طرز تهیه شیرینی صدفی با بهترین دستور پخت


اگر از علاقه مندان به تهیه انواعی از شیرینی های خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه شیرینی صدفی آشنا شوید. این شیرینی مزه بی نظیری دارد.

طرز تهیه شیرینی صدفی که یک شیرینی خوشمزه و عالی است در این بخش قرار داده شده است و شما می توانید با یک رسپی ساده از این شیرینی خوشمزه آشنا شوید.

برای داشتن انواعی از شیرینی های خانگی باید ابتدا به لینک مراجعه کنید. شما در لینک می توانید با طرز تهیه شیرینی موسوی و شیرینی تاتلیسی آشنا شوید.

طرز تهیه شیرینی صدفی با بهترین دستور پخت

مواد اولیه:

  • آرد سفید: ۲ لیوان
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • شکر: ۱ لیوان
  • شیر: ۱ فنجان
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری
  • وانیل: ۱ قاشق چای خوری
  • تخم مرغ: ۲ عدد

طرز تهیه شیرینی صدفی:

در اولین گام از تهیه این شیرینی خوشمزه خانگی باید ابتدا شکر و تخم مرغ را با یکدیگر درون همزن ریخته و هم بزنید. مواد را مقداری هم بزنید تا کشدار شده و سفید یا کرمی رنگ شود. در این بخش وانیل را نیز به شکر و تخم مرغ ها اضافه کنید.

طرز تهیه شیرینی صدفی با بهترین دستور پخت

مدت زمان کافی برای هم زدن این مواد تنها ۵ دقیقه می باشد. حالا در این بخش باید کره نیم ذوب شده را به همراه شیر به مواد خود اضافه کنید. مجدد مواد را با دور آرام همزن ترکیب کرده تا یکدست شود.

در این بخش نیز می توانید بکینگ پودر و آرد را در سه مرحله الک کنید. این کار موجب شده تا شیرینی شما بافت لطیف تر و بهتری داشته باشد. آرد را در چند مرحله به مواد شیرینی اضافه کرده و به آرامی و در یک جهت هم بزنید. شما برای این کار می توانید از دور آرام همزن هم استفاده کنید.

بعد از اینکه تمام آرد را اضافه کردید و خمیر شیرینی در ظرف جمع شد، خمیر شما آماده است. حالا سراغ تهیه شسرینی ها بروید. در این بخش و مرحله از طرز تهیه شیرینی صدفی باید فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. بعد از گرم شدن فر باید خمیر را روی یک سطح آردپاشی شده پهن کنید.

طرز تهیه شیرینی صدفی با بهترین دستور پخت

خمیر را با وردنه باز کرده و با استفاده از یک شی شیاردار روی خمیر طرح ایجاد کنید. حالا با قالب صدفی شیرینی های را شکل دهید. شیرینی های قالب زده شده را با فاصله در سینی چرب شده بچینید. فر را در دمای ۴۰ درجه سانتی گراد دهید و زمان داده تا شیرینی ها پخته شود.

این شیرینی ها اماده سرو بوده و شما می توانید روی آن را با شکلات های آب شده و پودر قند نیز تزئین کنید. استفاده از پودر پسته و .. نیز برای تزئین این شیرینی یک گزینه عالی می باشد. این شیرینی خوشمزه با طعم فوق العاده خود یک غذای عالی است که شما می توانید روش تهیه آن را بخوانید.

شما می توانید با این روش شیرینی های دیگری نیز تهیه کنید. این شیرینی با چای و قهوه سرو می شود. طعم عالی این شیرینی و ماندگاری بالا موجب شده تا افزاد زیادی به تهیه آن علاقه داشته باشند.

در صورت دلخواه شما می توانید از مغز گردو مغز فندق نیز در این شیرین استفاده کنید. این شیرینی برای وعده های مختلفی سرو می شود. شما این شرینی رابرای عصرانه و وعده های دیگر نیز می توانید، سرو کنید. این شیرینی برای مهمانی ها عالی است.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو