید، کافی است تا در آرگا همراه ما باشید. طرز تهیه کوکو آووکادو و کوکو اردبیلی نیز در لینک قرار دارد که شما مطالعه خواهید کرد.

طرز تهیه کوکو شوید غذای سالم و خوشمزه ایرانی

مواد اولیه:

  • پیاز: ۱ عدد
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • شوید: ۳۰۰ گرم
  • زیره: در صورت دلخواه
  • فلفل، زردچوبه و نمک: به میزان لازم
  • روغن مایع: به میزان لازم
  • سیب زمینی: ۲ عدد

طرز تهیه کوکو شوید:

برای داشتن این کوکوی بی نظیر باید ابتدا سیب زمینی را درون قابلمه ای به همراه مقداری آب بریزید و روی حرارت بگذارید. بعد از آب پز شدن، سیب زمینی ها آن را از آب خارج کرده تا کمی خنک شود.

طرز تهیه کوکو شوید غذای سالم و خوشمزه ایرانی

شویدها را پاک کرده و به خوبی بشورید و زمان دهید تا آب اضافی آن خارج شود. شویدها را روی تخته ساطوری کنید. حالا شویدهای ساطوری شده را درون کاسه ای ریخته و سیب زمینی ها را درون آن رنده کنید. پیازها را نیز رنده نمایید و ادویه های ذکر شده را بریزید.

در صورت دلخواه نیز می توانید از مقداری سبزی های معطر دیگر مانند نعناع و جعفری نیز اضافه کنید. افزودن مقداری پودر زیره نیز می تواند به کوکوی شما طعم خوبی بدهد. حالا تخم مرغ را به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شده و یکدست شود.

درون یک تابه مقداری روغن ریخته و زمان دهید تا روغن کمی داغ شود. حالا باید مقداری از مواد کوکو را برداشته و درون روغن داغ بریزید. زمان دهید تا کوکو سرخ شود و بعد آن را برگردانید. حالا کوکوی شما اماده بوده و می توانید آن را نوش جان کنید.

طرز تهیه کوکو شوید بسیار ساده است و شما با استفاده از این رسپی که در این بخش ارائه شد، می توانید یک کوکوی فوق العاده داشته باشید. شما با همین رسپی می توانید، انواعی دیگر از کوکوهای سبزی را نیز تهیه کنید. در صورت دلخواه می توانید از مقداری زرشک هم در این کوکو استفاده نمایید.

طرز تهیه کوکو شوید غذای سالم و خوشمزه ایرانی

برای اینکه کوکوی شما دستور تهیه خاصی داشته باشد، می توانید از مقداری گردوی خرد شده هم در این ترکیب استفاده کنید. ترکیب گردو و زرشک در کوکو فوق العاده می شود.

کوکو شوید را چگونه سرو کنیم؟

برای اینکه در کنار این غذا یک ترکیب خوشمزه داشته باشید، ما به شما ماست را پیشنهاد می کنیم. ترکیب ماست با کوکو شوید و انواعی دیگر از کوکو سبزی خوشمزه خواهد شد. در صورت دلخواه می توانید از خیارشور و انواع ترشی نیز استفاده نمایید.

نان سنگک برای این غذا عالی و خوشمزه است. این غذا برای کودکان سالم بوده و شما می توانید از چند حبه سیر رنده شده نیز در آن استفاده کنید. نوشیدنی های متنوعی نیز در کنار این غذا سرو می شود. این رسپی برای تهیه کوکوهای گوشت نیز کاربردی است. این کوکو ترکیب خوبی با پلو و تن ماهی می شود.

منبع : آرگا

برچسب : انواع کوکو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)