همزمان با آغاز دهه ولایت 60 موکب در کرمانشاه راه اندازی شده است


همزمان با آغاز دهه ولایت 60 موکب در کرمانشاه راه اندازی شده است

حجت الاسلام کرمی گفت:۶٠ موکب از شب عید غدیر در میدان معلم استان کرمانشاه مستقر و غذا در این موکب‌ها طبخ می‌شود.

حجت الاسلام ابوذر کرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک بمناسبت دهه امامت و کرامت ،گفت:عید سعید غدیرخم بزرگ‌ترین عید مسلمانان است. به همین خاطر به آن عیدالله الاکبر و عید آل محمد(ص) گفته می‌شود، برای این روز اعمال مستحبی زیادی در روایات ذکر شده است،.

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر کرمانشاه افزود: در تاریخ اسلام دو حادثه بسیار مهمّ و بزرگ اتفاق افتاده است که از یکی رسالت و از دیگری امامت به وجودآمده است،نخستین حادثه، نزول وحی بود که رسالت پیامبر گرامی اسلام را در برداشت و دومین حادثه نیز در هجدهم ذیحجه سال دهم هجرت در مسیر بازگشت پیامبر گرامی اسلام از مراسم حجة الوداع اتفاق افتاد.

وی خاطر نشان کرد: در این روز بزرگ، رسول گرامی اسلام به امر الهی در مسیر بازگشت از مراسم حج، در محلی به نام غدیرخم حضرت (ع) را به عنوان وصی و جانشین بعد از خود به همگان معرفی نمودند ودر حقیقت انتصاب حضرت علی به امامت در واقعه غدیرخم، ادامه رسالت مهم پیامبر گرامی اسلام بود ،بنابراین روز غدیر و انتصاب امیرالمؤمنین به امامت به اندازه روز بعثت و رسالت نبی گرامی اسلام اهمیت دارد.

حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: بمناسبت دهه ولایت و امامت روز جمعه ۱۶ تیرماه جاری همایش پیاده‌روی برگزار می شود که در حاشیه این همایش١۵٠ غرفه پذیرایی و فرهنگی از پارک فدک تا میدان معلم (سه راه مسکن) برای خدمت‌رسانی به شرکت‌کنندگان برپا و در پایان مراسم به شرکت کنندگان جوایز سفر‌های زیارتی و برنامه‌های متنوعی به مناسبت عید غدیر اهدا خواهد شد.

رئیس بنیاد رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر کرمانشاه در پایان گفت: یکی از مهم‌ترین و بزرگترین اعیاد مذهبی برای شیعیان و عاشقان امامت و ولایت عید غدیر خم است. عاشقان علی (ع) هرساله با آداب و رسومی که اهل بیت به آن اشاره کرده‌اند، با این تفکر و فرمان الهی، تجدید عهدی دوباره، می‌کنند.

پایان پیام/712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید